<HELMET ALKUVIIKKOON>ma-ke
Kommentit (31)
palstailemassa! Kävin lukemassa ton loppuviikon pinon ja hoksasin, että täällähän oli jo uusikin aloitettu. Meillä oli tässä edellisviikon anoppi Mikkelistä, majaili tässä vieras- eli tietokonehuoneessa ja meni aina 21.30 nukkumaan heti tyttöjen jälkeen, en paljon koneelle kerinny ja sitten oli vielä esikoisen viisivuotissynttärit, huh. Ihania juhliahan ne on, mutta kyllä niissä hommaa riittää. Meillä oli ensin kaverikekkerit ja sitten vielä parina päivänä kummeja ja sukulaisia. Lisäksi olen taas hurahtanut tohon BB:hen, joka kylläkin musta ihan tyhmä ohjelma, silti pakko nähdä joka ilta;) Ei sit oikein riitä enää aikaa koneella istumiseen, kun sitä pitää tuijottaa.
No nyt sitten elämä vähän rauhoittuu, vielä kun saatais ne hitsin kalusteet ja kaakelit ym.lopullisesti tilattua sinne uuteen taloon, niin helpottaisi. Almalle kuuluu hyvää, se painelee kävelytuolilla siskojen perässä kaiket päivät. Aika hyvin ulottuu jo leikkimäänkin monilla tavaroilla, kun siitä kurkottaa. Se viettää siinä tosi paljon aikaa, ei viihdy lattialla ollenkaan. Näkee paremmin ja pystyy osallistumaan. Vähän kyllä hirvittää noi sen asennot, mutta en jaksa stressata, meillä on noi isommatkin viettäneet paljon aikaa samassa kävelytuolissa ja ihan normaaleja niistä on tullut:) Tänäänkin olivat tuolla tyttöjen huoneessa pitkiä aikoja kolmisin, kun ihania uusia leluja vanhin neiti saanut synttärilahjaksi. Isot tytöt leikki (ja riiteli) ja Alma seurasi erittäin kiinnostuneena jokaista käännettä. Välillä imeskeli vähän neitien pikkueläimiä. Taidan päästä kyllä oikeasti monessa asiassa helpommalla kuin moni muu, kun ei tarvii Almaa juuri mitenkään viihdyttää ja sitten taas isommillakin kaveri omasta takaa. Meillähän isoilla tytöillä väliä myös 1,5v. kuten VILJAAn pojilla. Kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu, voin luvata!
NIPULLE piti laittaa maitomääristä, että Alma ei kans millään joisi maitoa, kiinteitä menisi vaikka miten. Konstallahan oli kans maitoallergia, eikö? Mä nimittäin teen riisipuuron aamuin illoin runsaaseen määrään Almironia, siinä saa edes vähän määrää lisättyä, sen lisäksi Alma ei juokaan kuin kerran pari päivässä maitoa. Syökö Konsta puuroja? Alma rakastaa kaikkea sormiruokaa, maissinaksuja kulunut jo vaikka miten monta pussia, porkkanaa, kurkkua, paprikaa ja omenaa menee myös, mitä muuta olette antaneet? Joku kova leipähän olis hyvää, mutta meillä viljat pannassa vielä toistaiseksi.
Mites meni OODIn vapaaviikonloppu, varmaan tosi tylsää olla perheestä erossa ja humputtelemassa?!
Ei muuta kun hauskaa viikonalkua kaikille helmille, mekin koitetaan nyt taas palstailla ahkerammin...
Adalmiina
Mä olin sit viihteellä ihan tyttöjen kanssa la...oli aika outoa lähteä ilman miestä, mutta ihan kivaa oli. Ei ollut edes kaameeta kapulaa aamulla.
Meillä myös Eetu on pari kertaa mennyt melkein konttausasentoon ja jännityksellä odotetaan milloin poju alkaa konttaamaan. Nykyään pyörii pitkin lattioita menemään.
Yöt sujuu taas loistavasti, poika nukahtaa 23 maissa ja herää 9-10 aikaan. Ainoa oli nyt se tuhannen kukkakaali joka sai massun kipeeksi ja meni muutama yö ennenkuin normaali rytmi palautui.
Meillä poika juo noin 600-800 ml maitoa päivässä. Tässä tämänhetkinen rytmi:
aamulla riisipuuroa (1,25desiin vettä) ja 120 ml maitoa
2. ruoka porkkana-peruna tms sosetta 1prk ja maitoa 120ml
3. ruoka kana/possuateria 1prk ja maitoa 120ml
4. ruoka maitoa ja maissivelliä 130ml
5. ruoka iltapuuro (sama ku aamulla) ja 120 ml maitoa
6. ruoka sama ku 4.
Puuron sekaan olen laittanut 1/3 prk hedelmä tms sosetta. Meidän poikahan on myös allerginen maidolle joten Almironia menee. Maissivelliä olen silti vähän antanut. Viljojakaan ei olla aloiteltu koska ainoa mitä saa antaa, on kaura. Ajattelin kyllä piakkoin alkaa keittämään aamupuuroksi kaurapuuroa. Mitään sormiruokaa meillä ei ole vielä annettu.
Jep, pitää mennä aamupalan laittoon, leppoista alkuviikkoa!
Sasuliini ja Eetu 7,5 kk
Klo2 alkoi armoton huuto! Mä en tajua mikä ihme tuota poikaa vaivaa?! Ei se oikeen kuulosta kipuitkultakaan... Tulee semmoinen olo, että se vaan marisee... Tai on vaan yliväsynyt eikä osaa nukahtaa! Vaikka kyllähän se sitten lopulta nukahtaa ja nytkin nukkui sitten aamu klo9 saakka. Soitan iltapäivällä neuvolaan, kun siellä on puhelintunti.
Mä en kyllä voi kuvitellakaan, että jättäisin tällä hetkellä tuota huutomoosesta kellekkään hoitoon... :/ Täytynee suosiolla siirtää kaikki " aikuisten kesken illat" tuonnemmaksi..
Palaan myöhemmin! Pakko oli käydä täällä valittamassa! :)
Tulipahan ratsastettua. Huh... perjantaina suunnattiin kaverin kanssa Hämeen seudulle, itse asiassa Parolaan, jossa siis oltiin koko viikonloppu ratsastamassa, saunomassa ja löhöilemässä. Kauheat kassit rahdattiin siideriä, koska oltiin niin päättäväisinä ajateltu, että mehän sitten istutaan iltaa rantasaunalla. Ja mitä vielä, molempina iltoina kaaduttiin petiin kymmenen jälkeen, pari siideriä saatiin hörpittyä puoli väkisin. Vissiin toi fyysinen suorittaminen ja ulkoilma teki tehtävänsä?
Sinänsä ei tainut dieetti edistyä kun viikonloppuna syötiin sen kaverini kanssa myös 3 pussia sipsejä, 1 jättipussi karkkia ja suklaalevy -siis kaiken maalaistalon ruuan lisäksi. Himpan on turvonnut olo -miksiköhän?
No, kotona oli kaikki ehjinä ja täysjärkisinä kun sunnuntai-illalla palasin. Onneksi. Leo oli viikonlopun aikana oppinut uuden taidon eli nousee seisomaan tukea vasten. Voi aaargh. Mä niin toivoin, että se edistyisi rauhallisesti, mutta tällä vauhdilla se takuulla kävelee ennen joulua! Ei vielä kuitenkaan kovin vahvasti seisoskele ja lattialla ei onnistu kun sukat liukuu, mutta sängyllä ja sohvalla nousee oikein päättäväisesti seisomaan ja aloittaa esteiden yli kapuamisen. Tämän tuloksena oli jälleen muksahtanut alas sängystä... saldo on nyt kolme putoamista -jokohan mieskin alkaa uskoa, että ei voi jättää päikkäreille kuin pinnasänkyyn... se on aivan uskomaton rapu -kiipeää vaikka millaisten barrikaadien ylitse.
Hampaita ei edelleenkään näy, vaikka onkin kova puremaan kaikenlaista. Ehkä Leon hampaat ei ehdi tässä motorisessa kehityksessä tulla lainkaan esiin? No kai tässä pitää luottaa siihen mantraan, jota hoettiin helmikuussa laskettujen aikojen paukkuessa: " koskaan ei ole jäänyt tulematta" että eiköhän se sitten puhkea, kun aika on?
Olipas taas Leo ollut mummolassa yhden yön. Pois hakiessa oli äitini miehelleni pohtinut kun " Leo aika paljon pulauttelee" no, kun hieman selviteltiin niin kävi ilmi, että mummi oli antanut aamulla ennen aamu-unia eli kahden tunnin valveillaolon aikana Leolle pullon velliä, puuroannoksen ja ison pullon maitoa (normaalisti syö ainoastaan yhden vellipullon ennen soselounasta!!!) Että ei kai se ole ihmekään, jos oli hieman ulosvirtausta? Heh heh. No, eipä ainakaan näe nälkää.
Leon konttausmoottori on kiihtynyt aika lailla ja se jo vauhdikkaasti etenee huoneesta toiseen. Keksin loistavan ratkaisun säästää hermojani eli kun Leo on olkkarin lattialla, otan Dannyn pissapaperit pois lattialta. Sanomalehdet kun on sellainen magneetti Leolle, ettei se mitään muuta tee kuin koko ajan konttaa niiden kimppuun. Nyt menikin lattialeikit niin sujuvasti, että sain jopa syötyä siinä puuhia katsellessani.
Jeps, nyt menen lukemaan kirjaa loppuun kun Leo kerrankin taas nukkuu. Palataan astialle taas myöhemmin :-)
Enkä tarkota tällä kertaa mun tukkaa. :)
Aaro on oppinut liikkumaan tänään. Se peruuttaa parketilla työntämällä käsillään, ja osaa tarrata lahkeeseen kiinni kun menee ohi, ja roikkua metrin verran mukana. :)
Me tullaan näin jälkijunassa kun on rauhallinen heppu ja loppukuusta syntynyt. Hurjat nämä kehityserot, kun toiset jo kävelyä harjottelevat.
Gotta go. Mukavaa alkuviikkoa!
Vilja, Aaro the Moppi ja Veikko Nuhanenä
Kävimme perjantaina allergiatesteissä ja siellä todettiin maitoallergia. Nyt olen sitten myös itse maidottomalla ja naudanlihattomalla dietillä niin kauan kun imetän. Tänään kävimme vielä soija-altistuksessa ja verikokeissa, joista etsitään allergia vasta-aineita. Nyt kokeilemme viikon ajan käykö Nutri-soija korvike, jos ei käy vaihdetaan Almironiin. Vielä ei ainakaan ole tullut mitään reaktiota. Onneksi tuli hankittua vakuutus. Perjantaina testit maksoivat 250¿ ja tänään 100¿. Onneksi IF:ltä korvaukset tulee viikossa tilille. Ja onneksi Koskiklinikalla oli paljon leluja ym. tekemistä tuolle esikoiselle, koska meillä vierähti tänään siellä aikaa yli kaksi tuntia. Lääkäri unohti perjantaina kertoa, että soija-altistuksessa pitää olla omat maidot mukana. Minulla ei ollut kyseiseen maitoon edes reseptiä, koska lääkäri lupasi lähettää sen postissa. Nyt piti ensin saada se resepti ja sitten menin jonottamaan apteekkiin ennen kuin pääsimme aloittamaan altistuksen. Enkä ole ehtinyt viemään allergialausuntoa Kelaan, joten jouduin vielä maksamaan korvikkeen kokonaan itse. Onneksi nuo soijamaidot eivät ole yhtä kalliita kuin Almiron ja muut vastaavat.
Oli mukava nähdä taas teitä, tampereen helmet!
Astiat eivät näköjään hypi itse koneeseen, pitää mennä...
nonnu78 ja pojat
eli taisi se viime viikon kitinä ja äidin pihalla olo liittyä siihen. Aamupäikyt jäi pois ja sen seurauksena on vedetty neljänä päivänä pidemmät päikkärit. Tämä siis vain ohimennen huomautettuna, kehuminen jääköön ettei vaan tule takapakkia. Tuli sitten todistettua, ettei se, että koti on kuin pommin jäljiltä johdu pelkästään omasta laiskuudesta vaan siitä, että päikkärit oli liian lyhyet. Nyt on siistimpää. Asiaan saattaa tietysti hieman vaikuttaa se, että himosiivooja äitini vieraili viikonloppuna..
Eilen käytiin vauvauinnissa ekaa kertaa, vedessä olo meni hyvin mutta pukuhuoneessa vaan huudettiin. Taisi olla uusi ympäristö ja kaikuvat tilat aika pelottavia.
Adalmiinalle vielä, että Konsta syö täysjyväriisijauhosta Almironiin tehtyä puuroa iltaisin. Pitäisi varmaan alkaa keittämään aamupuurojakin, mutta sitä juuri mietin, että saako sitten nestemäistä juomaa&maitoa riittävästi kun ei kiinteiden yhteydessä paljonkaan juo. Ja meillä täytyy olla pitkät ruokavälit, ei maistu jos väliä on vain 2h.
Oodille vielä terkut, että ei meilläkään ole hampaita. Ja Viljaa: Konsta oppi ryömimään viikko sitten, on kanssa loppukuusta syntynyt. Tilaisin villaisen unipussin, toivottavasti tulee pian ja on hyvä.
Nyt ulos vaunuttamaan,
Nippu&Konsta
Aarollakaan ei ole hampaita tulossa, eikä entisiäkään.
Kerrohan Nippu sitten tykkäätkö unipussista!
Ihanaa, mies tulee illalla kotiin. En ois uskonut, miten rankkaa on olla 5 päivää lasten kanssa kolmisteen, vaikka ei edes tehty mitään kovin ihmeellistä ja suuritöistä. Ja mun äitikin oli meillä 2 päivää. Olen varmaan aika onneton, kun en jaksaisi yhtään pidempään olla iltoja ilman miestä. Raskasta, kun piti tehdä kaikki kotihommat yksin. Enkä todellakaan ehtinyt esim. siivota... Miten ihmeessä te jaksatte, joiden miehet tekee pitkää päivää, on paljon työmatkoilla tai harrastuksissa tai rakentaa??? Ensi viikonloppu ollaan mun äidillä ja siellä aion pelkästään levätä ja relata, enkä esim. vaihda yhtään vaippaa Helmille... Toi vaipanvaihto on musta kaikkein rasittavin vauvan hoitotoimenpide, koska Helmi ei ole koskaan (ei edes ihan vastasyntyneenä) pysynyt sitä aikaa paikoillaan ja vaippaa (varsinkin harsoja+lisäimuja+vaippakuorta) on tosi vaikea saada kunnolla päälle.
Laitan nyt tännekin pinoon, jos kaikki ei lue viikonloppupinoa, että mä olen menossa torstaina Helmin kanssa kahdestaan SELLOON (esikoinen lähtee keskiviikkona mummin luokse yökylään pariksi päiväksi ennen kuin loppu perhe menee sinne) shoppailemaan ja olisi kiva nähdä muita mammoja ja vauvoja silloin, jos jollekin näin pikaisesti kävisi treffit silloin sinne.
Apua, kohta tulee kaks kaveria kylään ja täällä on kaikki rempallaan. Jos pukisi edes jotain fiksumpaa päälle ja heittäisi likaiset pyykit pyykkikoriin... Hauskaa päivänjatkoa kaikille!
T:Fassiloora ja Helmi (7 kk)
Nyt ei ruoka maistu,ei tuu uni eikä mikään ole hyvin. Sillon on asiat loistavasti jos saa olla mun sylissä ja jaksan viihdyttää. Auta armias jos laitat lattialle, huuto onsitä luokkaa kun olis teurastus käynnissä.
Mulla on tänään (ja eilen) ollut ihan vetämätön päivä, no kyllä mä siivosin makkarin ja olkkarin " kirjahyllyn" perusteellisesti, mut pitäs mennä kauppaan,yäk yäk... tekis mieli leipoo jotakin älyn hyvää ja vetää se naamariin heti, siitäs sait laihis..sit iskee moraalinen krapula päälle. Tekis mieli mennä kävelylle,mut pitää ensin mennä kauppaan...tai ehkä mä meen kävelylle ja sit kauppaan..mut tulee huono omatunto ku ei ota koiraa kävelylle..mut mut mut...
Eipä näytä äidinkään asiat olla sen paremmin ku tyttären tai molempien..
isompi tyttö just kysy et äiti onko kivaa kun on lapsia, joo on vastasin. Äiti ärsyttääkö kun on lapsia, joo kyllä ärsyttää vastasin.
Äiti montako prosenttia on kivaa kun on lapsia, 100% vastasin, äiti montako prosenttia ärsyttää kun on lapsia 100% vastasin minä.
Edellinen kuvaa hyvin mun päivää...ärsyttää kympillä ja on kivaa.
Ja kiljukaula heräs huutamaan, saldona 20 minuutin unet...anna mun kaikki kestää ja joskus enemmänkin.
Kuumetta ja ärsyttävän kivat tytöt
Väsynyttä sellaista, täältäkin! Taas! Meillä on mennyt ihan hyvin nyt tuon Eetun kanssa, kun ollaan pidetty tiukasti kiinni siitä yksi kerta yössä tissillä- periaatteesta. Mutta silti miltei joka yö on sitä mieltä että tissii tänne! Mutta olen vaan " tylysti" ilmoittanut että nyt on yö, nyt nukutaan, ja Eetu onkin (ihme kyllä!) rauhoittunut noin vartin sisään, ja alkanut itekseen nukkumaan, mutta tänäkin aamuna klo 6 oli sitä mieltä että nyt mutsi ylös, oli siis noussut seisomaan sängyssään... kiva kiva!!!
Täällä on kans yks joka on jäänyt koukkuun tuohon BB:hen! Vaikka onhan se aika hölmö koko juttu, mutta on sitä mukava seurata, tosin mulla se menee nauhalle, ja " nautin" siitä sitten seuraavana päivänä yksin, kun Eetu nukkuu päikkäreitään... Hullulla halvat huvit!!!
Oodi!!! Ootkos jostain Hämeen suunnasta? Vai minkä takia juuri Parola? Sillä vaan kyselen kun ite olen sieltä kotosin ja asunutkin melki koko elämäni siellä, paitti kaks viimestä vuotta täällä Rengossa...
Meillä rytmi on aika hyvin pysyny nyt kuukauden samana, siis aamulla klo 8.30 ylös (herätään jo 7.30 mut pötkötellään) ja sit aamupuuro ja pihalle, klo 11 lounas (liha-kasvissose) ja tissii + unet ( kestää n 2-3h) ja klo 14 välipala hedelmäsose (+tissi jos kelpaa) ja leikkii ja ulos, klo 16.30-17 kasvislihasose +tissi ja nukkuun (n 1-1½h unta) ja sit vielä ulos tai leikitään sisällä, ja klo 19-20 iltapuuro ja tissi ja nukkuun. Ja n klo 5-6.30 tissi, ja sit taas uus päivä...
Muuten onkos muut antaneet jo muuta iltapalaa kuin puuroo/vellii??? Me annetaan välillä hedelmäsosetta, kun muuten toi jätkä kyllästyy puuroon, meillä ei siis ole annettu velliä ollenkaan, kun ei se jätkälle alas mene!!!
Mitähän mulla oli vielä??? No, tulen huomenna takas, nyt päätä särkee sen verran, et pakko mennä nukkuun, ÖITÄ!!!
napero ja Eetu 7kk
Josko nyt muutaman sanasen jaksaisi kirjoitella, mies varmaan luulee että mä täällä opinnäytetyötä väkästän, niin huolehtivainen on, toi oikein pizzaakin äsken. Ei vaan vois taas vähempää kiinnostaa joku opinnäytetyö... =) Olen mä oikeasti jo alkuun päässyt, nyt tuli vaan taas pienoinen stoppi kun taaperon pph on saikulla ja kesälomalla nyt kaksi viikkoa putkeen niin eipä noiden kahden kanssa juuri ehdi mitään tehdä.
Eveliinalla on kyllä ihan hyvä rytmi löytynyt, kehumpas senkin uhalla että muuttuu heti, eli aamulla herätään klo 7, 11 ruoka ja unet ja 17 ruoka ja unet, siis syödään kyllä välipalakin tuossa välissä mutta tuo rytmi unien suhteen on löytynyt. Nukkuu ekoilla päikkäreillä n. 2h ja tokilla 1h. Passaa mulle. Tytykin on paljon aurinkoisempi kun nukkuu kunnon päiväunet. Yöllä meillä ei pääsääntöisesti enää syödä, tuttia joutuu joskus laittelemaan, viime yö kyllä nukuttiin ihan heräämättä.
No joo, poikkeus vahvistaa siis säännön, vkonloppuna meillä valvottiin pari yötä, ja syy tököttää nyt tukevasti alaleuassa, ylhäälle on tulossa kaveri. Aika hupsusti siis, alas yksi hammas ja ylös yksi. Niklakselle tuli alas ensin kaksi ja sitten pitkä väli seuraaviin. Eipä ole samanlaisia nuo mukelot.
Käväisin tuossa iltapäivällä naapurissa ja mies oli sillä välin hakenut kävelytuolin alakerrasta, mä noin 1000 kertaa olin sanonut ettei sitä oteta käyttöön kun Niklas sillä muutaman kerran kaatusi huulensa halki, mutta uskooko nuo miehet yleensäkään mitään? No mä en päässyt näkemään kuinka Eveliina käveli koska tyttö napattiin kärrystä pois heti kun tulin ovesta. Täytynee huomenna viedä mokoma vekotin takas autotalliin.
Mä olen tehnyt lapsille talvivarusteluja (=hukannut tuhottoman määrään rahaa kaikenlaiseen tarpeelliseen ja tarpeettomaan). Enää puuttuu taaperon kengät ja sitten saa talvi tulla.
Käväisisköhän sitä suihkussa ja painuisi sitten nukkumaan, huomenna olis ohjelmassa perunannostoa, naapuri tulee lapsenvahdiksi. Kuinka tylsää sitä voi elämä olla kun jaksaa iloita perunannostosta =) No vaihteluhan tunnetusti virkistää ja saahan siinä raitista ilmaa!
Palaillaan,
Manna ja Eveliina 6kk ja risat
Emma onneksi nukkuu. Viime yö meni vaihteeksi paremmin, nuha taitaa alkaa helpottaa. Paitsi, että kuudelta heräsin siihen, kun Emma kumautti päänsä meidän sängyn laitaan. Kunnon tömäys ja parku... Tulee kyllä sellainen huono äiti olo, kun neidin pää kopisee vähän väliä johonkin. Nyt viikon sisällä on ollut huuli auki 2 kertaa ja pää kolahtaa pari kertaa päivässä. En taida osata vahtia meidän vempulaa tarpeeksi...
Viime viikolla Emma nukkui joka päivä kerran 1,5 tunnin päikkärit ja parit sellaiset normaalit 30 minuutin päikkärit. (Johtuikohan nuhasta?) Aika luksusta. Puolessatoista tunnissa ehtii tehdä jo vaikka mitä? Meillä olisi varmaan aina siistiä, kotitekoista ruokaa ja pyykkikori tyhjänä, jos neiti nukkuisi kunnon päiväunet. Ja oon jopa ehtinyt lueskelemaankin kaikenlaista! Toivottavasti tämä jatkuu eikä palata siihen puolen tunnin päikkärit -systeemiin...
Hyvä, että teillä nonnu selvisi tuo allergia, vaikka nyt sitten joutuu kokeilemaan sopivaa maitoa. Ja oli kiva nähdä perjantaina teitä tamperelaisia!
Nyt meen nukkumaan, kun ei voi koskaan tietää, mitä yö tuo tullessaan. Harvoinhan (jos koskaan) sitä saa nukkua kahta tuntia kauempaa heräämättä!
Me oltiin viikonloppuna saimaalla veneilemässä ,joten en sitten ehtiny kirjoittelee. Jos nyt muutaman rivin sais aikaan kun tuo äänikään ei luista -elikäs yksi PaulaK lisää mukaan porukkaan ;)
Mä varmaan vilustuin tai jotain kun kurkku on kuin kaktus..
Unista vielä -millä ihmeellä te saatte vauvanne nukkumaan ? Meidän Osku ei edelleenkään nuku -ei yöllä ei päivällä. Vetää 6-10 herätyksellä edelleen yöt ja päivällä parit 45 min torkut. Mä en jaksa niin mä ihmettelen miten tuo poika jaksaa ???????
Me käytiin lääkärissä, ei mitään vikaa , masu ei oo pipi , mikään ei vaivaa yms.. Haloo sanon mä ??? Mun pää on jo yhtä puuroo tästä valvomisesta, ei kai se muuta auta kun ja jos ei ohi mene niin huutolaulut on aloitettava.
Kiva kiva kerrostalossa ja keskellä yötä -kyllä mummot tykkää ;) tai ei tuo alakerrankaan mummo taida mitään kuulla kun kerran sanoi että ompas teillä kiltti poika kun ei huutele niin mie vaan nyökyttelin ja ajttelin et pitäsköhän jo 80vee kunniaksi hankkia se kuulolaite ;) kuules mummo .
Meillä ei siis myöskään liikuta -istuu kun tatti paikallaan ja välillä aina möyrii taaksepäin lattialla mut muuten ei kovin kovaa yritystä mihinkään suuntaan. Lähinnä taitaa olla laiska tapaus tää Osku kun ei viitsi ;) Mä kyllä oon yrittäny ja sisko yrittää aina näyttää miten ryömitään mut ei käy. Ehkä jokainen oppii ajallaan.
Jep piti vielä jotain mut ei muista -täytyy mennä tekee makkarakastiketta perheelle ;) jotta jaksaavat mun marinoita ;)
Minkki ja hitaasti liikkuva Osku kohta 7kk
Silvaa pisti ampiainen sunnuntaina. Alkoi yhtäkkiä huutaa lattialla ja minä katsomaan mikä on hätänä. Ensin ajattelin että nyt on mennyt lattiasta tikku sormeen ja jotain siinä etusormessa tökötti. Vedin pois ja katoin ettei tuo nyt tavalliselta tikulta näyttänyt. Syy selvisi kun huomasin lattialla kiemurtelevan ampparin. Pukelo oli napannut ampiaisen pinsettiotteeseen ja sehän ei siitä tykännyt. Siinä vaiheessa kun nostin typsyn syliin oli sormi jo turvoksissa, hetken päästä ranne, sitten käsivarsi... Mies soittaa päivystykseen ja mä ajattelin että seuraan turvotusta -jos se menee olkavarteen niin samantien lähden terveyskeskukseen. Ei onneksi mennyt. Pukeloskin rauhoittui hetken päästä, sain laitettua supon ja se auttoi. Typsy hyytyi päikkäreille ja me ravasimme vähän väliä katsomassa että kaikki ok :). Eilen ei turvotuksesta ollut enää jälkeäkään.
Rytmeistä -meillä mennään suurinpiirtein näin: aamulla heräily n. klo 7-8 (tämä saattaa jäädä poiskin), velliä pullollinen ja takaisin sänkyyn, ylös klo 9-9.30. Puuro kymmenen maissa, maito hetken päästä. Ekat päikkärit n. klo 11, nukkuu puolitoista-pari tuntia. Lounas päikkäreitten jälkeen, maitoa. Välipalana maitoa tai hedelmäsosetta tai kumpaakin. Noin tunnin päikkärit. Päivällinen kuuden hujakoilla, maitoa, lyhyet torkut, iltatoimet ja -puuro kahdeksalta. Iltavelli yhdeksältä ja sen jälkeen nukkumaan. Jälkimmäisistä päikkäreistä toiset saattavat jäädä nukkumatta, varsinkin jos jotain mielenkiintoista tapahtuu. Silppis meinaa vissiin siirtyä kaksiin päiväuniin.
Maitomäärät on vähentyneet selvästi parissa viikossa, aikaisemmin meni yli 700 ml, nyt noin 500 ml.
Pukernaattori ei vielä ryömi eikä konttaa. Liikkuu kyllä jonkin verran vatsallaan kääntyilemällä ja peruuttamalla. Vetää jalkoja ja käsiä konttausasentoon, muttei vielä samanaikaisesti :). Tuo oli hidas kääntymään, veikkaan että muukin liikkuminen tulee jälkijunassa.
Jaaha, lapsi nukahti mun polvelle. Eikun sänkyyn ->
KL.
Siis voi perkeleen prkl! Anteeksi kielenkäyttöni. Ette ikinä usko, mitä meille on käynyt? Laitoin Leon lääkärikuitteja IF:iin korvausten saamiseksi kun meillähän oli kesällä sitä ihottumaa. No, kas yllättäen kaiken maailman neuvolakortit jne piti toimittaa. Ja arvatkaas mitä?
Korvauksia ei tipu ja lisäksi vakuutukseen kirjattiin ei-korvattavaksi korvasairaudet, kuulon heikkeneminen jne sekä kaikki mahdolliset ihottumat, allergiat, silmäsairaudet ja astma... perustuen siihen, että Leolla on ollut ILMAVAIVOJA JA PULAUTTELUA ennen vakuutuksen myöntämistä!!!
Soitin sinne yhtiöön ja tivasin, että väittääkö IF, että Leon ihottuma johtuu siitä, että sillä on 3-viikkoisena ollut ilmavaivaa ja se on pulautellut? Ne sanoi, että " Kyllä" ja kun sanoin, ettei mitään allergiaa ole, niin vastasivat, että " Niin, mehän emme välitä diagnoosista vaan pelkät oireet riittävät. Jos näitä oireita esiintyy, niin rajoitusehto asetetaan" Siis, meillä kaikilla on IF:n standardien mukaan allerginen vauva!!! -sanoin, että tunteeko rouva yhtään alle kuukauden ikäistä vauvaa, joka EI pulauttele? Sanoi, että ei tunne, mutta että tämä on käytäntö.
Siis mitä mä voin tehdä? Tämähän on hitto oikeusmurha!!!
Että näin sitten meillä. Kas yllättäen vaihdamme vakuutusyhtiötä, mutta on itsestään selvää ettei ikinä saada sellaista vakuutusta, joka kattaa kaiken kun nyt on nuo iho-oireetkin kesällä jo olleet, joita ei voi oikein piilottaa...
Voi V... mä olen niiiiin kiukkuinen. Aion todellakin ottaa IF-yhtiön mustamaalaamisen elämäntehtäväkseni. Eihän tässä ole yhtään mitään järkeä.
saat kaverin tuohon mustamaalaamishomma ;)
Meillä ei menny yksi firman itsestäänselvyys korvaukseen vaan jostain löytykin joku pykälä et ei sitten mene.mä en pidä kans koko Ifistä. Aika moni on valittanu myös meidän tutuista.
Lasten vakuutuksissa ei moitittavaa tosin ole.
Mie
Pitkästä aikaa...
Wilma konttaa ja nousee peiliä vasten polviseisontaan. Ja siitä muksahdetaankin lähes joka kerta, kun ei taida toi tasapaino-puoli pysyä vauhdissa mukana.
Nyt on neiti sit ollu yhtä räkää sunnuntaista asti ja tänä aamuna alkoi hieroa korviaan, no äitipä varas heti ajan lääkärille, katotaan onko tulehdusta!?
Wilma menee nukkumaan illalla 22-23 välillä ja herää JO 8-9, äiti parka on ihan poikki, kun itse pääsen nukkumaan vasta puolen yön jäljestä... tiedän, että teillä jollain heräillään jo kuudelta, et sikäli en valita! Töihin kun palaan herätys joka kolmas vko viideltä, kauhulla sitä odottelen...
Hampaita ei ole, eikä ruoka maistu. Oon jo ihan helisemässä ton ruokailun kanssa, kun mikään ei uppoo. Paitsi vaihtelevasti maito ja ne bona/piltti- jugurtit.
Nyt on parina päivänä alkanut vatsa toimia vilkkaasti, lähes joka vaipassa kakka ja puklailut lisääntyny, mistähän moinen? Puklut vois johtua ehkä nuhasta?!
Meillä parhaita leikkikaluja on pyykkipojat korissaan ja pesupallo... Ja PEILI; neiti se on!
Ja johdot, varsinkin tietokoneen, kiinnostaa.
Nyt alkaa kuulua tualta lattialta niin niin kovaa et MÄMMÄMMÄÄ MÄMMÄMMÄÄ+muuta mölinää, et menen katsomaan mikä kriisi siellä nyt on...
Kipakoita syyspäiviä toivottelee maruzella kera wilmuskan, kohta 7kk
Voi V... mä olen niiiiin kiukkuinen. Aion todellakin ottaa IF-yhtiön mustamaalaamisen elämäntehtäväkseni. Eihän tässä ole yhtään mitään järkeä.
[/quote]
IF on ihan persestä, vaihdettin kaikki koti, auto, lapsien vakutukset tuohon Pohjantähden, suosittelen =)
Eli tänään kotiuduttiin tukholman risteilyltä ja kaikki meni aivan loistavasti!
Konsta ei ollut itkeny YHTÄÄN koko viikonloppuna!! Ajatelkaa!
Oli alkanu aina heti nukkuun ku oli väsyttäny ja syöny hyvin. Taitaa se tosiaan olla niin että äiti ikävöi enemmän!
Se ensimmäinen ilta oli ihan kauhee ku mä jännitin että miten siellä mummulassa menee.. sit tuli jo ennen yheksää viesti että poika alko yöunille!
Ostin pokkarin ja suklaata tax freestä ja luin myöhälle yöhön vaikka muut oli jo nukkumassa. oli niin ihanan rauhallista. Tukholmassa paistoi aurinko koko päivän ja lopulta päädyttiin jo kolmen aikaan takasin laivalle rankan shoppilu päivän jälkeen.. hups peiton alle ja päiväunille... mahtavaa!!
Joka päivä syötiin pari kertaa ravintolassa ja rahaa paloi mut ajateltiin että nyt ku kerran päästiin kahestaan reissuun niin ei nuukailla.Oli se sen arvoistakin!
Mut oli jännää tuntea ensimmäistä kertaa niin " erilaista" ikävää. Koskaan ennen ei oo tarvinu ikävöidä omaa lasta koska sen kanssa on ollu 24/7. Heti terminaalista päästyämme auton nokka osoitti lahtea ja moottiri tietä pitkin alle tunnissa ajeltiin... Onnellinen jälleennäkeminen oli vastassa! Poika ei ollut unohtanut meitä.. onneksi!
Kädet ojossa tuli syliin ja kosketteli naamaa ihan niinku ois sanonu " ootko sä se mun äiti" :)
Loppu hyvin kaikki hyvin .. jälleen.
Nyt ostamaan jotain ruokaa kun jääkaapissa loistaa vain valo.
napero ja konsta 7,5kk