Paras liharuoka?
Täällä kun on aina kaikkea vegaanihöpötystä, niin tehdääs tällainen lihaketju välillä, eli kerro paras ja maistuvin liharuoka, enpane reseptiäkään pahaksi, mutta pakko ei ole laittaa reseptiä, google toimii moitteetta.
Joten, kertokaas lihaherkkunne!
Voin aloittaa ja kertoa että se on karjalanpaisti. Piiiiiitkään haudutettuna.
Kommentit (41)
Riistan suuntaan kallistuu. Kaurista tai peuraa, sisältä punervana paistina, torvisienikastikkeella.
Burgundinpata
Saludin pippuripihvi
Sea Horsen paistettu maksa
Musamancurry
Rendang
Lihafondue jossa lihana sekä naudan että possun sisäfileetä. Sen kanssa valkosipulimajoneesi, leipää ja salaattia.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Onpa monta hyvää jo mainittu. Kaikki hartaasti haudutetut lihspadat on makoisa ja rehdit pihvit myös. Itse tykkään sipulipihvistä.
Lammas on myös mun herkkua! Tänään söin nepalilaista mutta kunnon lampaamviulu se vasta on poikaa.
Jos mennään jauhelihaan, mainitaan vaikkapa moussakka. Oletteko nähneet television rukamatkasarjasta jakson jossa Rock Stein käy kreikkalaisen mamman luona moussakkaa maistamassa. Nam!
Pihvit sanoisin ekaksi. Haudutettuja patoja tulee tehtyä. Olen ruokailijana lähinnä perso. Työttömänä jätkänä on ihan piipi paljon aikaa. Heh hassua kun mainitsit sipulipihvit. Teinit taitaa mun takia oppineet tykkäämään sipulista.
Omatekoisiin hampurilaisiin laitoin lisäksi ruskittettua sipulia. Kaikkien niitä syöneiden mielestä ne on piip hyviä. Kyllä se kokkaajaa vähän hivelee kun näkyy miten maistuu.
Porsaan liha uunissa haudutettuna, aamulla lämpimään (leivin)uuniin niin on iltapäivällä valmista.
Semmoinen sopivan rasvainen pala, esim. niskaa(kassleria).
Siihen kun haarukalla tökkää niin lihasäikeet irtoaa toisistaan.
Sopivasti maustettuna, suolaa ja pippuria. Mitään ihmeellisyyksiä,ei tarvita.
Uunissa paistettu broilerinkoipi. Laakean ison uunivuoan pohjalle porkkanaviipaleita koko pohja täyteen. Siihen valkosipulin kynsiä niin paljon kuin haluaa, kokonaiset kynnet, ei murskata. Itse laitan jotain kolmen valkosipulin kynnet. Päälle tavallista halpaa broilerin koipia.
Paistetaan uunissa 200 asteessa puolitoistatuntia.
Broilerin rasva kypsyttää ne porkkanat ja valkosipulit ja broileri on varmasti kypsää ja irtoaa luista.
Ihanan makuista ja revitylle broilerin lihalle kun vähän sipaisee sitä rasvaa ja paljon porkkanaa ja valkosipulia. Maistuu.
1 .Yön yli haudutettu naudanposki. Lisukkeenna kokkareinen puikulaperunamuusi sienikastikkeella. 2 Murea naudan sisäfileepihvi valkosipuliperunoilla ja paahdetut kasvikset.
Vierailija kirjoitti:
Joku ihana haudutettu possupata, (ei nautaa, eikä lammasta) ja kermainen kanapata, vaikka kukkoa viinissä tyyliin...
Joku ihana... Joskus entisen naisen kanssa tein herkkupaistin nimellä myytävää possua. Siinä oli mukana muusia, Paistettuja perunoita ja milloin mitäkin. Kasvis gratiiniakin toisinaan. Hän järkyttyi kerran. Me oltiin syömisen lisäksi närpitty loput. Yhdessä illassa ja yössä noin kahden kilon pala.
Kutistuuhan se uunissa mutta silti. Kahdestaan ja yhden illan ja yön aikana. Vedettiin kyllä juomia siinä määrin ettei uskalla ajatellakkaan. tavallinen pe ja la kulutus oli kaksi litran pulloa kirkasta ja laatikollinen kaljaa. En edes halua ajatella minkä verran juotiin silloin kun otettiin paljon.
Yksi oikein paha vkl kun join vielä sunnuntain. Kaksi laatikkoa keppanaa. Kaksi litran suomi muka viinaa. Kolme viinipulloa. Yksi valkkaria ja kaksi punkkua. Minä join punkut ja muut sitten minä ehkä vähän enemmän. Aivan hirveät kuolemaa hipovat tärinänt seurauksena. En suosittele,
Poronkäristys sellaisena kuin pohjoisessa kasvanut velipuoleni sen tekee. Naminami, kiitos Aslak!
Meidän äiti paistoi jauhelihaa, keitti riisiä, sekoitti ne keskenään, jakoi lautasille, joille myös tuli puolikas kananmuna ja porkkanaraastetta. Meitä lapsia oli 4 me rakastimme tätä „risottoruokaa“.
Rakastan patoja, lempparini hapankaaligulassi. Myös äitini reseptillä tehty haudutettu sipulipihvi ja merimiespihvi on herkkua. Tai stroganoff.
Vasikan picancha uunissa ja siitä tehty vitello tonnato
Wieninleike vasikasta
Maksaa ja haudutettua sipulia
Mieheni tekemä shepherd's pie
Joku muukin mainitsi possunposket, nam!
Suolaisenmakeat ribsit
Voisin jatkaa listaa loputtomiin! Ja silti vähintään puolet meidän ruuista on kasvisruokia:)
Minun kotitekoiset lihapullat.
Kuullota sipuli.Laita jauhelihan joukkoon, Sinappia, kermaa , kananmunaa, tomaattipuretta, soijaa, Maggia- soijapitoinen mauste sopii kaikkeen ja nostattaa maun kaikille ruoille, korppujauhoja. Suola.Pippuri, Vegeta.