Kysy karppaajalta mitä tahansa
Olen syönyt vähähiilihydraattisesti vuodesta 2004. Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 17:55"]
Minun ikuisuusongelma, johon karppaus joka kerta kaatuu: Mitä syöt aamupalaksi? Mulla on vielä se ongelma, että syön aamupalan töissä, kahvitauko on 12 minuuttia, joten aamupala on syötävä 8-9 minuutissa, kun vessakin pitää ehtiä käymään.
[/quote]
En syö aamupalaa mutta laitan muutamia ehdotuksia.
- Turkkilaista tai kreikkalaisella jugurttia esim. marjoilla, siemenillä, kermalorauksella, makeutuksella, fun lightilla (jos se on sinun juttusi) tms. Ei siis näitä kaikkia kerralla vaan esimerkiksi jugurttia, kermaa ja marjoja :)
- Leikkeleitä ja juustoja ja pilkottuja vihanneksia tai tuorejuustolla täytettyjä leikkelerullia ja vihanneksia.
- Rapeaksi paistettua tofua ja vihanneksia
- Karppipannukakkuja
- Keitettyjä munia, majoneesia ja sitruunaa
- Salaatista tehtyjä rullia munavoilla
- Munavoita ja siemenleipää tai -näkkäriä
- Siemenleipää tai -näkkäriä voilla, juustolla ja kurkulla.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 17:56"]
Käsittääkseni tuo haju on vain silloin kun karppaaja on ketoosissa. Karpata voi ilman ketoosiakin, silloin ei haise.
[/quote]
Olen sitä mieltä että hajua ei niin paljon tule vaikka olisi ketoosissa, kun on ollut vähähiilihydraattisella tai ketoosilla jo pidempään. Pahinta se on kun karppauksen aloittaa.
ap
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 17:54"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 17:52"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 17:42"]
Kertoisitko vähän liikuntatottumuksistasi? Paljonko syöt hiilareita päivässä?
[/quote]
Perheessä on pieniä lapsia, joten liikunta rajoittuu lenkkeilyyn ja hyötyliikuntaan. Aiemmin kävin lenkkeilyn lisäksi jumpassa.
[/quote]
Millaisia lenkkejä juokset? Matka? Aika? Vauhti? Kuinka monta kertaa viikossa?
[/quote]
Juoksen maksimissaan kolme kertaa viikossa. Peruslenkkini on n. seitsemän kilometriä ja siihen menee aikaa n. 45 minuuttia. En ole mikään himoliikkuja tai fitness-henkinen ja liikun lähinnä mielenterveyteni takia :)