Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

olen "ateisti" ja äänestän kristillisdemokraattia!

Vierailija
19.04.2015 |

Vaikka itse en ole uskossa menee äneni kristillisdemokraateille, meillä on samat arvot.

Välitän  ihmisistä ja heidän voinnistaan, sekä luonnosta. Tahdon parasta perheille, lapsille, vanhemmille ja vanhuksille.

Haluan tukea pieniä ja keskisuuria yrityksiä.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 09:36"]

Haluat siis että vain yhdenlaisia perheitä suositaan ja muita syrjitään.

[/quote]

En  halua kenenkään perhettä syrjittävän. Jos viittaat homoliittoihin ja sateenkaariperheisiin niin minulla ei ole mitään niitä vastaan periaatteessa ja periaatteessa tarkoitan kantaani adoptio kysymykseen joka on:

Jokaisella samaa sukupuolta rakastavalla tulisi mielestäni olla OIKEUS lapseen aivan kuten kuten heteroilla! Ja jokaisella lapsella tulisi olla OIKEUS isään ja äitiin! Kun näistä kahdesta valitaan menee LAPSEN OIKEUDET aikuisten edelle.

Olen hyvin suvaitsevainen, mutta tuntuu että nämä  "suvaitsevaiset ihmiset" on niitä pahimpia jotka eivät ymmärrä asioiden monimutkaisuutta vaan näkevät hyvin mustavalkoisesti. Esimerkiksi rasistiksi leimataan heti jos on maahanmuutto vastainen vaikka perustelut olisivat hyvät eivätkä liittyisi mitenkään siihen että ei pitäisi ulkomaalaisista. Heittomerkeissä suvaitsevainen tarkoittaa minulle tälläistä mustavalkoista ihmistä joka ei suvaitse ihmisiä jotka ovat erimieltä, "suvaitsevaisilla ei myöskään ole yleensä mitään kunnon perustelua ajatuksilleen eivätkä he ole tehneet taustatutkimusta omista mielipiteistään tai niiden vaikutuksista.

Vierailija
2/39 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi Räsänen kiittää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 10:57"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 10:55"]Arvosi kuulostavat aloituksesi perusteella vihreille eikä kd:lle. [/quote] No ei kuulosta, koska ap todennäköisesti kannattaa vain heteroavioliittoja.

[/quote]

En kannata vain heteroliittoja, mielestäni homoilla tulisi olla samat oikeudet lukuunottamatta adoptio oikeutta kuin heteroilla. Avioiliittoon vihminen kirkossa tuntuu hölmöltä jos raamatussa se kielletään. En ymmärrä miten voidaan jonkun uskontoa muuttaa lakia muuttamalla, itselleni oikeastaan yhdentekevä asia, mutta periaatteesta ihmettelen miten voidaan pakottaa uskovainen ihminen tekemään oman uskontonsa vastaisia asioita eikä kunnioiteta hänen uskontoaan...

Vierailija
4/39 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:08"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 10:57"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 10:55"]Arvosi kuulostavat aloituksesi perusteella vihreille eikä kd:lle. [/quote] No ei kuulosta, koska ap todennäköisesti kannattaa vain heteroavioliittoja.

[/quote]

En kannata vain heteroliittoja, mielestäni homoilla tulisi olla samat oikeudet lukuunottamatta adoptio oikeutta kuin heteroilla. Avioiliittoon vihminen kirkossa tuntuu hölmöltä jos raamatussa se kielletään. En ymmärrä miten voidaan jonkun uskontoa muuttaa lakia muuttamalla, itselleni oikeastaan yhdentekevä asia, mutta periaatteesta ihmettelen miten voidaan pakottaa uskovainen ihminen tekemään oman uskontonsa vastaisia asioita eikä kunnioiteta hänen uskontoaan...

[/quote]

Voi tulla pikku yllätyksenä, mutta valtaosa samaa sukupuolta olevista pareista menisi naimisiin MAISTRAATISSA, ei kirkossa. Lakatkaa jo omimasta tuota termiä

Vierailija
5/39 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 09:36"]

[/quote]

En  halua kenenkään perhettä syrjittävän. Jos viittaat homoliittoihin ja sateenkaariperheisiin niin minulla ei ole mitään niitä vastaan periaatteessa ja periaatteessa tarkoitan kantaani adoptio kysymykseen joka on:

Jokaisella samaa sukupuolta rakastavalla tulisi mielestäni olla OIKEUS lapseen aivan kuten kuten heteroilla! Ja jokaisella lapsella tulisi olla OIKEUS isään ja äitiin! Kun näistä kahdesta valitaan menee LAPSEN OIKEUDET aikuisten edelle.

Olen hyvin suvaitsevainen, mutta tuntuu että nämä  "suvaitsevaiset ihmiset" on niitä pahimpia jotka eivät ymmärrä asioiden monimutkaisuutta vaan näkevät hyvin mustavalkoisesti. Esimerkiksi rasistiksi leimataan heti jos on maahanmuutto vastainen vaikka perustelut olisivat hyvät eivätkä liittyisi mitenkään siihen että ei pitäisi ulkomaalaisista. Heittomerkeissä suvaitsevainen tarkoittaa minulle tälläistä mustavalkoista ihmistä joka ei suvaitse ihmisiä jotka ovat erimieltä, "suvaitsevaisilla ei myöskään ole yleensä mitään kunnon perustelua ajatuksilleen eivätkä he ole tehneet taustatutkimusta omista mielipiteistään tai niiden vaikutuksista.

[/quote]
eli siis yksinhuoltajilla/yksinäisillä ihmisillä ei ole mielestäsi oikeutta kasvattaa lasta?

Vierailija
6/39 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 08:58"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 08:54"]

Mikä on ateisti lainausmerkeissä?

[/quote]

En usko jumalaan tai yhtään mihinkään, ateisti nykyään tuntuu tarkoittavan uskontoja vihaavaa ja halveksuvaa ihmistä, sellainen en kuitenkaan ole. Laitoin siis ateisti heittomerkeissä kun en tiedä miksi meitä ei uskovaisia, mutta uskonnot hyväksyviä ja ymmärtäviä ihmisiä kutsutaan.. ap

[/quote]

Ei ateismi tarkoita uskontojen vihaamistam vaaan juuri sitä että ei usko jumaliin. Sinä olet ateisti.

Vierailija
7/39 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Päivi Räsänen saa ihmisiä enemmän eroamaan kirkosta kuin Vapaa-ajattelijat.

t. toinen ateisti

8/39 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse äänestäisin ateistina vihreitä tai vasemmistoa. Just sayin'.

Vierailija
9/39 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:10"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 09:36"]

[/quote]

[/quote]
eli siis yksinhuoltajilla/yksinäisillä ihmisillä ei ole mielestäsi oikeutta kasvattaa lasta?
[/quote]

Yksinhuoltajilla on oikeus kasvattaa lasta siinä missä heterolla ja homollakin. Sen sijaan adoptioioikeuden rajaisin vain perheille joissa on sekä isä että äiti, enkä siksi että koen yh.n tai homon olevan huonompi kasvattaja vaan siksi että lapsella ensisijaisesti tulisi olla oikeus isään ja äitiin jos se on mahdollista.

Vierailija
10/39 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 08:58"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 08:54"]

[/quote]

En usko jumalaan tai yhtään mihinkään, ateisti nykyään tuntuu tarkoittavan uskontoja vihaavaa ja halveksuvaa ihmistä, sellainen en kuitenkaan ole. Laitoin siis ateisti heittomerkeissä kun en tiedä miksi meitä ei uskovaisia, mutta uskonnot hyväksyviä ja ymmärtäviä ihmisiä kutsutaan.. ap

[/quote]

Meitä kuvaamasi kaltaisia ihmisiä kutsutaan ateisteiksi. Uskontojen vastustajat ovat lisäksi antiteistejä. Kaikki antiteistit ovat ateisteja, mutta läheskään kaikki ateistit eivät ole antiteistejä.

Vierailija
11/39 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:11"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 08:58"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 08:54"]

[/quote]

[/quote]

Ei ateismi tarkoita uskontojen vihaamistam vaaan juuri sitä että ei usko jumaliin. Sinä olet ateisti.

[/quote]Valitettavasti tämän palstan monissa ketjuissa on tehty hallaa ateismi-termille, jotkut sen alle itsensä lukevat ovat osoittaneet vihaa ja törkeää käytöstä uskontoja ja uskovia kohtaan. Siksi ymmärrän ap:n lainausmerkit ja selityksen.

Vierailija
12/39 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap ei halua käyttää itsestään nimitystä ateisti, niin sopisiko uskonnoton tai uskonnollisiin yhteisöihin kuulumaton? Ja ne merkit sanasi ympärillä ovat LAINAUSMERKIT, usko jo. Heittomerkki on jotain ihan muuta. Paukahti nyt englannin kielestä esimerkki: Tom´s house. Siinä tuo merkki nimen ja genetiivin s:n välissä on heittomerkki.

Vierailija
13/39 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:37"]

Jos ap ei halua käyttää itsestään nimitystä ateisti, niin sopisiko uskonnoton tai uskonnollisiin yhteisöihin kuulumaton? Ja ne merkit sanasi ympärillä ovat LAINAUSMERKIT, usko jo. Heittomerkki on jotain ihan muuta. Paukahti nyt englannin kielestä esimerkki: Tom´s house. Siinä tuo merkki nimen ja genetiivin s:n välissä on heittomerkki.

[/quote]

Tuo sinun esimerkkisi kyllä on aksenttimerkki eikä heittomerkki.

Vierailija
14/39 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:10"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 09:36"]

[/quote]

[/quote]
[/quote]

Yksinhuoltajilla on oikeus kasvattaa lasta siinä missä heterolla ja homollakin. Sen sijaan adoptioioikeuden rajaisin vain perheille joissa on sekä isä että äiti, enkä siksi että koen yh.n tai homon olevan huonompi kasvattaja vaan siksi että lapsella ensisijaisesti tulisi olla oikeus isään ja äitiin jos se on mahdollista.
[/quote]
Näitä kommentteja lukiessa herää vaan kysymys: Onko lapsi jokin kulutustavara jonka kuka tahansa sellaista haluava voi vaan hankkia?
Sillä vaan kun täällä puolustetaan millon kenenkin OIKEUKSIA hankkia lapsia. Mitä hittoa? Kai siinä alunperin jokin idea on ollut, että uusi ihminen tulee maailmaan tietyllä tavalla? Ihan joko evoluutioteorian tai vaikka perinteisten kristillisten arvojen kannalta katsottuna.

Enkä sano, etteikö toisenlainen perhe/ihminen osaisi ja voisi lasta rakastaa ja kasvattaa, kuka tahansa fiksu ja tasapainoinen ihminen voi. En vaan itse voi ymmärtää sitä, että mennään keinohedelmöitykseen tai vuokrataan kohtu. Maailmassa riittää lapsia, jotka kaipaavat rakastavaa aikuista, siitä vaan adoptoimaan!

Vierailija
15/39 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:10"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 09:36"]

[/quote]

[/quote]
[/quote]

[/quote]
Näitä kommentteja lukiessa herää vaan kysymys: Onko lapsi jokin kulutustavara jonka kuka tahansa sellaista haluava voi vaan hankkia?
Sillä vaan kun täällä puolustetaan millon kenenkin OIKEUKSIA hankkia lapsia. Mitä hittoa? Kai siinä alunperin jokin idea on ollut, että uusi ihminen tulee maailmaan tietyllä tavalla? Ihan joko evoluutioteorian tai vaikka perinteisten kristillisten arvojen kannalta katsottuna.

Enkä sano, etteikö toisenlainen perhe/ihminen osaisi ja voisi lasta rakastaa ja kasvattaa, kuka tahansa fiksu ja tasapainoinen ihminen voi. En vaan itse voi ymmärtää sitä, että mennään keinohedelmöitykseen tai vuokrataan kohtu. Maailmassa riittää lapsia, jotka kaipaavat rakastavaa aikuista, siitä vaan adoptoimaan!
[/quote]
no onhan se adoptiokin sitä lasten hankintaa, ihan kuin tekeminenkin... se nyt vain on termi, älä siihen takerru. Ihan sama miten niitä lapsia hankitaan, mutta aivan naurettavaa se on joltain ihmisryhmältä kieltää kokonaan (esim. Homoilta). Oma äitini oli koko lapsuuteni yksinhuoltaja, ja hyvin pärjäsi. Ei mulla ollut isää, eikä edes toista vanhempaa. Kuitenkin hyvä kasvattaja hän oli. Jonkun mielestä mun ei olisi sitten pitänyt kasvaa äitini kanssa, koska mulla ei ollut "oikeutta" isään?

Vierailija
16/39 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:10"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 09:36"] Haluat siis että vain yhdenlaisia perheitä suositaan ja muita syrjitään. [/quote] En  halua kenenkään perhettä syrjittävän. Jos viittaat homoliittoihin ja sateenkaariperheisiin niin minulla ei ole mitään niitä vastaan periaatteessa ja periaatteessa tarkoitan kantaani adoptio kysymykseen joka on: Jokaisella samaa sukupuolta rakastavalla tulisi mielestäni olla OIKEUS lapseen aivan kuten kuten heteroilla! Ja jokaisella lapsella tulisi olla OIKEUS isään ja äitiin! Kun näistä kahdesta valitaan menee LAPSEN OIKEUDET aikuisten edelle. Olen hyvin suvaitsevainen, mutta tuntuu että nämä  "suvaitsevaiset ihmiset" on niitä pahimpia jotka eivät ymmärrä asioiden monimutkaisuutta vaan näkevät hyvin mustavalkoisesti. Esimerkiksi rasistiksi leimataan heti jos on maahanmuutto vastainen vaikka perustelut olisivat hyvät eivätkä liittyisi mitenkään siihen että ei pitäisi ulkomaalaisista. Heittomerkeissä suvaitsevainen tarkoittaa minulle tälläistä mustavalkoista ihmistä joka ei suvaitse ihmisiä jotka ovat erimieltä, "suvaitsevaisilla ei myöskään ole yleensä mitään kunnon perustelua ajatuksilleen eivätkä he ole tehneet taustatutkimusta omista mielipiteistään tai niiden vaikutuksista.       [/quote] eli siis yksinhuoltajilla/yksinäisillä ihmisillä ei ole mielestäsi oikeutta kasvattaa lasta? [/quote] Yksinhuoltajilla on oikeus kasvattaa lasta siinä missä heterolla ja homollakin. Sen sijaan adoptioioikeuden rajaisin vain perheille joissa on sekä isä että äiti, enkä siksi että koen yh.n tai homon olevan huonompi kasvattaja vaan siksi että lapsella ensisijaisesti tulisi olla oikeus isään ja äitiin jos se on mahdollista. [/quote] Näitä kommentteja lukiessa herää vaan kysymys: Onko lapsi jokin kulutustavara jonka kuka tahansa sellaista haluava voi vaan hankkia? Sillä vaan kun täällä puolustetaan millon kenenkin OIKEUKSIA hankkia lapsia. Mitä hittoa? Kai siinä alunperin jokin idea on ollut, että uusi ihminen tulee maailmaan tietyllä tavalla? Ihan joko evoluutioteorian tai vaikka perinteisten kristillisten arvojen kannalta katsottuna. Enkä sano, etteikö toisenlainen perhe/ihminen osaisi ja voisi lasta rakastaa ja kasvattaa, kuka tahansa fiksu ja tasapainoinen ihminen voi. En vaan itse voi ymmärtää sitä, että mennään keinohedelmöitykseen tai vuokrataan kohtu. Maailmassa riittää lapsia, jotka kaipaavat rakastavaa aikuista, siitä vaan adoptoimaan! [/quote] no onhan se adoptiokin sitä lasten hankintaa, ihan kuin tekeminenkin... se nyt vain on termi, älä siihen takerru. Ihan sama miten niitä lapsia hankitaan, mutta aivan naurettavaa se on joltain ihmisryhmältä kieltää kokonaan (esim. Homoilta). Oma äitini oli koko lapsuuteni yksinhuoltaja, ja hyvin pärjäsi. Ei mulla ollut isää, eikä edes toista vanhempaa. Kuitenkin hyvä kasvattaja hän oli. Jonkun mielestä mun ei olisi sitten pitänyt kasvaa äitini kanssa, koska mulla ei ollut "oikeutta" isään?

[/quote]

On eriasia tietoisesti suunnitella lapsi ilman isää kuin että niin käy vahinkojen tai epäonnen kautta.

Tämä asia jota ette tunnu tajuavan, kyse ei ole siitä että joltain ihmisryhmältä kielletään lapset vaan siitä että lapselle pitäisi ensisijaisesti tarjota koti sellaisesta perheestä jossa on isä ja äiti.

Todella itsekästä ajattelua homoilta ja yh.ta joiden mielestä heidän pitäisi saada lapsi koska heillä pitäisi olla oikeus. Lasten hankkivien kannattaisi tutustua lapsen psykologiseen kehitykseen ja sukupuoliroolien tärkeyteen perheessä ja laittaa omat halunsa lapsen edun taakse.

Olen totaalisen kyllästynyt näiden yksinhuoltajien tai heidän lastensa kommentteihin joissa he marttyyreina sanovat että minuako ei pitäisi olla olemassa yms.

Kyse on lapsen tarpeesta ei aikuisen.

Vierailija
17/39 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:30"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:10"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 09:36"] Haluat siis että vain yhdenlaisia perheitä suositaan ja muita syrjitään. [/quote] En  halua kenenkään perhettä syrjittävän. Jos viittaat homoliittoihin ja sateenkaariperheisiin niin minulla ei ole mitään niitä vastaan periaatteessa ja periaatteessa tarkoitan kantaani adoptio kysymykseen joka on: Jokaisella samaa sukupuolta rakastavalla tulisi mielestäni olla OIKEUS lapseen aivan kuten kuten heteroilla! Ja jokaisella lapsella tulisi olla OIKEUS isään ja äitiin! Kun näistä kahdesta valitaan menee LAPSEN OIKEUDET aikuisten edelle. Olen hyvin suvaitsevainen, mutta tuntuu että nämä  "suvaitsevaiset ihmiset" on niitä pahimpia jotka eivät ymmärrä asioiden monimutkaisuutta vaan näkevät hyvin mustavalkoisesti. Esimerkiksi rasistiksi leimataan heti jos on maahanmuutto vastainen vaikka perustelut olisivat hyvät eivätkä liittyisi mitenkään siihen että ei pitäisi ulkomaalaisista. Heittomerkeissä suvaitsevainen tarkoittaa minulle tälläistä mustavalkoista ihmistä joka ei suvaitse ihmisiä jotka ovat erimieltä, "suvaitsevaisilla ei myöskään ole yleensä mitään kunnon perustelua ajatuksilleen eivätkä he ole tehneet taustatutkimusta omista mielipiteistään tai niiden vaikutuksista.       [/quote] eli siis yksinhuoltajilla/yksinäisillä ihmisillä ei ole mielestäsi oikeutta kasvattaa lasta? [/quote] Yksinhuoltajilla on oikeus kasvattaa lasta siinä missä heterolla ja homollakin. Sen sijaan adoptioioikeuden rajaisin vain perheille joissa on sekä isä että äiti, enkä siksi että koen yh.n tai homon olevan huonompi kasvattaja vaan siksi että lapsella ensisijaisesti tulisi olla oikeus isään ja äitiin jos se on mahdollista. [/quote] Näitä kommentteja lukiessa herää vaan kysymys: Onko lapsi jokin kulutustavara jonka kuka tahansa sellaista haluava voi vaan hankkia? Sillä vaan kun täällä puolustetaan millon kenenkin OIKEUKSIA hankkia lapsia. Mitä hittoa? Kai siinä alunperin jokin idea on ollut, että uusi ihminen tulee maailmaan tietyllä tavalla? Ihan joko evoluutioteorian tai vaikka perinteisten kristillisten arvojen kannalta katsottuna. Enkä sano, etteikö toisenlainen perhe/ihminen osaisi ja voisi lasta rakastaa ja kasvattaa, kuka tahansa fiksu ja tasapainoinen ihminen voi. En vaan itse voi ymmärtää sitä, että mennään keinohedelmöitykseen tai vuokrataan kohtu. Maailmassa riittää lapsia, jotka kaipaavat rakastavaa aikuista, siitä vaan adoptoimaan! [/quote] no onhan se adoptiokin sitä lasten hankintaa, ihan kuin tekeminenkin... se nyt vain on termi, älä siihen takerru. Ihan sama miten niitä lapsia hankitaan, mutta aivan naurettavaa se on joltain ihmisryhmältä kieltää kokonaan (esim. Homoilta). Oma äitini oli koko lapsuuteni yksinhuoltaja, ja hyvin pärjäsi. Ei mulla ollut isää, eikä edes toista vanhempaa. Kuitenkin hyvä kasvattaja hän oli. Jonkun mielestä mun ei olisi sitten pitänyt kasvaa äitini kanssa, koska mulla ei ollut "oikeutta" isään?

[/quote]

On eriasia tietoisesti suunnitella lapsi ilman isää kuin että niin käy vahinkojen tai epäonnen kautta.

Tämä asia jota ette tunnu tajuavan, kyse ei ole siitä että joltain ihmisryhmältä kielletään lapset vaan siitä että lapselle pitäisi ensisijaisesti tarjota koti sellaisesta perheestä jossa on isä ja äiti.

Todella itsekästä ajattelua homoilta ja yh.ta joiden mielestä heidän pitäisi saada lapsi koska heillä pitäisi olla oikeus. Lasten hankkivien kannattaisi tutustua lapsen psykologiseen kehitykseen ja sukupuoliroolien tärkeyteen perheessä ja laittaa omat halunsa lapsen edun taakse.

Olen totaalisen kyllästynyt näiden yksinhuoltajien tai heidän lastensa kommentteihin joissa he marttyyreina sanovat että minuako ei pitäisi olla olemassa yms.

[/quote]
ohis, kyllä niitä miesmalleja elämään saa, vaikka äiti olisikin sinkku yh.

Vierailija
18/39 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:30"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:56"]

[/quote]

[/quote]
perustele, miksi lapsi tarvitsee sekä isän että äidin. Miksi kaksi vanhempaa ei riitä? Varsinkin, kun yksinkin aika moni on pärjännyt!

Vierailija
19/39 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:33"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:30"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:56"] [quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:10"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 09:36"] Haluat siis että vain yhdenlaisia perheitä suositaan ja muita syrjitään. [/quote] En  halua kenenkään perhettä syrjittävän. Jos viittaat homoliittoihin ja sateenkaariperheisiin niin minulla ei ole mitään niitä vastaan periaatteessa ja periaatteessa tarkoitan kantaani adoptio kysymykseen joka on: Jokaisella samaa sukupuolta rakastavalla tulisi mielestäni olla OIKEUS lapseen aivan kuten kuten heteroilla! Ja jokaisella lapsella tulisi olla OIKEUS isään ja äitiin! Kun näistä kahdesta valitaan menee LAPSEN OIKEUDET aikuisten edelle. Olen hyvin suvaitsevainen, mutta tuntuu että nämä  "suvaitsevaiset ihmiset" on niitä pahimpia jotka eivät ymmärrä asioiden monimutkaisuutta vaan näkevät hyvin mustavalkoisesti. Esimerkiksi rasistiksi leimataan heti jos on maahanmuutto vastainen vaikka perustelut olisivat hyvät eivätkä liittyisi mitenkään siihen että ei pitäisi ulkomaalaisista. Heittomerkeissä suvaitsevainen tarkoittaa minulle tälläistä mustavalkoista ihmistä joka ei suvaitse ihmisiä jotka ovat erimieltä, "suvaitsevaisilla ei myöskään ole yleensä mitään kunnon perustelua ajatuksilleen eivätkä he ole tehneet taustatutkimusta omista mielipiteistään tai niiden vaikutuksista.       [/quote] eli siis yksinhuoltajilla/yksinäisillä ihmisillä ei ole mielestäsi oikeutta kasvattaa lasta? [/quote] Yksinhuoltajilla on oikeus kasvattaa lasta siinä missä heterolla ja homollakin. Sen sijaan adoptioioikeuden rajaisin vain perheille joissa on sekä isä että äiti, enkä siksi että koen yh.n tai homon olevan huonompi kasvattaja vaan siksi että lapsella ensisijaisesti tulisi olla oikeus isään ja äitiin jos se on mahdollista. [/quote] Näitä kommentteja lukiessa herää vaan kysymys: Onko lapsi jokin kulutustavara jonka kuka tahansa sellaista haluava voi vaan hankkia? Sillä vaan kun täällä puolustetaan millon kenenkin OIKEUKSIA hankkia lapsia. Mitä hittoa? Kai siinä alunperin jokin idea on ollut, että uusi ihminen tulee maailmaan tietyllä tavalla? Ihan joko evoluutioteorian tai vaikka perinteisten kristillisten arvojen kannalta katsottuna. Enkä sano, etteikö toisenlainen perhe/ihminen osaisi ja voisi lasta rakastaa ja kasvattaa, kuka tahansa fiksu ja tasapainoinen ihminen voi. En vaan itse voi ymmärtää sitä, että mennään keinohedelmöitykseen tai vuokrataan kohtu. Maailmassa riittää lapsia, jotka kaipaavat rakastavaa aikuista, siitä vaan adoptoimaan! [/quote] no onhan se adoptiokin sitä lasten hankintaa, ihan kuin tekeminenkin... se nyt vain on termi, älä siihen takerru. Ihan sama miten niitä lapsia hankitaan, mutta aivan naurettavaa se on joltain ihmisryhmältä kieltää kokonaan (esim. Homoilta). Oma äitini oli koko lapsuuteni yksinhuoltaja, ja hyvin pärjäsi. Ei mulla ollut isää, eikä edes toista vanhempaa. Kuitenkin hyvä kasvattaja hän oli. Jonkun mielestä mun ei olisi sitten pitänyt kasvaa äitini kanssa, koska mulla ei ollut "oikeutta" isään? [/quote] On eriasia tietoisesti suunnitella lapsi ilman isää kuin että niin käy vahinkojen tai epäonnen kautta. Tämä asia jota ette tunnu tajuavan, kyse ei ole siitä että joltain ihmisryhmältä kielletään lapset vaan siitä että lapselle pitäisi ensisijaisesti tarjota koti sellaisesta perheestä jossa on isä ja äiti. Todella itsekästä ajattelua homoilta ja yh.ta joiden mielestä heidän pitäisi saada lapsi koska heillä pitäisi olla oikeus. Lasten hankkivien kannattaisi tutustua lapsen psykologiseen kehitykseen ja sukupuoliroolien tärkeyteen perheessä ja laittaa omat halunsa lapsen edun taakse. Olen totaalisen kyllästynyt näiden yksinhuoltajien tai heidän lastensa kommentteihin joissa he marttyyreina sanovat että minuako ei pitäisi olla olemassa yms. Kyse on lapsen tarpeesta ei aikuisen.                   [/quote] ohis, kyllä niitä miesmalleja elämään saa, vaikka äiti olisikin sinkku yh.

[/quote]

Miesmalli on eri kuin isä. Valitettavasti yh.n lapsi todennäköisesti jää vaille miehen ihailua, tukea ja rakkautta joka taas vaikuttaa identiteetin kehitykseen ja omanarvontuntoon.

Vierailija
20/39 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin äitini oli loistava kasvattaja yksinhuoltajana, mutta isän puuttuminen elämästä on jättänyt jälkensä ja nyt aikuisena ymmärrän, että isän puuttuminen elämästäni on vaikuttanut moniin epäsuotuisiin ratkaisuihini elämässä. Lapsen kuuluu elää isän ja äidin kanssa, eikä tietentahtoen pyrkiä suunnitellusti tilanteeseen, jossa on vain toinen tai kasvattajina ovat 2 samaa sukupuolta olevat henkilöä.