Lapsi kiukuttelee ja mies rähjää...
Voi v....u, vapaa viikonloppu ja oon ihan lopussa. Jostain syystä meidän 2 vuotias kiukkuaa koko ajan miehelle ja sit mies hermostuu ja huutaa. Sanoin eilen miehelle että niiden vuorovaikutuksessa on jotain pahasti vialla ja siitähän taas huuto syntyi. Mies ei pysty ottamaan mitään vastaan, on kai niin väsynyt ja ahdistunut...
Eilen sano päivän päätteeksi että voitaisiin lopettaa tämä pelleily ja että on tehnyt vain huonoja valintoja. Ei selittänyt tarkemmin mitä, mutta tottakai ajattelen sen tarkottavan muuttoa uuteen kotiin, perheen perustamista mun kanssa ja kaikkea mitä tähän elämäntilanteeseen kuuluu.
Ahdistaa. Mies on kuitenkin jo yli 40v, onko tämä joku ikäkriisi vai mitä ihmettä?!
Kommentit (6)
Puhu sen miehen kanssa. Kerro ajatuksesi.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 08:09"]Onko lapsi tyttö vai poika?
[/quote]
Mitä väliä tällä nyt sitten on?
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 08:09"]Onko lapsi tyttö vai poika?
[/quote]
Kysyin sillä kun kuulostaa aika samalta mitä meillä on ollut lapsen kanssa joka on myös tyttö. On kovasti äidin perään ja helposti miehen kanssa homma menee kiukuksi ja huudoksi. Onhan sitä ihan järkyttävän raskasta seurata viikonlopusta toiseen , itse olin ainakin pahimmissa vaiheissa jo suorastaan ahdistunut kun "ihana" vapaa viikonloppu alkoi ja se oli yhtä huutoa, raivoa ja väsymystä. Auttaako teillä asiaa se, että sinä koitat vähän pelastella tilanteita ja vähentää konfliktia miehen ja lapsen välillä siten? Meillä nyt kun lapsi on jo 3.v alkaa helpottaa ihan suurella kädellä, vielä vuosi sitten oli paljon hankalampaa. Toki se olisi hienoa jos perheessä vastuuta voisi jakaa kahden aikuisen kesken tasapuolisesti ja lapsi aiheuttaisi enemmän iloa kuin kireää ilmapiiriä. Oman kokemukseni mukaan lapsi kuitenkin on omiaan lisäämään sitä riitaa ja ahdistusta ollessaan kovin kiukkuinen ja tottelematon, kun kaikki aika kuluu lasta rauhoitellessa eikä energia riittäisi enää yhtään toisen aikuisen huomioimiseen.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 08:23"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 08:09"]Onko lapsi tyttö vai poika? [/quote] Kysyin sillä kun kuulostaa aika samalta mitä meillä on ollut lapsen kanssa joka on myös tyttö. On kovasti äidin perään ja helposti miehen kanssa homma menee kiukuksi ja huudoksi. Onhan sitä ihan järkyttävän raskasta seurata viikonlopusta toiseen , itse olin ainakin pahimmissa vaiheissa jo suorastaan ahdistunut kun "ihana" vapaa viikonloppu alkoi ja se oli yhtä huutoa, raivoa ja väsymystä. Auttaako teillä asiaa se, että sinä koitat vähän pelastella tilanteita ja vähentää konfliktia miehen ja lapsen välillä siten? Meillä nyt kun lapsi on jo 3.v alkaa helpottaa ihan suurella kädellä, vielä vuosi sitten oli paljon hankalampaa. Toki se olisi hienoa jos perheessä vastuuta voisi jakaa kahden aikuisen kesken tasapuolisesti ja lapsi aiheuttaisi enemmän iloa kuin kireää ilmapiiriä. Oman kokemukseni mukaan lapsi kuitenkin on omiaan lisäämään sitä riitaa ja ahdistusta ollessaan kovin kiukkuinen ja tottelematon, kun kaikki aika kuluu lasta rauhoitellessa eikä energia riittäisi enää yhtään toisen aikuisen huomioimiseen.
[/quote]
Menen usein tytön ja miehen väliin pelastamaan tilanteen, en kestä kuunnella yltyvää metakkaa... Tänä aamuna mies vei lapsen aamupesulle ja minä jäin sänkyyn venyttelemään jolloin lopputulos oli se että lapsi käskee isäänsä itkien pois vessasta ja mies selittää paniikinomaisesti kiihtyvällä äänellä mitä pitäisi tehdä... menin sitten väliin. Tuntuu että mies ei oikeasti kuule tai tajua lapsen liikkeitä eikä osaa ennakoida niitä!
Pakostakin vain mietin mikä meno kotona on silloin kun minä olen iltavuorossa tai töissä viikonloppuna.
ap
Onko lapsi tyttö vai poika?