Työpaikan kaappiin jemmattu suklaalevy katosi. Pian se ilmestyi samaan paikkaan takaisin.
Päiviteltiin kovaan ääneen että kuka on niin härski että varastaa toisten suklaat. Se työkaveri jonka kaikki tiesivät syylliseksi (historia toistaa itseään) oli hetken yksin tilassa. Tämän jälkeen yksi meistä avasi kaapin ottaakseen sieltä muuta tavaraa ja TSÄDÄÄM! suklaalevy oli ilmestynyt entiselle paikalleen. :D
Rosvo ei vielä tiedä että me tiedämme hänen palauttaneen levyn. Työkaveri kätki suklaan toisaalle. Nyt odotellaan että päästään vielä kerran etsimään suklaata rosvon läsnäollessa, ja se onkin taas kadonnut. :D "Ei, ei se tosiaan täällä ole".
Joo, lapsellista, mutta jösses että joillain on pokkaa.
Kommentit (41)
Onneksi nyt etätöissä ei tarvitse kärsiä eväidenvarastajista tai eväsrasioiden vaihtumisesta. Kahvimukikin oli usein mysteerisesti kadonnut kuivauskaapista tai einesateria jääkaapista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä haän ajatteli, että se on talon yhteinen suklaalevy? Avasi sen ja toi uuden tilalle.
Ei ajatellut. Yhteiset eväät on meillä aina pöydällä tarjolla, omat eväät kaapeissa. Juuri siksi näin etteivät mene sekaisin.
Hauskaa tässä on sekin, että oltaisiin laitettu se levy jakoon kun muistettiin sen olemassaolo.
Ap
Mitä siinä mammat marmatatte. Tehän saitte takaisin sen suklaalevyn. Olisitte laittanut sen kaikille jakoon. Kaikille ihmisille tapahtuu erehdyksiä. Hän erehtyi luulemaan sitä talon suklaalevyksi ja toi tilalle uuden. Olkaa onnellisia. Turhaa marinaa uudeksi vuodeksi teiltä muilta.
Noita "erehdyksiä" oli ap:n mukaan sattunut kys. henkilölle aiemminkin...
Vierailija kirjoitti:
Tällainen haloo yhdestä suklaalevystä? Tai siitä, että joku vahingossa ottaa väärän rasian kaapista?
Teillä ei taida hirveästi olla töitä tehtävänä, kun ehditte tällaista soppaa kehitellä pikkuasioista. Muistan omasta toimistolla käymisestä ihan erilaisia asioita. Kuten sen, että siellä keskityttiin töihin eikä kuppikuntiin.
Päivystyshommissa on aika hiljaista näin välipäivinä.
Hauskaahan tämä on, jännityksellä odotamme miten tilanne kehittyy. :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tällainen haloo yhdestä suklaalevystä? Tai siitä, että joku vahingossa ottaa väärän rasian kaapista?
Teillä ei taida hirveästi olla töitä tehtävänä, kun ehditte tällaista soppaa kehitellä pikkuasioista. Muistan omasta toimistolla käymisestä ihan erilaisia asioita. Kuten sen, että siellä keskityttiin töihin eikä kuppikuntiin.
Varastaminen ei vai ole oikein. Ja kyllä mun työt kärsii, jos joku käy mun eväitä, tai mitään muutakaan varastelemaan.
Mistä mä löytäisin työpaikan jossa olisi aikaa tuollaiselle? Kaikissa mun työpaikoissa on vaan painettu menemään jaksamisen rajoilla :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varastaminen ei vai ole oikein. Ja kyllä mun työt kärsii, jos joku käy mun eväitä, tai mitään muutakaan varastelemaan.
Puhuttu jostain suklaalevystä ja kuivauskaapissa olleesta eväsrasiasta? Ei mun mielestä ihan hirveän kriittisiä työssä suoriutumisen kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Mistä mä löytäisin työpaikan jossa olisi aikaa tuollaiselle? Kaikissa mun työpaikoissa on vaan painettu menemään jaksamisen rajoilla :(
Mäkin aloin haaveilla samasta! Missähän olisi tällaisia työpaikkoja? Haen heti!
Miksei se suklaalevy ole sen työntekijän käsilaukussa tms omassa jemmassa vaan yhteisessä kaapissa? Mulla ainakin oli herkut henkilökohtaisissa jemmoissa ja yhteiskaapissa tee, ketsuppi, eväät tms. ei niin kiinnostava ruoka.
Mitä ihmeen sokerihiiriä te olette kun jemmailette suklaita? Vai tapahtuiko tämä etätyöpaikalla, ja suklaavoro on sama joka on jo imuroinut lasten vanukkaat?
Mulla ei ole eväät koskaan kadonnut. Mutta jos mulla on kokonainen suklaalevy niin panen kyllä jakoon. Suklaapatukoita en kylvä vaan imaisen ne ykkösellä sisään niin ettei kukaan näe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä haän ajatteli, että se on talon yhteinen suklaalevy? Avasi sen ja toi uuden tilalle.
Ei ajatellut. Yhteiset eväät on meillä aina pöydällä tarjolla, omat eväät kaapeissa. Juuri siksi näin etteivät mene sekaisin.
Hauskaa tässä on sekin, että oltaisiin laitettu se levy jakoon kun muistettiin sen olemassaolo.
Ap
Sananmuodot paljastavat. Jos se oli kaapissa, se oli jonkun yhden henkilön. Silloin ei ole mahdollista sanoa, että "oltaisiin laitettu, kun muistettiin", sillä tuo kielii siitä, että se olisi yhteinen eikä yhden henkilön.
Tai sitten oot vaan tosi surkea ilmaisemaan itseäsi ymmärrettävästi.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi noin kerran tyhjän eväsrasian kanssa. Otin rasian kuivauskaapista, kun luulin sitä omakseni. Se, kenen se täsmälleen samanlainen rasia oli, nosti siitä kauhean haloon. Naureskeli kaikille miten hänen evärasiansa on varastettu ja jätti heippalapunkin keittiöön "sinä, joka pöllit mun rasian, tässä on sen kansikin, ole hyvä!"
Kävin vähin äänin palauttamassa rasian ja etsin omani jostain syvemmältä kuivauskaapista.
Ja kauhea naureskelu sitten "hei se mun rasia palautettiin!!! 😆😂🤣"
Ei muuten ollut mulla tuon jälkeen koskaan enää "aikaa" auttaa tota tyyppiä missään asiassa.
Siis sä otit jonkun toisen rasian ja vedit herneen nekkuun kun siitä nousi haloo. sen lisäksi kannat edelleen kaunaa asiasta. pikkasen olet nolo.
Et ole vielä huomannut, että parasta ennen -pvm on myöhentynyt.
Mikä tahansa pikkujuttu on hyvä tekosyy nostaa meteli. Siitähän te oikeasti nautitte. Se on ehkä jopa parempaa kuin suklaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi noin kerran tyhjän eväsrasian kanssa. Otin rasian kuivauskaapista, kun luulin sitä omakseni. Se, kenen se täsmälleen samanlainen rasia oli, nosti siitä kauhean haloon. Naureskeli kaikille miten hänen evärasiansa on varastettu ja jätti heippalapunkin keittiöön "sinä, joka pöllit mun rasian, tässä on sen kansikin, ole hyvä!"
Kävin vähin äänin palauttamassa rasian ja etsin omani jostain syvemmältä kuivauskaapista.
Ja kauhea naureskelu sitten "hei se mun rasia palautettiin!!! 😆😂🤣"
Ei muuten ollut mulla tuon jälkeen koskaan enää "aikaa" auttaa tota tyyppiä missään asiassa.
Miten ihmeessä noinkin yksinkertainen asia vedetään noin vaikeaksi?
1) Kerrot tietenkin ymmärrettävän kömmähdyksen.
2) Et ala kostamaan kellekään sitä että vahingossa otit heidän omaisuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksei se suklaalevy ole sen työntekijän käsilaukussa tms omassa jemmassa vaan yhteisessä kaapissa? Mulla ainakin oli herkut henkilökohtaisissa jemmoissa ja yhteiskaapissa tee, ketsuppi, eväät tms. ei niin kiinnostava ruoka.
Se suklaalevy oli tarkoitettu yhteiseen jakoon, mutta saatiin se torstaina ennen jouluaattoa iltapäivällä. Vain 3 työntekijää oli paikalla, joten jemmattiin levy kaappiin jotta ulkopuoliset eivät koske siihen. Tiloissamme käy siis satunnaisesti muutakin porukkaa päivystysaikoina kuin meidän ns. oma porukka.
Oli tarkoitus iskeä se pöytään maanantaina kaikkien syötäväksi, mutta muistettiin koko juttu vasta tänään. Sitten se olikin jo kadonnut, paitsi että ilmestyi taas paikalleen kun hommaa ihmeteltiin. :D
P.S. Tässä kuviossa rosvo on nainen, minä olen nainen ja suklaalevyn piilottelija ja toinen sen olemassaolosta ennen joulua tiennyt ovat miehiä. Kun sukupuolilla oli jollekin ketjussa suuri merkitys.
Ap
Eikö suklaansa voi pitää sitten omalla työpisteellään, niin ei rosvo vohki.
Vierailija kirjoitti:
Eikö suklaansa voi pitää sitten omalla työpisteellään, niin ei rosvo vohki.
Ollaan kaikki samassa tilassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipaiskaa jotain paakelsia, minne laitatte laksatiivia ja jemmatkaa se sinne kaappiin...
Mutta muistakaa infota asiasta kaikkia muita paitsi tuota herkkuvoroa :D
Parempi kun ei infoo niin onkin yllättäen vessajono...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko varastelevaan työkaveriin luottaa muissakaan asioissa? Tuosta pitäisi kertoa esimiehelle.
En luota tuohon tyyppiin missään asiassa ikinä. Onneksi ei erityisesti tarvitsekaan. Kyllä mun mielestä yhteisten herkkujen varastaminen kertoo hyvin toimeentulevasta aikuisesta ihmisestä kaiken tarpeellisen.
Ap
Voiko varastelevaan työkaveriin luottaa muissakaan asioissa? Tuosta pitäisi kertoa esimiehelle.