Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva (?) miesjutuista valehtelu ystävälle - viatonta vai hälytysmerkki?

Vierailija
18.04.2015 |

Minulla on ystävä, joka on jo vuosia etsinyt itselleen miestä varsin hanakasti, mutta ei ole kohdannut ketään, jonka kanssa klikkaisi. Hänellä on kuitenkin jatkuvasti yritys päällä ja siksi miesjuttuja riittää kerrottavaksi.

Kuuntelen mielelläni kaverin juttuja, monet niistä ovat tosi romanttisia ja/tai kiinnostavia, mutta olen viime aikoina tutustunut kahteen näistä miehistä. Kävi ilmi että toinen, jota ystäväni kutsuu exäkseen, olikin käynyt vain yksillä treffeillä ystäväni kanssa. Toisen miehen kanssa treffit taas paljastuivat kokonaan valheeksi.

Miten tavallista huonoitsetuntoisilla naisilla on valehdella kavereille miesseikkailuistaan? Onko se merkki yleisestä epäluotettavuudesta vai vain epävarmuudesta?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä minullakin kävi ensimmäisenä mielessä. Tuntuu vaikealta kuvitella, että nainen tietoisesti valehtelisi seurustelleensa jonkun kanssa...Miehille käytös on paljon yleisempää.

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:05"]

Entä jos se olikin ex, joka valehteli?

[/quote]

Vierailija
22/45 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:31"]

Tämä minullakin kävi ensimmäisenä mielessä. Tuntuu vaikealta kuvitella, että nainen tietoisesti valehtelisi seurustelleensa jonkun kanssa...Miehille käytös on paljon yleisempää.

[/quote]

[/quote]

Molemmat miehet valehtelivat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä soisi hälytyskellot tuossa vaiheessa. Olen tuntenut usean valehtelijan, jotka ovat valehdelleet oikeastaan koko elämänsä. Ja niitä pieniä valheita alkoi aina vähitellen tulla ilmi juuri tuolla tavoin. Heitä on yhdistänyt vakavat mielenterveysongelmat. Huomasin, että kaikilla oli samanlainen tapa upota välillä hiljaa omiin ajatuksiinsa huolestuneen näköisinä (eivätkä siis silloin tajunneet ympäröivästä maailmasta oikein mitään), vaikka muuten olivat aina rempseitä, iloisia ja paljon puhuvia. Heistä ei olisi muuten mitenkään voinut arvata mitään outoa.

Vierailija
24/45 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:31"]

[/quote]

[/quote]

Miksi molemmat miehet valehtelisivat asiasta? Kyseessä on kuitenkin fiksu ja mukava ihminen, nättikin. En keksi mitään syytä valehdella ettei ole ollut hänen kanssaan treffeillä tai suhteessa.

Vierailija
25/45 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sanoo sen että ex? Mulla yksi (minulle merkityksellinen), jonka kanssa kävin vain 3 x treffeillä (+ sen jälkeen muutamia epämääräisiä tapaamisia). En sentään exäksi kutsu. Mutta saatan sanoa että "yksi jota kerran tapailin" - voi kuulostaa seurustelulta, vaikken sitä tarkoita.

Vierailija
26/45 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onko hän siis ystäväsi vai opiskelu/työkaveri, jota tapaat vain kyseisessä ympäristössä? Ei varsinkaan jälkimmäisillä ole mitään velvollisuutta tehdä raatorehellistä tiliä itsestään ihmisille, joita ei ehkä edes halua "oikeaan" elämäänsä. Pikku vääristelyllä ja sovinnaisuudella pääsee monesti helpommalla tuollaisessa pakkotilanteessa, jossa on kuitenkin oltava tekemisissä. -aseksuaali ikisinkku

Vierailija
27/45 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:30"]

Miten sanoo sen että ex? Mulla yksi (minulle merkityksellinen), jonka kanssa kävin vain 3 x treffeillä (+ sen jälkeen muutamia epämääräisiä tapaamisia). En sentään exäksi kutsu. Mutta saatan sanoa että "yksi jota kerran tapailin" - voi kuulostaa seurustelulta, vaikken sitä tarkoita.

[/quote]

Ongelma juuri se, että sanoo ex tai ex-poikaystävä. Jos sanoisi vain tapailleensa, en ihmettelisi asiaa.

Vierailija
28/45 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:35"]Niin onko hän siis ystäväsi vai opiskelu/työkaveri, jota tapaat vain kyseisessä ympäristössä? Ei varsinkaan jälkimmäisillä ole mitään velvollisuutta tehdä raatorehellistä tiliä itsestään ihmisille, joita ei ehkä edes halua "oikeaan" elämäänsä. Pikku vääristelyllä ja sovinnaisuudella pääsee monesti helpommalla tuollaisessa pakkotilanteessa, jossa on kuitenkin oltava tekemisissä. -aseksuaali ikisinkku
[/quote]

tämä on totta. noi on yksityisasioita, jossain tuttavuussuhteessa ne voi hyvin selittää vaan jotenkin. Tutulla ei ole oikeutta siihen tietoon.

Vierailija
29/45 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:35"]

Niin onko hän siis ystäväsi vai opiskelu/työkaveri, jota tapaat vain kyseisessä ympäristössä? Ei varsinkaan jälkimmäisillä ole mitään velvollisuutta tehdä raatorehellistä tiliä itsestään ihmisille, joita ei ehkä edes halua "oikeaan" elämäänsä. Pikku vääristelyllä ja sovinnaisuudella pääsee monesti helpommalla tuollaisessa pakkotilanteessa, jossa on kuitenkin oltava tekemisissä. -aseksuaali ikisinkku

[/quote]

Entinen opiskelukaveri, eli nykyisin lienee ihan ystävä vain. "Raatorehellinen" on aika latautunut termi, mutta kyllä minä ystävyyssuhteessa normaalisti odottaisin että ei aleta suoltaa päästä keksittyjä tarinoita treffeistä tai jopa suhteista.

Ei se menisi "pikku kaunisteluna" jos itse oma-aloitteisesti rupeaa kertomaan ties mitä stooreja, vaikka miten oltaisi pelkkiä työkavereita.

Vierailija
30/45 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:35"]Niin onko hän siis ystäväsi vai opiskelu/työkaveri, jota tapaat vain kyseisessä ympäristössä? Ei varsinkaan jälkimmäisillä ole mitään velvollisuutta tehdä raatorehellistä tiliä itsestään ihmisille, joita ei ehkä edes halua "oikeaan" elämäänsä. Pikku vääristelyllä ja sovinnaisuudella pääsee monesti helpommalla tuollaisessa pakkotilanteessa, jossa on kuitenkin oltava tekemisissä. -aseksuaali ikisinkku [/quote] tämä on totta. noi on yksityisasioita, jossain tuttavuussuhteessa ne voi hyvin selittää vaan jotenkin. Tutulla ei ole oikeutta siihen tietoon.

[/quote]

Ei ole oikeutta mihin tietoon? Enhän minä ole mitään kysellyt, vaan kaveri alkaa usein itse kertoa miesjutuistaan. Ei minusta hyvänpäiväntutuille aleta oma-aloittesesti valehtelemaan, vieläpä ihan todellisista henkilöistä eikä mistään sulhasista Pariisissa.

Vierailija
31/45 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:35"]Niin onko hän siis ystäväsi vai opiskelu/työkaveri, jota tapaat vain kyseisessä ympäristössä? Ei varsinkaan jälkimmäisillä ole mitään velvollisuutta tehdä raatorehellistä tiliä itsestään ihmisille, joita ei ehkä edes halua "oikeaan" elämäänsä. Pikku vääristelyllä ja sovinnaisuudella pääsee monesti helpommalla tuollaisessa pakkotilanteessa, jossa on kuitenkin oltava tekemisissä. -aseksuaali ikisinkku [/quote] tämä on totta. noi on yksityisasioita, jossain tuttavuussuhteessa ne voi hyvin selittää vaan jotenkin. Tutulla ei ole oikeutta siihen tietoon.

[/quote]

Ei ole oikeutta mihin tietoon? Enhän minä ole mitään kysellyt, vaan kaveri alkaa usein itse kertoa miesjutuistaan. Ei minusta hyvänpäiväntutuille aleta oma-aloittesesti valehtelemaan, vieläpä ihan todellisista henkilöistä eikä mistään sulhasista Pariisissa.
[/quote]

siis olette hyvänpäiväntuttuja?

Vierailija
32/45 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:50"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:41"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:35"]Niin onko hän siis ystäväsi vai opiskelu/työkaveri, jota tapaat vain kyseisessä ympäristössä? Ei varsinkaan jälkimmäisillä ole mitään velvollisuutta tehdä raatorehellistä tiliä itsestään ihmisille, joita ei ehkä edes halua "oikeaan" elämäänsä. Pikku vääristelyllä ja sovinnaisuudella pääsee monesti helpommalla tuollaisessa pakkotilanteessa, jossa on kuitenkin oltava tekemisissä. -aseksuaali ikisinkku [/quote] tämä on totta. noi on yksityisasioita, jossain tuttavuussuhteessa ne voi hyvin selittää vaan jotenkin. Tutulla ei ole oikeutta siihen tietoon. [/quote]   Ei ole oikeutta mihin tietoon? Enhän minä ole mitään kysellyt, vaan kaveri alkaa usein itse kertoa miesjutuistaan. Ei minusta hyvänpäiväntutuille aleta oma-aloittesesti valehtelemaan, vieläpä ihan todellisista henkilöistä eikä mistään sulhasista Pariisissa. [/quote] siis olette hyvänpäiväntuttuja?

[/quote]

Emme, vaan ystäviä. 

Olen kuitenkin sitä mieltä että vaikka olisimme vain tuttuja, kuten tässä pari on epäillyt, olisi silti todella kummallista alkaa valehtelemaan tällä tapaa.

Kyse ei ole mistään epämääräisistä "onhan minulla ollut pari tapailusuhdetta tässä syksyllä" vaan on otettu ihan erillinen henkilö ja kerrottu treffeistä, mitä treffeillä tehtiin ja puhuttiin, tai jopa "erosta" miehestä, jonka kanssa on ollut vain yksillä treffeillä. 

Vierailija
33/45 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette vain tuttavia, niin onhan tuo vähän lapsellista käytöstä häneltä, mutta ei se mistään isommasta mielenterveysongelmasta kerro. Itse ottaisin vaan etäisyyttä.

Monethan tekee tuota: liioittelee suvun omaisuutta tai lasten lahjakkuutta.niin pitkälle että on jo ihan valehtelua.

Vierailija
34/45 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän käyttää sinua. Ne on fantasioita ja sinä oket yleisö joka elävöittää ne. Haasta vastaan. Jos jatkaa vain, niin ei tuo ole ystävyyttä.

Vierailija
35/45 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:53"]

Jos olette vain tuttavia, niin onhan tuo vähän lapsellista käytöstä häneltä, mutta ei se mistään isommasta mielenterveysongelmasta kerro. Itse ottaisin vaan etäisyyttä. Monethan tekee tuota: liioittelee suvun omaisuutta tai lasten lahjakkuutta.niin pitkälle että on jo ihan valehtelua.

[/quote]

Edelleen, emme ole tuttuja, vaan ihan ystäviä. Kirjoitin sen tuonne ylemmäs jo.

Se, miksi sanoin ettei tutuille tehdä tuota johtuu siitä, että muutaman mielestä tuo olisi normaalia kaunistelua hyvänpäiväntutuille ja yritin ilmaista sitä että varsinainen yksityiskohtainen valehtelu ei minusta kuulu kyllä sellaiseenkaan suhteeseen.

Vierailija
36/45 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niinkään normaalia vaan yleistä!

Vierailija
37/45 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 14:01"]Ei niinkään normaalia vaan yleistä!
[/quote] Missä piireissä?

Vierailija
38/45 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:35"]

[/quote]

Sinä siis koet että se helpottaa elämää mennä taukohuoneeseen, istua työkaverin viereen ja alkaa kertoa keksittyä juttua treffeistäsi toisen työkaverin kanssa? Miten ihmeessä?

Vierailija
39/45 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin mun mues. Antoi ymmärtää ja liioitteli naisjuttujaan. No kun tosi paikka tuli eteen, niin selvis että olen hänen ensimmäinen (oltiin 21 vuotiaita). Ihmettelin hänelle sitten, että ihan tosissaanko kuvitteli minun pitävän hänestä enemmän joka paikan höylänä kuin miehenä, jolla on joku taso naisiin liittyen.

Vierailija
40/45 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 23:15"]

kysele siitä "miehestä". jos vastaukset takkuilee, tiedät sitten. "minkälaiset pallitsillä on", "miten se panee, onko sillä vomakkaat työnnöt" jne.

[/quote]

Eiköhän tuollaisten kysymysten äärellä mene vaikeaksi vaikka olisikin ollut suhde :'D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän