Minkä ikäisten kanssa EI ole rankkaa?
Usein on puhetta minkä ikäisten lasten kanssa on rankkaa. Minkä ikäisten lasten kanssa teillä EI ole rankkaa?
Meillä:
Nyt ei ole rankkaa. Lapset 8 ja 11 v. Paljon harrastuskuskauksia, mutta muuten varsin rentoa menoa.
Helppoa oli myös silloin kun kuopus oli vauva ja taapero. Helppo vauva ja ihana isoveli. En koskaan ole nukkunut niin paljon ja hyvin kuin tuolloin.
Kommentit (29)
4 ja 6 -vuotiaat eikä ole rankkaa. Kaikkea kivaa on voinut tehdä jo pitkään, kun rattaista luovuttiin ajoissa vuosia sitten ja polkupyöräilykin sujuu kummaltakin.
Silloin ei ole rankkaa, kun lapsi nukkuu. Paitsi että välillä on silti silloinkin. Mutta töissä ollessa helpottaa aina lapsen kanssa. Paitsi ettei aina silloinkaan.
Nyt ei ole rankkaa. Lapsi 1v8kk. Orastava uhma on aika vähäistä. Helppo, omatoiminen lapsi, joka nukkuu hyvin. On kiva chillailla kotona ja puuhailla yhdessä. Onneksi ei olla tekemässä enempää lapsia. Pysyy elämä helppona. :)
Ei ollut rankkaa, kun lapset olivat alle 6-vuotiaita. Vauva-aika varsinkin oli helppoa, koska itse pärjäsin ihan hyvin vähillä unillakin.
Lapset nyt 5, 7 ja 11-vuotiaat, ja aika kivaa vaihetta elellään :) Voidaan tehdä kaikenlaista, kaikki hoitavat jo itse suurimman osan arkisista asioista (syöminen, pukeminen, peseytyminen jne). Vanhin juoksee kaupassa jos tarvitsee, yhdessä vievät roskia ja tyhjentävät tiskikonettakin (vaikka itse sitten vähän järjestelen...).Pari vuotta olen jo saanut nukkua kokonaisia öitäkin. Aika harvoin sairastellaan, sillä on suuri vaikutus.
Toki noista työtä on (pyykkiä, ruokaa, kuskaamista, kaikkea tämmöistä on paljon), mutta kaiken kaikkiaan lasten määrään nähden meillä on mielestäni varsin leppoisaa!
Puolivuotiaan kanssa ei ole erityisen rankkaa. Nukkuu jo kivasti, ei vielä liiku niin että olisi vahdittava, viihdyttää itse itseään jo jonkin verran. Pari kuulautta sitten oli vielä rankkaa (yöheräilyt) ja parin kuukaiden päästä taas varmaan tekisi mieli lyödä (omaa) päätä seinään kun lapsi ehtii joka paikkaan ja syö kaiken. Mutta luulen että kuukauden pari on tässä nyt tosi seesteistä.
Lapset kohta 9- ja 6-vuotiaat. Nyt alkaa helpottaa. Leikkivät paljon keskenään, toki riitoja täytyy joskus selvitellä. Kulkeminen helppoa, voidaan tehdä vaikka pitkiä pyöräretkiä koko perhe. Kunhan tuo kuopus vielä siirtyy kouluun niin sitten on helppoa, ei enää kauaa hakemisia ja viemisiä!
Lapset 13,10,7,2 ja ei ole rankkaa. Ihan normaalia elämää. Molemmat vanhemmat käydään töissä.
Siinä vaiheessa kun täyttää 18 vuotta.