canesten käyttö ensimmäistä kertaa ilman lääkärin määräystä
Epäilen, että minulla on hiivatulehdus. Oireina on mm kipu ja kirvely emättimessä lman kutinaa. onko vaarallista käyttää tuota canesten-puikkoa "varalta"? En ole ennen käyttänyt, mutta eipä ole ollut oireitakaan...
Kommentit (10)
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:30"]Tuli mieleen että voiskohan nuo kivut johtua ovulaatiosta? Tai ummetuksesta?
[/quote]
Mieti uudestaan. Vastaus on: ei.
Kipu ja kirvely voi olla vaikka mitä vaivaa, en käyttäisi varuiksi vaan menisin lääkäriin. Kyllä hiivassa se kutina on usein se selkein vaiva, jonka perusteella voikin jo itseään lääkitä.
Menisin lääkäriin, jos kyse ei olekaan hiivasta. Pahimmassa tapauksessa se canesten vain pahentaa vaivaa. Oireesi eivät kuitenkaan ole 100% selkeitä hiivavaivoja.
Saako sitä käyttää varalta? Siis välillä kutittaa niinku emättimen sisältä tai jotenki polttelee :D
Olen itsekin käyttänyt Canestenia sina ilman lääkärillä käyntiä. Tuo sinun vaivasi tosin ei hiivalta kuulosta...
Hiivatulehduksen tavanomaiset oireet ovat kutina sekä runsas vaalea, kokkareinen ja hajuton vuoto. Ap:n oireet eivät kuulosta hiivatulehdukselta. Kannattanee kääntyä lääkärin puoleen, jos oireet jatkuvat. Canestenia ei toki ole "vaarallista" käyttää, mutta se voi olla turhaa ja oireet voivat pahentua oikean hoidon viivästyessä.
t. farmaseutti
Minä olin 19-vuotiaana niin ujo, etten uskaltanut mennä lääkärille… Olin saanut parit antibioottikuurit, ja sitten iski. Minulla oli oireena valkoinen tahma ja kuumotus. Olin niin vaivaantunut, että uskallus riitti googlettelujen jälkeen vain siihen canestenin ostoon apteekista. Se helpotti nopeasti ja kaikki oireetkin sitten hävisivät. Jos ei olisi helpottanut, niin sitten olisi ollut pakko lähteä lääkärille.
Tuli mieleen että voiskohan nuo kivut johtua ovulaatiosta? Tai ummetuksesta?