Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä Kokkolasta?

Vierailija
17.04.2015 |

Olemme mieheni kanssa miettineet muuttoa Kokkolaan. Meillä on kolme lasta ja koira. Onko sieltä helppo saada asunto? Entäs minkälaisia ihmiset siellä ovat? 

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 00:15"]Asuin Kokkolassa puolivuotta. Odotin ensimmäistä lastani. Poikaystäväni opiskeli Asekoulussa.

Muutimme sinne tammikuussa Lappeenrannasta. Muistan sen, että jatkuvasti tuuli ja kylmästi. Jalkakäytävät olivat jäätä ja vettä.

Lapseni syntyi Länsi-Pohjan keskussairaalassa, missä sain äärimmäisen hyvää hoitoa ja kohtelua.

Lähikaupassa kassat vaihtoivat aina ruotsin kieleen, kun palvelivat minua. :)

Puhuin heille aina suomea. Kävimme testaamassa tuon myös mieheni kanssa. :D
[/quote]
Hah olin myös Asekoulussa varusmiehenä, jouduin sitten keräämään rahaa veteraaneille. Kuulin sitten mummojen puhuvan keskenään suomea ja menin keräysastian kanssa niin eivät osanneet enää suomea eivätkä varsinkaan minun kouluruotsia, jolla kesätöissä Tukholmassa olin hyvin pärjännyt. Tosin oli siellä käynyt ruotsalainen kenraali ja paikallinen upseeri oli puhunut sitteen tervetuliaispuheen kokkolankielellä, oli kenraali ihmetellyt että ihan sukulaiskieliltä vaikuttavat, sanoi pari sanaa ymmärtäneensäkin.

Vierailija
62/64 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuthan molempia kotimaisia hyvin? Voi meinaan työnsaanti olla pitkälti siitä kiinni osaako hyvin ruotsia...

T.  kaksikielisessä rannikkokaupungissa asuva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan oli kuvaus Koivuhaasta. Vanhaa hapatusta. Jostain opittua, mutta kaukana nykypäivästä. Kannattaisi vähän ajatella, mitä kirjoittaa. Täällä asunut yli 40 v. ja koskaan ei mitään ikävää ole sattunut. Harmittaa tuollaiset puheet hyvien koivuhakalaisten puolesta. Kun jotain haukutaan halutaan omaa egoa nostaa.

Vierailija
64/64 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

22.Suurin kaupunki Suomessa.Asukasluku 47927.

Enpä ole koskaan käynyt Kokkolassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän