Suihkupaikkoja retkiautoiluun
Ollaan harkittu retkeilyauton laittamista ja kiinnostaisi missä kaikkialla voi käydä suihkussa.
Uimahallit tietty ja leirintäalueet. Huoltoasemilla on kai jotain mutta onko ne tarkoitettu pelkästään ammattiautoilijoille? Mitä muita paikkoja? Olisi kiva matkailla kotimaassa. 😊
Kommentit (13)
ABC matkaparkit sisältää suihkun käytön. Kesällä retkisuihkulla auton ulkopuolella.
Älä koskaan käytä sanaa laittaminen kun kyse on jonkin asian hankinnasta!!
Vierailija kirjoitti:
Hotelli tulee halvemmaksi vaikka miten laskee.
Niin...tai sitten vaan kateellisen rutinaa. 14 vuotta olen matkailu-autolla retkeillyt enkä vielä ole nälkää kärsinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin...tai sitten vaan kateellisen rutinaa. 14 vuotta olen matkailu-autolla retkeillyt enkä vielä ole nälkää kärsinyt.
30 vuotta olen hotelleissa matkaillut, joka ilta suihku, puhtaat lakanat ja aamulla runsas aamiainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30 vuotta olen hotelleissa matkaillut, joka ilta suihku, puhtaat lakanat ja aamulla runsas aamiainen.
Vaihtoehto tuokin jos ei varaa ostaa/pitää matkailu-autoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ole hinnasta tässä kyse alkuunsakaan. Tykätään vähän syrjäisemmistä paikoista luonnon keskellä omassa rauhassa. Hotelleissa vietän aikaa kuukausikaupalla vuositasolla, eli ne eivät minulle ole "lomaa". Liikkuva minimökki on siis mikä ajatuksena. Patikoimista, maastojuoksua ja syksyisin sienimetsää vaihtelevissa paikoissa.
Jos jotain muitakin käytännön vinkkejä tällaiseen reissaamiseen löytyy niin mielelläni ottaisin vastaan!
AP
Vierailija kirjoitti:
Älä koskaan käytä sanaa laittaminen kun kyse on jonkin asian hankinnasta!!
Ajateltiin laittaa tänään kaupasta maitoa. Ja sen jälkeen ajateltiin laittaa ne jääkaappiin. Onko kellään laittaa ajatuksia tästä?
Sirpa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ole hinnasta tässä kyse alkuunsakaan. Tykätään vähän syrjäisemmistä paikoista luonnon keskellä omassa rauhassa. Hotelleissa vietän aikaa kuukausikaupalla vuositasolla, eli ne eivät minulle ole "lomaa". Liikkuva minimökki on siis mikä ajatuksena. Patikoimista, maastojuoksua ja syksyisin sienimetsää vaihtelevissa paikoissa.
Jos jotain muitakin käytännön vinkkejä tällaiseen reissaamiseen löytyy niin mielelläni ottaisin vastaan!
AP
Käyhän tilaamassa tuolta juutuupesta kaikki karavaani- ja vanlife- ja retkiauto- ja pakulla reissussa tyyppiset kanavat. Siellä on ihan auton rakentamisesta ja varustelusta alkaen kaikkea kiinnostavaa.
Jos siis retkiauto teillä jo valikoitunut kulkineeksi, niin siinä on jo yksi iso valinta tehtynä, eli asumismukavuutta on uhrattu sille, että auto on tavallisen pakettiauton kokoinen ja sillä on helppo pysäköidä kaupungeissa. Matkailuautossa taas on tosiaan mukavammin tilaa elää ja olla, ja sinne mahtuu vaikka suihkukin, mutta sitten se on vähän leveämpi ja jonkun verran pidempi kun retkis.
Jos meinaatte talvioloissa reissata, niin lämpöpuoleen kannattaa panostaa, eli ettei vesisäiliöt ja letkut pääse jäätymään, ja että autossa on riittävät eristeet. Kesäaikaan se reissailu onkin paljon helpompaa.
Nomutta tuolta tuubesta saatte kaikki mahdolliset neuvot ja paikoistakin paljon vinkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Sirpa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Käyhän tilaamassa tuolta juutuupesta kaikki karavaani- ja vanlife- ja retkiauto- ja pakulla reissussa tyyppiset kanavat. Siellä on ihan auton rakentamisesta ja varustelusta alkaen kaikkea kiinnostavaa.
Jos siis retkiauto teillä jo valikoitunut kulkineeksi, niin siinä on jo yksi iso valinta tehtynä, eli asumismukavuutta on uhrattu sille, että auto on tavallisen pakettiauton kokoinen ja sillä on helppo pysäköidä kaupungeissa. Matkailuautossa taas on tosiaan mukavammin tilaa elää ja olla, ja sinne mahtuu vaikka suihkukin, mutta sitten se on vähän leveämpi ja jonkun verran pidempi kun retkis.
Jos meinaatte talvioloissa reissata, niin lämpöpuoleen kannattaa panostaa, eli ettei vesisäiliöt ja letkut pääse jäätymään, ja että autossa on riittävät eristeet. Kesäaikaan se reissailu onkin paljon helpompaa.
Nomutta tuolta tuubesta saatte kaikki mahdolliset neuvot ja paikoistakin paljon vinkkejä.
Kiitos, tässä tuli useampikin vinkki.
Siis joo, pienikokoinen on valikkoitunut kulkupeliksi. Meillä on niin vähän autoajoja että voisimme korvata nykyisen henkilöauton kokonaan jollain retkiautolla. Menopelin pitäisi olla sellainen että mahtuu autopaikalle joka on vanhanaikainen ja pienemmille autoille tarkoitettu. Mikään isokokoinene ei kiinnosta vaan nimenomaan se että sillä voisi korvata henkilöauton jaretkeillä päälle..
AP
Vierailija kirjoitti:
Sirpa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Saakohan näitä miten vuokrattua eteenpäin silloin kun itse ei tarvi?