Mies haluaa höyrytettyjä nakkeja. Ei meillä ole mitään höyrytys osaa kattilassa, voiko mitenkään tehdä?
Kommentit (60)
"Oikeaoppisesti nakkien kuumennus hoituu varsin yksinkertaisesti:
Kiehauta reilusti vettä kattilassa. Kun vesi kiehuu, katkaise virta ja siirrä kattila liedeltä. Laita nakit kattilaan viideksi minuutiksi.
Parhaan lopputuloksen saat, kun kaadat kattilasta lopuksi veden pois ja annat nakkien olla kattilassa vielä hetken, jolloin niiden pinta kuivuu. Lopputulos on täydellinen, kun nakki napsahtaa.
Nakkien valmistaminen onnistuu helposti myös uunissa. Nakkien kannattaa antaa lämmetä 150 asteessa. Halutessaan nakit voi pilkkoa pienemmiksi paloiksi, jolloin ne saavat uunissa rapeutta."
Lainattu Iltalehdestä.
Vettä kattilan pohjalle, vesi kiehuvaksi, teräksinen siivilä kattilaan, nakit siivilään ja kansi päälle?
Käske sen tehdä itse jos niitä haluaa.
Ei kannata syödä.
Tein itse noin klo 12 ranskalaisia, lihapullia ja nakkeja uunissa. Ei ole vieläkään ruoka sulanut ja pakki turvoksissa :(
Pitää olla Aito-nakkeja, mitkään lötköt halpisnakit ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Käske sen tehdä itse jos niitä haluaa.
Tämä on paras neuvo. Jos hän on mies, hän osaa itse lämmittää nakkinsa mieleisekseen. Monet pojatkin osaa.
Pitäisi olla kattila missä toinen osa reikä pohjalla. Mutta munkin paisto kauha käy laita kattilan pohjalle desi vettä ja kiehauta laita nakkeja ritiläkauhassa kattilaan ettei ne ole vedessä vaan höyryssä annat kypsyä. Sama juttu höyry makkara on ihan erilainen kuin keitettynä. Jos olet ovela kun ne on kypsiä ripauta sokeria. Tai sulata siinä höyry vedessä munkki ja halkaise se laita väliin nakki. Paras on se kattila missä toinen osa tai metallinen sihvilä. Kun kypsyy hitaasti on parasta. Lihapiirakka lämpiää samoin.
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla Aito-nakkeja, mitkään lötköt halpisnakit ei käy.
Nykyisin vaan eivät mitkään nakit ole enää niin hyviä kuin aikoinaan olivat.
Miksi haluaa syödä prosessoitua lihaa? Se on karsinogeeni.
Ap. vois laittaa nakit housuunsa
mutta ei taida ne siellä höyrytä.
Kirjoituksen perusteella jäätyisivät.
häh? kai teiltä nyt varmaan siivilä löytyy? mitään erillistä höyrytysosaa tarvita.. ei jokaiselle ruoalle tartte ola omaa osaa…
Luova ratkaisu siivilättömille.
Laita nakit haarukoihin, kattilaan vähän vettä ja haarukat nakkeineen piikit ylöspäin kattilaan.
Varmista, että kattila ei ole liian iso, jottei nakit päädy uimaan vedessä.
Mun oje on, että laita vähän vettä kattilaan, heitä nakit sinne ja kiehauta. Nakit kypsyvät siinä ja kattilaan jäävän liemen voi käyttää kastikkeena.
Laitan kattilaan vettä, kiehautan sen, laitan nakit kattilaan, sammutan levyn ja laitan kannen päälle. N. 5 min. kuluttua kaadan veden pois ja annan nakkien vielä olla hetken kattilassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata syödä.
Tein itse noin klo 12 ranskalaisia, lihapullia ja nakkeja uunissa. Ei ole vieläkään ruoka sulanut ja pakki turvoksissa :(
Lopeta tuo sairas ahmiminen!
laita nakit saunan lauteelle riviin ja heitä kymmenen minuuttia tauotta löylyä.
Laita siivilä tavalliseen kattilaan.