Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen altistunut ja ohjeet ovat täysin sekavat. Mitä teen?

Vierailija
31.12.2021 |

Minulla 2 rokotusta, joista jälkimmäinen alle 3kk. Karanteenia ei tule, mutta pitää vapaaehtoisesti välttää kontakteja. Voinko siis mennä keikkatöihin päiväkotiin vai en? Testiin en saa varattua aikaa, koska sitä mahdollisuutta ei tarjota (ilmeisesti tuoreen rokotuksen takia). Olin eilen koko päivän ihmisen kanssa, joka oli täysin terve ja kolmesti rokotettu, mutta kävi töiden vaatimusten takia testissä aamupäivällä muodon vuoksi. Oltiin loppupäivä yhdessä ja yöllä sai vastauksen että hänellä on korona.

Eli voiko töihin mennä jos ei ole karanteenissa, mutta vapaaehtoisesti pitää välttää kontakteja, ja kuinka kauan tätä välttelyä pitää jatkaa ja enkö tosiaan tarvi testiä itse ennen töihin menoa? Päiväkoti-ikäisiä lapsiahan ei tietääkseni edelleenkään rokoteta.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä hintaisia nuo Kampissa tehtävät jonotettavat testit ovat? En löytänyt hintaa, joko tästäkin on tehty bisnestä?..

Vierailija
2/30 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin thl:n sivuilta etsimässä tietoa. Paljon tekstiä, vanhoja ohjeita. Sitten oli niitä uusiakin ohjeita, mitkä kumosi vanhat ja kuitenkin myös kehotettiin oman sairaanhoitopiirin ohjeisiin. En saanut tietoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy työnantajalta.

Vierailija
4/30 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tuossa tilanteessa toivoisin että työnantaja maksaa testauksen/ antaa vapaata.

Vierailija
5/30 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periateessa kannattaisi viettää omasa seurassa seur. 10 päivää (siis virologiselta kannalta/tiede kannalta). Talous kuitenkin sanelee, joten soita töihin ja luultavasti joudut menemään sinne.

Jenkeissä on niin paljon sairaita että hoitaja ja lekurit on määrätty menenmään töihin jlievin oirein. On myös annettu uusi suoitus että koronapotilaan elvytys tulee aloittaa heti eikä tuhlata aikaa suojavarusteiuden pukemiseen. Tästä ovat lekurit & hoitajat suutahtaneet.

Vierailija
6/30 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin vaan. Tuplarokotettu ei tartuta.

Vierailija
7/30 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajalta kysyisin. Onhan tää ihan järjetön tilanne. Nykyisen ohjeistuksen punainen lanka näyttää olevan, että rokotettuna on ok altistaa muut.

Vierailija
8/30 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soittelivat syksyllä, että olen altistunut, mutta tarttuminen epätodennäköistä. Sanoivat, ettei tarvi olla karanteenissa, mutta pitää tarkkailla oireita.

Pidin omaa karanteenia varmuuden vuoksi, mutta eipä ollut työhuoliakaan kun olin viimeisilläni raskaana.

Vierailija
9/30 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiahan menee niin, että palkkaa sinulle ei tarvitse maksaa jos omaehtoisesti jäät kotiin. Soita sun pomolle ja kysy saatko jäädä palkalliselle sairaslomalle ilman testiä. Äänitä puhelu varmuuden vuoksi kun kyse on julkisesta työpaikasta. Järkihän sanoo että kotiin olisi jäätävä, mutta marini ja kumppanit on keksinyt keinon miten välttää palkanmaksu ihmisille suosittelemalla omaehtoista karanteenia ja vähentämällä testausta

Vierailija
10/30 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin terve 3 kertaa rokotettu ei käy töiden takia muodon vuoksi testeissä. Ei edes sote henkilökunta, siis täysin terveenä.

Vierailija
11/30 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan mene päiväkotiin, hyvänen aika.

Vierailija
12/30 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin terve 3 kertaa rokotettu ei käy töiden takia muodon vuoksi testeissä. Ei edes sote henkilökunta, siis täysin terveenä.

Sai rokotuksen alle viikko sitten, ehkä siksi. En muista tarkkaan mitä hän syyksi sanoi mutta korona löytyi...

Vierailija
13/30 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sai rokotuksen alle viikko sitten, ehkä siksi. En muista tarkkaan mitä hän syyksi sanoi mutta korona löytyi...

*Sen kolmannen siis

Vierailija
14/30 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele

Vierailija
15/30 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee mitä ikinä haluat. Vitunkontrolloitava lammas ilman omaa tahtoa. Hävettää teidän lampaitten puolesta miten helposti teitä kusetetaan ja kohta orjuutetaan vielä astetta kovemmin. 

Kannatan avointa keskustelua ja informaation välitystä, that's all I'm doing. Mikä olisi sinun ratkaisu tilanteeseeni? t ap

Vierailija
16/30 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee mitä ikinä haluat. Vitunkontrolloitava lammas ilman omaa tahtoa. Hävettää teidän lampaitten puolesta miten helposti teitä kusetetaan ja kohta orjuutetaan vielä astetta kovemmin. 

Kannatan avointa keskustelua ja informaation välitystä, that's all I'm doing. Mikä olisi sinun ratkaisu tilanteeseeni? t ap

Novittu johan sanoin että tee mitä ikinä haluat. Itse en välitä mistään laittomista säännöistä ja tästä lavastetusta pandemiasta. Saatanankontrolloitava sika.

No kuule jos kaikki sun ympärillä tietää sun altistumisesta ja siitä että et välitä mistään mitään, ja otat riskin että sairastutat muita ympärilläsi, niin siitä voi tulla ongelmia. Ties vaikka lastensuojelu hakee lapset pois. Turhia ongelmia kannattaa välttää. Ei tässä nyt mun mielipide ratkaise kun homma lähti siitä että muut tietävät altistumisestani ennen kuin minä.

Vierailija
17/30 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele

Näin se meni, että sai lieviä oireita kolmannen rokotuksen jälkeen ja oletti niiden johtuvan rokotuksesta. Ja ilmeisesti hänelle on määrätty että jos koronaoireita tulee niin testiin on mentävä.

Vierailija
18/30 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tilanne, altistuin tuplarokotettuna ja olen päiväkodissa töissä. Ei tullut karanteenia vaan pelkkä oireseuranta ja "suositus etätöihin", pomo sanoi että töihin vaan. Ei omatunto antanut periksi mennä altistuneena töihin vaan keksin päästäni oireet ja varasin testiajan, muutama päivä meni testiä ja tuloksia odotellessa ja sitten normaalisti töihin.

Mielestäni tuo on ainoa oikea tapa toimia, vaikka oireseurannan ohjeissa sanottiinkin ettei testiä kannata ottaa ennen kuin altistumisesta on kulunut noin viikko. Ei olisi omatunto antanut periksi muuten.

Oireita seurasin 14 vuorokautta vältellen muita sos. kontakteja kuin töitä.

Vierailija
19/30 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole tehty virallista testiä, niin ei voi jäädä karanteeniin. omaehtoisesta karanteenista ei makseta korvauksia tulonmenetysten takia. joten ei varmaan ole muuta mahdollisuutta kuin että menet töihin.

Vierailija
20/30 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaaminen on tässä ihan resurssien hukkaa, kun ei se kerro kuin testaushetken tilanteen. Kiltisti töihin vaan ja sairastamaan sitten jos olisit sairas. Eihän siinä ole herran tolkkua että terveet istuvat lomailemassa, menee rajoitusten vähäkin hyöty hukkaan kun sama kustannus tulee ihmisten lomailusta kuin yritetään välttää että sairastamisesta tulisi. Kannattaa nyt vaan sopeutua siihen, että tartuntaa ei vältellä samalla tavoin kuin ennen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä