Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä joku joka on suorittanut yhtä aikaa amis- ja amk-tutkinnon? Mitkä tutkinnot?

Opiskeluintoa
30.12.2021 |

Itse aloitan tammikuussa sairaanhoitajan opinnot ammattikorkeassa ja kiitos tämän palstan sain tietää, että samaan aikaan voi suorittaa amiksessa tutkintoa. Googletin asiaa ja siitä löytyi tietoa.

Laitoin hakemuksen erääseen merkonomikoulutukseen joka suoritetaan verkko-opintoina. Mietin vain, että miten sitä sitten aikanaan suorittaa työharjoittelut, mutta eiköhän se jotenkin järjesty. Jos siis mut huolitaan siihen koulutukseen.

Käyn kaiken lisäksi vielä töissä kolmivuorossa ja työaika 70%, että saa nähdä miten käy. Taidan olla hullu kun edes haaveilen tällaisesta.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä suuntauksen otat ap merkonomissa?

Vierailija
22/33 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion opiskella ajoneuvoasentaja-lääkäriksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyykö osa-aika työsi millään tavalla merkonomin koulutukseen? Saisit tutkinnon osia tehtyä siellä.

Mulla vakipaikka lähihoitajana eli ei liity merkonomin koulutukseen. No on tässä ennenkin tehty pitkiä päiviä eli voin suhata työpaikasta toiseen saman päivän aikana ja tosiaan käyttää kesälomaa harjoitteluun. Harjoittelua on 4-6 viikkoa, että eiköhän se jotenkin järjesty. Jos mut siis huolitaan koulutukseen. :D 

Sinulla on hyvä suunnitelma, toki tuolla työmäärällä voisit kokeilla jo melkein yliopistoa.

Sh-koulutuksessa varsinainen teoriassa on vain n 90 opintopistettä ja tutkinto koostuu lähinnä ohjatusta harjoittelusta, osaat varmaan jo asiat työsi pohjalta.

Kannattaisi ehkä keväällä käydä myös korkeakoulujen ja yliopistojen pääsykokeissa, ainakin tutustua mitä olisi tarjolla. Olet varmaan tekeväinen tyyppi niin varmaan pärjäisin.

Olin itse Lähäri ja menin AMK sh-linjalle mutta petyIN kun kaikki tehtiin ryhmätyönä eivätkä opettajat edes saaneet antaa yksittäiselle oppilaalle palautetta. Nyt opiskelen hoitotiedettä yliopistolla ja saattaisinpa suositella sitä Sinullekkin, onne joka tapauksessa. Mikä tahansa opiskelu kannattaa, aina!

Vierailija
24/33 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyykö osa-aika työsi millään tavalla merkonomin koulutukseen? Saisit tutkinnon osia tehtyä siellä.

Mulla vakipaikka lähihoitajana eli ei liity merkonomin koulutukseen. No on tässä ennenkin tehty pitkiä päiviä eli voin suhata työpaikasta toiseen saman päivän aikana ja tosiaan käyttää kesälomaa harjoitteluun. Harjoittelua on 4-6 viikkoa, että eiköhän se jotenkin järjesty. Jos mut siis huolitaan koulutukseen. :D 

Sinulla on hyvä suunnitelma, toki tuolla työmäärällä voisit kokeilla jo melkein yliopistoa.

Sh-koulutuksessa varsinainen teoriassa on vain n 90 opintopistettä ja tutkinto koostuu lähinnä ohjatusta harjoittelusta, osaat varmaan jo asiat työsi pohjalta.

Kannattaisi ehkä keväällä käydä myös korkeakoulujen ja yliopistojen pääsykokeissa, ainakin tutustua mitä olisi tarjolla. Olet varmaan tekeväinen tyyppi niin varmaan pärjäisin.

Olin itse Lähäri ja menin AMK sh-linjalle mutta petyIN kun kaikki tehtiin ryhmätyönä eivätkä opettajat edes saaneet antaa yksittäiselle oppilaalle palautetta. Nyt opiskelen hoitotiedettä yliopistolla ja saattaisinpa suositella sitä Sinullekkin, onne joka tapauksessa. Mikä tahansa opiskelu kannattaa, aina!

Kun ei yliopistossa oikein ole sellaista mitä haluaisin opiskella. Haluan tehdä käytännön työtä enkä olla esimies. 

Vierailija
25/33 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkonomin papereilla voi pyyhkiä peräsintä, mitään muuta hyötyä niistä ei ole. Keskittyisin sinuna sairaanhoitajan ammatin opiskeluun täysipainoisesti

Vierailija
26/33 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluintoa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei yliopistossa oikein ole sellaista mitä haluaisin opiskella. Haluan tehdä käytännön työtä enkä olla esimies. 

Siltikään en ymmärrä, miksi haluat suorittaa merkonomin opinnot samanaikaisesti sairaanhoitajaopintojen kanssa. Onko siihen jokin erityinen syy? Haluatko työllistyä toimistotehtäviin esimerkiksi Kelalle käsittelemään hakemuksia. Siinä tapauksessa merkonomin papereista on hyötyä. Mutta muussa tapauksessa epäilen, että samanaikaisista merkonomiopinnoista on työllistymisen kannalta enempi haittaa kuin hyötyä.

Vierailija
27/33 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se ole teidän asia mitä mä opiskelen. Ei vaikuta teidän elämään mitenkään enkä kyllä ymmärrä miten merkonomin tutkinnosta voi olla haittaa työllistymisessä.

Vierailija
28/33 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään hullumpi idea, jos vaan jaksaa. Joku tulevaisuuden tutkija sanoi että yksi ammatti ei riitä tulevaisuudessa.

Vierailija
29/33 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika opiskeli osan aikaa kahta tutkintoa samanaikaisesti. Oli siis amkin tutkinto puolta vuotta vaille valmis, kun aloitti jo ammattikoulussa. Kyllähän kaikki onnistuu, jos laittaa onnistumaan. Sumplimista vaatii jonkin verran. 

Vierailija
30/33 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein 100 % työaikaa vuorotyössä, luin toisen inssitutkinnon ja tein merkinomin tutkinnon. Eihän tuo ole muuta kuin aikatauluttamista. Varsinkin tuo merkonomi oli sellaista käsienheiluttelua, että kyllä sen tekee vaikka oikealla kädellä. Ei tuo toinen inssitutkintokaan mikään haastava ollut. Ihan perus.

Mutta aikataulutusta, aikataulutusta ja joustoa elämässä. Sitä se on. 

Vierailija
31/33 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein 100 % työaikaa vuorotyössä, luin toisen inssitutkinnon ja tein merkinomin tutkinnon. Eihän tuo ole muuta kuin aikatauluttamista. Varsinkin tuo merkonomi oli sellaista käsienheiluttelua, että kyllä sen tekee vaikka oikealla kädellä. Ei tuo toinen inssitutkintokaan mikään haastava ollut. Ihan perus.

Mutta aikataulutusta, aikataulutusta ja joustoa elämässä. Sitä se on. 

Kiitos, vihdoin joku jolla on oikeasti asiasta kokemusta! Kyllä aikatauluttamistahan tuo paletin pyörittäminen on. Mulla on aina tietyt kaksi viikonpäivää sh-opintoja ja niistä ei voi joustaa, ne on silloin kun on. Työ on vuorotyötä ja vuoroja voi saada vaihdettua jos on huono ajankohta. 

Vierailija
32/33 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkonomin papereilla voi pyyhkiä peräsintä, mitään muuta hyötyä niistä ei ole. Keskittyisin sinuna sairaanhoitajan ammatin opiskeluun täysipainoisesti

Ei ole sun asia mitä mä teen.

Vierailija
33/33 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, pitää perua homma tältä erää kun selvisi, että on tiettyinä päivinä olevia verkkotapaamisia. Löysin toisen oppilaitoksen missä tutkinnon voi suorittaa omaan tahtiin, mutta se alkaa vasta elokuussa. Joten katson silloin asiaa uudestaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan