Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras liharuoka?

Vierailija
30.12.2021 |

Täällä kun on aina kaikkea vegaanihöpötystä, niin tehdääs tällainen lihaketju välillä, eli kerro paras ja maistuvin liharuoka, enpane reseptiäkään pahaksi, mutta pakko ei ole laittaa reseptiä, google toimii moitteetta.
Joten, kertokaas lihaherkkunne!

Voin aloittaa ja kertoa että se on karjalanpaisti. Piiiiiitkään haudutettuna.

Kommentit (41)

21/41 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kotitekoiset lihapullat. 

Kuullota sipuli.Laita jauhelihan joukkoon,   Sinappia, kermaa , kananmunaa, tomaattipuretta, soijaa, Maggia- soijapitoinen mauste sopii kaikkeen ja nostattaa maun kaikille ruoille, korppujauhoja.  Suola.Pippuri, Vegeta. 

Vierailija
22/41 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskisoosi ja perunamuusi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kookoskanaa riisipedillä

Vierailija
24/41 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riistan suuntaan kallistuu. Kaurista tai peuraa, sisältä punervana paistina, torvisienikastikkeella.

Vierailija
25/41 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burgundinpata

Saludin pippuripihvi

Sea Horsen paistettu maksa

Musamancurry

Rendang

26/41 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihafondue jossa lihana sekä naudan että possun sisäfileetä. Sen kanssa valkosipulimajoneesi, leipää ja salaattia.

Vierailija
27/41 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa monta hyvää jo mainittu. Kaikki hartaasti haudutetut lihspadat on makoisa ja rehdit pihvit myös. Itse tykkään sipulipihvistä.

Lammas on myös mun herkkua! Tänään söin nepalilaista mutta kunnon lampaamviulu se vasta on poikaa.

Jos mennään jauhelihaan, mainitaan vaikkapa moussakka. Oletteko nähneet television rukamatkasarjasta jakson jossa Rock Stein käy kreikkalaisen mamman luona moussakkaa maistamassa. Nam!

Pihvit sanoisin ekaksi. Haudutettuja patoja tulee tehtyä. Olen ruokailijana lähinnä perso. Työttömänä jätkänä on ihan piipi paljon aikaa. Heh hassua kun mainitsit sipulipihvit. Teinit taitaa mun takia oppineet tykkäämään sipulista. 

Omatekoisiin hampurilaisiin laitoin lisäksi ruskittettua sipulia. Kaikkien niitä syöneiden mielestä ne on piip hyviä. Kyllä se kokkaajaa vähän hivelee kun näkyy miten maistuu.

Vierailija
28/41 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porsaan liha uunissa haudutettuna, aamulla lämpimään (leivin)uuniin niin on iltapäivällä valmista.

Semmoinen sopivan rasvainen pala, esim. niskaa(kassleria).

Siihen kun haarukalla tökkää niin lihasäikeet irtoaa toisistaan.

Sopivasti maustettuna, suolaa ja pippuria. Mitään ihmeellisyyksiä,ei tarvita.

Vierailija
29/41 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunissa paistettu broilerinkoipi. Laakean ison uunivuoan pohjalle porkkanaviipaleita koko pohja täyteen. Siihen valkosipulin kynsiä niin paljon kuin haluaa, kokonaiset kynnet, ei murskata. Itse laitan jotain kolmen valkosipulin kynnet. Päälle tavallista halpaa broilerin koipia.

Paistetaan uunissa 200 asteessa puolitoistatuntia.

Broilerin rasva kypsyttää ne porkkanat ja valkosipulit ja broileri on varmasti kypsää ja irtoaa luista.

Ihanan makuista ja revitylle broilerin lihalle kun vähän sipaisee sitä rasvaa ja paljon porkkanaa ja valkosipulia. Maistuu.

Vierailija
30/41 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyonin kana.

Vierailija
31/41 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osso buco

Vierailija
32/41 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 .Yön yli haudutettu naudanposki. Lisukkeenna kokkareinen puikulaperunamuusi sienikastikkeella. 2 Murea naudan sisäfileepihvi valkosipuliperunoilla ja paahdetut kasvikset.

Vierailija
33/41 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku ihana haudutettu possupata, (ei nautaa, eikä lammasta) ja kermainen kanapata, vaikka kukkoa viinissä tyyliin...

Joku ihana... Joskus entisen naisen kanssa tein herkkupaistin nimellä myytävää possua. Siinä oli mukana muusia, Paistettuja perunoita ja milloin mitäkin. Kasvis gratiiniakin toisinaan. Hän järkyttyi kerran. Me oltiin syömisen lisäksi närpitty loput. Yhdessä illassa ja yössä noin kahden kilon pala. 

Kutistuuhan se uunissa mutta silti. Kahdestaan ja yhden illan ja yön aikana. Vedettiin kyllä juomia siinä määrin ettei uskalla ajatellakkaan. tavallinen pe ja la kulutus oli kaksi litran pulloa kirkasta ja laatikollinen kaljaa. En edes halua ajatella minkä verran juotiin silloin kun otettiin paljon. 

Yksi oikein paha vkl kun join vielä sunnuntain. Kaksi laatikkoa keppanaa. Kaksi litran suomi muka viinaa. Kolme viinipulloa. Yksi valkkaria ja kaksi punkkua. Minä join punkut ja muut sitten minä ehkä vähän enemmän. Aivan hirveät kuolemaa hipovat tärinänt seurauksena. En suosittele,

Vierailija
34/41 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poronkäristys sellaisena kuin pohjoisessa kasvanut velipuoleni sen tekee. Naminami, kiitos Aslak!

Vierailija
35/41 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kebab ranskalaisilla tietysti

Vierailija
36/41 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän äiti paistoi jauhelihaa, keitti riisiä, sekoitti ne keskenään, jakoi lautasille, joille myös tuli puolikas kananmuna ja porkkanaraastetta. Meitä lapsia oli 4 me rakastimme tätä „risottoruokaa“.

Vierailija
37/41 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poronkäristys

Vierailija
38/41 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan patoja, lempparini hapankaaligulassi. Myös äitini reseptillä tehty haudutettu sipulipihvi ja merimiespihvi on herkkua. Tai stroganoff.

Vasikan picancha uunissa ja siitä tehty vitello tonnato

Wieninleike vasikasta

Maksaa ja haudutettua sipulia

Mieheni tekemä shepherd's pie

Joku muukin mainitsi possunposket, nam!

Suolaisenmakeat ribsit 

Voisin jatkaa listaa loputtomiin! Ja silti vähintään puolet meidän ruuista on kasvisruokia:)

Vierailija
39/41 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvattu hirven sydän

Vierailija
40/41 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtipihvi. Olen vegaani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan