Olen altistunut ja ohjeet ovat täysin sekavat. Mitä teen?
Minulla 2 rokotusta, joista jälkimmäinen alle 3kk. Karanteenia ei tule, mutta pitää vapaaehtoisesti välttää kontakteja. Voinko siis mennä keikkatöihin päiväkotiin vai en? Testiin en saa varattua aikaa, koska sitä mahdollisuutta ei tarjota (ilmeisesti tuoreen rokotuksen takia). Olin eilen koko päivän ihmisen kanssa, joka oli täysin terve ja kolmesti rokotettu, mutta kävi töiden vaatimusten takia testissä aamupäivällä muodon vuoksi. Oltiin loppupäivä yhdessä ja yöllä sai vastauksen että hänellä on korona.
Eli voiko töihin mennä jos ei ole karanteenissa, mutta vapaaehtoisesti pitää välttää kontakteja, ja kuinka kauan tätä välttelyä pitää jatkaa ja enkö tosiaan tarvi testiä itse ennen töihin menoa? Päiväkoti-ikäisiä lapsiahan ei tietääkseni edelleenkään rokoteta.
Kommentit (30)
TROLLI! Täällä ainakin kaikki rokotetutkin testataan jos on sosiaali tai terveysalalla. Sähän oot.
Jos ei niin kotitestejä saa apteekeista tai Lidliltä. tokmannilta, Prismasta.
jos kaverillas on omikron niin seON IHAN VARMA että sulla ON SE JO!
Vierailija kirjoitti:
Tee mitä ikinä haluat. Vitunkontrolloitava lammas ilman omaa tahtoa. Hävettää teidän lampaitten puolesta miten helposti teitä kusetetaan ja kohta orjuutetaan vielä astetta kovemmin.
Toi lammashuutelu se vasta omaperäistä on!
Vierailija kirjoitti:
Asiahan menee niin, että palkkaa sinulle ei tarvitse maksaa jos omaehtoisesti jäät kotiin. Soita sun pomolle ja kysy saatko jäädä palkalliselle sairaslomalle ilman testiä. Äänitä puhelu varmuuden vuoksi kun kyse on julkisesta työpaikasta. Järkihän sanoo että kotiin olisi jäätävä, mutta marini ja kumppanit on keksinyt keinon miten välttää palkanmaksu ihmisille suosittelemalla omaehtoista karanteenia ja vähentämällä testausta
Kuule pösilö, Marin ja kumppanit eivät tuollaisia keksi. Kyllä ne ovat THL suositukset joita noudatetaan.
Ei pääministerillä ole valtaa noita keksiä.
Ja varmasti tuohon on tartuntautilakikin olemassa. Mitä helvettiä olet syyttelemässä heti hallitusta kaikista asioista, asioista joita eivät ole tehneet.
Pitää kysyä, että pitääkö jäädä kotiin, jos on altistunut? Ja on jo kahdesti rokotettu?
Täytyyhän jonkun tietää, miten toimitaan?
Että saako altistunut mennä töihin vai?
Ja ne kotitestit eivät ole varmoja, mutta voihan niitä kokeilla.
Testiin kyllä pääsee, jos on selkeät oireet.
Mutta mitään varmuuden vuoksi testauksia ei tehdä.
Ota maalaisjärjellä ja suhtaudu niin kuin muihinkin virusperäisiin flunssiin. Mika Salminenkin kehottaa jo oman järjen käyttöön.
"Ylilääkäri Isosomppi: Omikron leviää niin nopeasti, ettei karanteeni pysäytä tartuntaketjuja – jäljityksestä hyötyä enää terveydenhuollon yksiköissä"
https://yle.fi/uutiset/3-12253767
Joko tässä on nostettu kädet pystyyn?
On se kun ne lapsoset siellä levittelee sitä koronaa keskenään ja tartuttaa henkilökunnan ja vanhemmat. Pitäisikö lapset pakkorokottaa?
Kysy pomolta. Joko palkallinen SL tai töihin ja pomo ottaa vastuun.