Miten usein vaihdatte wc-harjan?
Mieheni mielestä olen outo kun vaihdan wc-harjan kerran kuussa :/
Kommentit (15)
Mä ostin edellisen wc-harjan vuonna 2003 ja vaihdoin sen ehkä kuukausi sitten.
Pitäiskö se vaihtaa? Mies sanonut et ei tarvi.
En omista sellaista. Pesen vanhalla tiskiharjalla ja vaihdan sen muutaman kuukauden välein.
No riippuu tietenkin likaisuudesta ja kulumisesta, mutta kerran kuussa on aika tiheään.
Parin vuoden välein vaihdan, ehkä liian harvoin mutta kerran kuukaudessa kuulostaa myös todelliselta ylilyönniltä toiseen suuntaan.
Yleensä muuton yhteydessä. Viimeeksi vajaa 4v sitten, sitä ennen oli pari vuotta.
Nyt on taas muuton aika ja vuoro uuden harjan.
Meillä en edes ole wc harjaa. Ihan turha. Meil on teflonpinnoitettu pönttö.
Vaihdan sitten, kun menee huonoksi. En nyt ymmärrä edes miksi sitä pitäisi vaihtaa niin tiheästi, kun pönttöä sillä vain kuurataan. Voihan sen vaikka puhdistaa välillä huolellisesti, samoin se "astia" mihin se pistetään ja on taas kuin uusi, ellei harjakset ole vääntyilleet. Olette te jumankauta neuroottisia ihmisiä ja luonto kiittää, kun muovia heitetään roskiin turhan takia kuukauden välein.
Silloin, kun entinen on käyttökelvoton,edellinen oli varmaan 3-4v.käytössä ja tuo on ollut meillä pari vuotta.
Vuosia käytätte samaa wc-harjaa? Kyllä on melkoinen mikrobipesä. Huh oksettaa.
jaa, en ole tullut miettineeksi.
Ollaan asuttu nykyisessä asunnossa 10,5v ja ehkä kaksi kertaa olen sinä aikana vaihtanut.
Siitä tulikin mieleen, esikoisen ollessa n 1,5v ihmettelin mihin oli kadonnut. Löytyi vessasta jyrsimästä pyttyharjaa...hänellä oli juuri silloin puhkeamassa useampi hammas kerralla.
Varmaan auttoi kutinaan hyvin:).
Ehkä nelisen vuoden välein vaihto. Sanoisin 3-5v. Ymmärrän jos joku vaihtaisi kerran vuodessa mutta että kerran kuukaudessa?,miehesi on oikeassa.
Kerran kuussa minäkin sen vaihdan.