Isä ja poika tuhlasivat 245€ raketteihin, pojan saamia joululahja rahoja pääosin. Nyt sitten riita päällä.
Ihan käsittämätöntä, sovittiin että ostetaan vain 100€.
Kommentit (59)
Meillä teini tunki joskus melkein tuhat markkaa kolikkopeleihin. Oppi kerrasta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin lähinnä ärsyyntynyt siihen mieheen. Ilmeisesti halunnut itsekin niitä raketteja ja sitten säästänyt käyttämällä pojan rahat.
Jos vain poika on halunnut raketteja, niin sitten poika voi pulittaa. Muuten iskä maksaa mielestäni enemmän.
Eiköhän iskä maksa ne rahat tänä vuonna pojalle monin kertaisena takaisin ja poika ei jää mistään paitsi. Nuoret pitää raketeista ja heissä harvemmin on vielä tätä paukkuherkkyyttä ja halua pelastaa metsäneläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Voi noita aikoja, kun lapselle vielä opetettiin tekojen seuraukset. Tämä teini tulee kaikesta huolimatta saamaan kaiken minkä keksii pyyttää.
Poikaa harmittaa?
Isä ei osannut pitää rajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin lähinnä ärsyyntynyt siihen mieheen. Ilmeisesti halunnut itsekin niitä raketteja ja sitten säästänyt käyttämällä pojan rahat.
Jos vain poika on halunnut raketteja, niin sitten poika voi pulittaa. Muuten iskä maksaa mielestäni enemmän.
Eiköhän iskä maksa ne rahat tänä vuonna pojalle monin kertaisena takaisin ja poika ei jää mistään paitsi. Nuoret pitää raketeista ja heissä harvemmin on vielä tätä paukkuherkkyyttä ja halua pelastaa metsäneläimiä.
Siinä ostotilanteessa oli se oikea haaste. Hetken huumassa isä ja poika pisti tilin sileeks. Oli suunniteltu eri lailla.
Se juttu ei ole, että maksaako kuka myöhemmin ha mitä vaan se juttu oli sopimus etukäteen ja tilanteen hallinta. Siinä ns. mainoksen uhrit.
Roti. Sitä pitäisi harjoitella.
Vs. Pikavipit on ihan sama juttu.
Ei niitä tartte. Niitä vaan kuvittelee tarviivansa.
Mielen Ja mielitekojen hallinnasta on kyse.
Tämmöisen pienoisnovellin täti keksi tänään. Eilen oli ”Anoppi sammui pöydän alle” ja jouluna oli ”Mies huutaa ja ryyppää” 🤣
Vanhempien nuo kuuluu maksaa.
Millainen isä on LAPSENSA PUSSILLA - edes sen "sovitun" 100€ verran.
Ihme vanhempia nämä mammat.
Sinäkö se päätät mitä poika rahoillaan tekee? Tässä on se syy miksen anna kummilapsillekaan rahaa lahjaksi. Kerran annoin kummilapselle pari kymppiä että pääsee kavereiden kans pitsalle, mutta lapsen äiti olikin jemmannut rahat tulevaisuutta varten.
Joa yksityishenkilöiden raketinosto kiellettäisiin, olisiko paha asia? Ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
” Ihan käsittämätöntä, sovittiin että ostetaan vain 100€.”
”sovittiin” … on sulla kummallinen tapa halua sopia miehesi ja poikasi rahoista.
Se on sitä paikallista sopimista, sanelupolitiikkaa...
Miksi ei "sovittiin" voinut olla yhteinen keskustelu asiasta ja rahankäytöstä? Sinäkö olit paikalla?
Jokainen äiti sanoo lapselleen, kun isommasta rahasummasta on kyse, että "rahathan ovat sinun, mutta mietithän nyt tarkkaan mihin käytät. Jos hassaat nyt kaiken, sulla ei ole sitten enää mitään" eikös vaan?
Saattaa olla isä joka on innoissaan raketteja hipelöinyt ja poika mennyt mukaan hörhöilyyn.
Vierailija kirjoitti:
Joululahjaraha on yhdyssana.
Ymmärsit kuitenkin mitä tarkoitti. Tämä on keskustelupalsta, ei äidinkielen essee tai mikään virallinen teksti. Mene muualle nillittämään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä 18-vuotias hassasi 10 000 markan perintönsä huishais, kavereita kestitsi ja mitä lie touhunnut. Onneksi nyt on töissä ja huolehtii elämästään. Edelleenkään ei hallitse rahankäyttöä, vaan "taiteilee" tilipäivästä toiseen. Mulle myrkkyä, kun itse olen täysin päinvastainen. Kovasti yrittää päästä mun lompakolle. Minkäs teet. Ei tuollaiseen luonteeseen mikään kotikasvatuskaan auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsit kuitenkin mitä tarkoitti. Tämä on keskustelupalsta, ei äidinkielen essee tai mikään virallinen teksti. Mene muualle nillittämään.
Onko vihervassarin pidessä hiekkaa? Taitaapi olla??
T: Eri
Vaikka ovat lapsen rahoja ja hän saa käyttää ne haluamallaan tavalla, tässä on kuitenkin kyse k-18-tuotteista, joita vanhemmat ovat alaikäiselle lapselle ostaneet. Ei kovinkaan järkevää, mutta jos on laitettu 245 euroa raketteihin, eipä siinä järjen kanssa mitään tekemistä muutenkaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Onko palstaopettajakin yhdyssana?
Vierailija kirjoitti:
Joa yksityishenkilöiden raketinosto kiellettäisiin, olisiko paha asia? Ei.
Joku voisi tehdä lakialoitteen asiassa. Rakettien myynti yksityisille kielletään.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7fa2d370-c91a-42de-bc50-93df24160e8f