Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sinkkuihmisellä menee elämiseen kuukaudessa?

Vierailija
30.12.2021 |

Siis asuminen pois luettuna. Ruuat, sähkö, harrastukset, mitä niitä on...Itselläni tuntuu menevän 2000 euroa, en tiedä mihin oikein tuhlaan..

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki. Asuntoon ( laina ja yhtiövastike)1100, sähkö, vakuutus, netti, vesi, ruoka. Ei autoa, ei ulkomaanmatkoja, ei lehtitilauksia ym.

Vierailija
22/40 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoka 100 €

Vakuutus 15 €

Puhelin 20 €

Sähkö 10 €

Satunnaiset menot 30 €

Eli parisataa euroa menee.

Nyt kiinnostaa, mitä syöt jos sulla menee kuussa vain satanen ruokaan? 25 euroa viikossa on aika vähän.

Mä kokkaan itse todella paljon (aina omat eväät mukaan töihin) ja mm. leivon itse, mutta jos haluan syödä oikeasti monipuolisesti ja tuoreita vihanneksia ja hedelmiä joka päivä, ei tuollaisella budjetilla oikein onnistu.

Riisiä, pakastevihanneksia, maitorahkaa, -60% tuotteita, säilykkeitä. Kieltämättä joskus menee enemmänkin rahaa, mutta harvoin yli 50 € viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jää asumiskulujen jälkeen käytettäväksi noin 600 euroa kuukaudessa ja sillä on sinkun pärjättävä tuli mitä tuli.

Vierailija
24/40 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vähintään vapaapäivinä ulkona ja ostan vihanneksia ja valmisruokia, välillä kokkaan jotain. Helposti menee 150 ruokaan viikossa. Tietenkin liikaa mutta paljon muuta en nykyään enää osta pakollisten menojen päälle.

Vierailija
25/40 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseälläni menee noin 900 euroa. Riippuen kuukaudesta, mutta yli tonnin ei mene koskaan.

Vierailija
26/40 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkani on n. 2100e nettona.

Vuokra 505e.

Puhelinlaskut/elisaviihteet/suoratoistopalvelut/netti/spotify n. 100e.

Autoon bensaa n. 100e

Autovakuutukset n. 30e/kk

Harrastukset: 30e kuntosalimaksu, muihin harrastuksiin ei mene rahaa

Ruoka ja päivittäiset tavarat/lääkkeet/työpaikalla ruokailu satunnaisesti: 300-400e

Meikkejä ja vaatteita ostan hyvin vähän. Kampaajalla käyn kerta vuoteen tai hierojalla. Elokuvissa pari krt vuodessa. Viihteellä en ole käynyt koska korona.

Eli mulle saattaa jäädä tonnikin käteen hyvässä lykyssä. Voisin vielä niukentaa. Olisi kiva elää joku kuukausi todella nuukasti, tehdä todella pitkäksi aikaa ruokaa valmiiksi ja pakkaseen. Leipoa itse leivät ja ostaa kaupasta kauden halvimmat vihannekset. En woltittaisi. Söisin kaurapuuroa.

Vierailija
27/40 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 täällä vielä. Toki huollan auton vuosittain paikallisella nyrkkipajalla, jossa menee n. 200-400 euroa. Joululahjoihin muille tuhlaan 500e. Kavereiden kanssa hotellireissuilla käyn pari-kolme kertaa vuodessa. Eipä mun elämässä kummia menoja olekaan. Oon tyytyväinen vähään.

Vierailija
28/40 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuminen (käyttövastike + lainan korot) noin 250€

Asuntolainan lyhennys 440€

Matkakulut (kodin ja työpaikan väliltä + vapaa-ajan matkat Suomessa) noin 150€

Ruoka + taloustavarat + hygienia + vaatteet 300-400€ (tämä on tosi vaikea arvioida)

Harrastukset ja huvit 100-1000€ (tässä on suurta vaihtelua eri kuukausien välillä)

Loput menee säästöön.

Vierailija
29/40 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas teillä pienet asumiskustannukset. Mulla menee tonni vuokran jälkeen: netti (17 euroa kk), sähkö (n. 30 euroa kuukaudessa), vesimaksu (10 euroa kk), vakuutukset (koti + auto yht. 110 euroa kk), luottokortti (50 euroa kk), laina (77 euroa kk), pankkitilien maksut (9 + 9 euroa kk), puhelin (30 euroa kk), varasto (40 euroa kk), liiton maksu (n. 30 euroa kk), ruokaan n. 400 euroa, bensaan 100 euroa (ellen aja pitkää matkaa kotiin, silloin menee tuo ja vielä 200 euroa lisää).

Monesti tulee vielä jotain vaateostoksia tai sitten autossa jotain pientä korjattavaa, mistä vielä parisataa euroa lisää.

Ei-pakollisia tai kilpailutettavissa olevia noista sun menoista ovat seuraavat:

Netti 17e : moi mobiili ois 9e/kk Säästö 6e/kk tai 72e/v

Luottokortti: Sen käyttö ei ole pakollista joten olet kuluttanut rahaa jota sulla ei ole jos kerran joudut maksamaan 50e/kk takaisin. Säästö 50e/kk= 300e/v

Pankkitilien maksut 18e: vaihda pankkia, esim. S-pankissa kk-maksut 0e/kk, säästö 18e/kk =216e/v

Puhelin: Halvempiakin liittymiä löytyy. Kilpailuta ja vaihta edullisempaan, säästö 5-10e/kk.Mihin tarviit tuplanettiä?

Varasto: hankkiudu eroon tavaroista niin et tarvitse varastoa. Ne säilömäsi tavarat vievät sulta 480 e/vuosi!!!

Liiton maksu: Ansiosidonnaisen työttömyyspäivärahan takia ei ole pakko liittyä liittoon, kassa riittää. Kassajäsenyys on jtn 120e/v, säästöä 180e/v

Ruoka 400: Siihen menee paljon rahaa. Joko olet uusavuton tai sorrut kaikkiin mainoksiin. vähentää voit tuosta 100e/kk kunnes luottokortti on maksettu. Säästö 100e/kk tai 1200e/ v

Bensa: Jos et tarvitse autoa työn takia, laita auto seisontaan: säästöä bensassa, ajoneuvoverossa ja vakuutuksissa.

Jos olet tyytyväinen nykyiseen menotasoosi, jatka samaa rataa. Mun ehdottamat säästöt säästää vuodessa yli 2000 euroa eli vuoden hieman tinkimällä saisit esim. luottokortin maksettua veks ja vähän rahaa puskuriin.

Omat menoni:

Asuntolaina: 665 e/kk (pankkini maksaa minulle osinkoja yhden lyhennyserän verran vuodessa)

Vastike sis vesimaksun: 160e/kk ( omistamieni kiinteistörahastojen ja -yhtiöiden tuotto kattaa tästä 25%)

Ruoka 190e/kk (hyödynnän hävikkialet ja teen miltei kaiken ruoan itse, omistan myös ruokakauppojen osakkeita)

Sähkö 30 e/kk (kompensoin tätä omistamalla osinkoa maksavien sähköyhtiöiden osakkeita )

Pankkimaksut: 0 euroa koska olen pankkini premiumasiakas asuntolainan ja sijoitussalkun koon ansiosta

Puhelin+mobiilinetti: 20-25e/kk, kuitunetti kuuluu sis. vastikkeeseen

Autoon menee rahaa 350e/kk mutta siitä osan kattaa öljy-yhtiöistä tulevat osingot

Luottokortti 0-200e/kk, en käytä joka kk.

Työttömyyskassa: se yksityinen

Pyrin pitämään menoni kurissa ja lisäämään kassavirtaa tuottavaa omaisuutta jolloin jotain päivänä katan kuluni osingoilla ja voin vähentää työntekoa. Tulotason nousu näkyy vain säästöasteen nousuna, ei kulujen nousuna.

Säästöt vaikuttavat mm. pankin asuntolainamarginaaliin koska pankki ymmärtää minun pystyvän säästämään asuntolainasta huolimatta.

Ansiotuloni eivät ole lähelläkään mediaanituloa mutta pitämällä kuluni kurissa ja säästämällä olen onnistunut kasvattamaan kokonaistulojani.

Vierailija
30/40 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun palkka vaihtelee 1800-2400 käteen. Laitan 500€ säästöön ja loppu menee mihin menee. Pakollisiin hankintoihin ja pieniin ostoksiin. Isommat jutut maksan säästöillä ja osamaksulla.

Vierailija
31/40 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas teillä pienet asumiskustannukset. Mulla menee tonni vuokran jälkeen: netti (17 euroa kk), sähkö (n. 30 euroa kuukaudessa), vesimaksu (10 euroa kk), vakuutukset (koti + auto yht. 110 euroa kk), luottokortti (50 euroa kk), laina (77 euroa kk), pankkitilien maksut (9 + 9 euroa kk), puhelin (30 euroa kk), varasto (40 euroa kk), liiton maksu (n. 30 euroa kk), ruokaan n. 400 euroa, bensaan 100 euroa (ellen aja pitkää matkaa kotiin, silloin menee tuo ja vielä 200 euroa lisää).

Monesti tulee vielä jotain vaateostoksia tai sitten autossa jotain pientä korjattavaa, mistä vielä parisataa euroa lisää.

Luottokortti: Sen käyttö ei ole pakollista joten olet kuluttanut rahaa jota sulla ei ole jos kerran joudut maksamaan 50e/kk takaisin. Säästö 50e/kk= 300e/v

Pankkitilien maksut 18e: vaihda pankkia, esim. S-pankissa kk-maksut 0e/kk, säästö 18e/kk =216e/v

Puhelin: Halvempiakin liittymiä löytyy. Kilpailuta ja vaihta edullisempaan, säästö 5-10e/kk.Mihin tarviit tuplanettiä?

Varasto: hankkiudu eroon tavaroista niin et tarvitse varastoa. Ne säilömäsi tavarat vievät sulta 480 e/vuosi!!!

Liiton maksu: Ansiosidonnaisen työttömyyspäivärahan takia ei ole pakko liittyä liittoon, kassa riittää. Kassajäsenyys on jtn 120e/v, säästöä 180e/v

Ruoka 400: Siihen menee paljon rahaa. Joko olet uusavuton tai sorrut kaikkiin mainoksiin. vähentää voit tuosta 100e/kk kunnes luottokortti on maksettu. Säästö 100e/kk tai 1200e/ v

Bensa: Jos et tarvitse autoa työn takia, laita auto seisontaan: säästöä bensassa, ajoneuvoverossa ja vakuutuksissa.

Jos olet tyytyväinen nykyiseen menotasoosi, jatka samaa rataa. Mun ehdottamat säästöt säästää vuodessa yli 2000 euroa eli vuoden hieman tinkimällä saisit esim. luottokortin maksettua veks ja vähän rahaa puskuriin.

Omat menoni:

Asuntolaina: 665 e/kk (pankkini maksaa minulle osinkoja yhden lyhennyserän verran vuodessa)

Vastike sis vesimaksun: 160e/kk ( omistamieni kiinteistörahastojen ja -yhtiöiden tuotto kattaa tästä 25%)

Ruoka 190e/kk (hyödynnän hävikkialet ja teen miltei kaiken ruoan itse, omistan myös ruokakauppojen osakkeita)

Sähkö 30 e/kk (kompensoin tätä omistamalla osinkoa maksavien sähköyhtiöiden osakkeita )

Pankkimaksut: 0 euroa koska olen pankkini premiumasiakas asuntolainan ja sijoitussalkun koon ansiosta

Autoon menee rahaa 350e/kk mutta siitä osan kattaa öljy-yhtiöistä tulevat osingot

Pyrin pitämään menoni kurissa ja lisäämään kassavirtaa tuottavaa omaisuutta jolloin jotain päivänä katan kuluni osingoilla ja voin vähentää työntekoa. Tulotason nousu näkyy vain säästöasteen nousuna, ei kulujen nousuna.

Säästöt vaikuttavat mm. pankin asuntolainamarginaaliin koska pankki ymmärtää minun pystyvän säästämään asuntolainasta huolimatta.

Ansiotuloni eivät ole lähelläkään mediaanituloa mutta pitämällä kuluni kurissa ja säästämällä olen onnistunut kasvattamaan kokonaistulojani.

Ihailtavaa. Ota mut yksityisoppiin tästä sijoittamisesta:)

Vierailija
32/40 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan asumiskulut lasketaan pois niin kuukausibudjetti on 740€. Siihen kuuluu ruoka (niin kotiruokaan kuin lounaisiin menevä raha), harrastukset, vakuutukset, kampaaja, kissakulut, suoratoistopalvelut ja tuhluurahaa. Niin ja puhelinlasku ja bussikortti. Aion jättää yhden harrastuksen pois ja vaihtaa sen halvempaan, säästän 36€ kuussa siinä. Joskus tulee ylimääräisiä menoja, esim. tässä kuussa ostin kankaita ja neulelankoja 120€:lla.

Kaikki kuukausittaiset ja vuosittaiset menot on merkitty exceliin kuten myös tulot. Tällä hetkellä elän opintolainalla, opintorahalla ja satunnaisella palkalla. Menot on mitoitettu niin, että ilman palkkaa selviää.

Vierailija
33/40 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka 100 €

Vakuutus 15 €

Puhelin 20 €

Sähkö 10 €

Satunnaiset menot 30 €

Tämä on suunnilleen myös oma budjettini. Plus 30,- kuussa busseihin ja sähköjuniin.

Vierailija
34/40 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat menoni:

Älyluuristako se moimoi netti pitäisi tietokoneelle ja muille laitteille jakaa? Vai oliko säästövinkki sellaiselta, jolla on pelkkä älypuhelin, eikä mitään muuta? Muutenkin "säästövinkkisi" ovat ihan hanurista, eivätkä edes oikeita säästöjä.

Vierailija
35/40 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 1500e.

-vuokra 550

-puhelinkulut 40

-matkakortti 73

-ruoka ja juoma 300-500

-maksullinen nainen 250 (1krt/kk)

-tupakit 150

Vierailija
36/40 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka 100 €

Vakuutus 15 €

Puhelin 20 €

Sähkö 10 €

Satunnaiset menot 30 €

Sähkö 10 euroa? Eihän sillä saa edes sähköliittymää maksetuksi

Vierailija
37/40 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1800€ jos en osta mitään ylimääräistä esim. Vaatteita tai sisustustarvikkeita. Asumiskulut 900€.

Vierailija
38/40 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 1300€, josta reilu puolet vuokraan ja 200-300€ 14-vuotiaan pikkuauton ylläpitoon ja bensoihin (ajan vähän).

Vierailija
39/40 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka 200 (terveellisesti, ei punaista lihaa)

Netti + puhelin 50

Bussilippu 52

Vuokra 700

Sali 30

Kavereiden kanssa puuhailut 100 (esim kahvilat, sulkapallo, muut puuhat)

Koti ja vaatteet 10-150

Vakuutukset, sähköt 50

Lääkkeet 30

Yhteensä siis joku 1220-1400 kuussa

Vierailija
40/40 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt duunissa jutustelin vannoutuneen ikipoikamiehan kanssa, noin parisen donaa joskin siinä on mukana kämppälaina + vastike.

Tarkoittaa että tuolla nuukalla hepulla jääpi 1500€ kuussa ns löysää rahaa, jos kätöseen saa 3500€.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi