Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka änkevät pyhinä kylään

Vierailija
30.12.2021 |

Sukulaiset lähinnä. Ai että vituttaa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä, naulan kantaan.

Itse olen osa nelihenkistä perhettä omakotitalossa. Elämä on muutenkin ruuhkavuosina tarpeeksi kuormittavaa, ja koen todella epäreiluna sen, että tunnutaan yleisesti oletettavan, että meille voi aina tulla. En tykkää ottaa vieraita vastaan sotkuiseen kotiin, joten vieraiden tulo tarkoittaa yleensä kiireessä töiden ja harrastusten välissä suoritettavaa paniikinomaista siivousta, kaupassakäyntiä ja kokkaamista (suurin osa vieraista odottaa myös ruokaa eikä pelkästään kahvittelua). Miksi meidän täytyisi aina nähdä kaikki se vaiva vain koska asumme isommassa kodissa kuin joku toinen? Itse en ainakaan ajattele, että kaveriperheellämme, jolla on vielä yksi lapsi ja sata neliötä enemmän kuin meillä, olisi yhtään sen suurempi velvollisuus meitä passata kuin meillä heitä. Ei tulisi mieleenkään sellaista olettaa. Mutta olen kyllä huomannut, että joidenkin mielestä on ihan fine tulla aina meille valmiiseen pöytään ilman, että itse ikinä näkee vaivaa meidän takiamme.

Kohtalotoverini!

Meillä on vielä iso talo, joten sukulaiset koettavat väkisin ängetä meille sukutapaamisia "kun teille mahtuu niin hyvin".

Ja kun tulevat kaukaa, odottavat tietenkin että majoitan sen 4 pariskuntaa pariksi yöksi ja passaan ruuat ja kahvileivät pöytään 🤯

Vierailija
22/26 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun järkeeni ei mene millään tuo, että kutsutaan itsensä kylään johonkin.

Mielestäni se on isäntäväki, joka kutsuu jos kutsuu. Ja jos ei kutsu, niin se tarkoittaa etteivät halua vieraita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut aina haluavat kyläilemään mutteivat itse koskaan kutsu luokseen?

Vierailujen suhteen pitäisi toimia tietty vastavuoroisuus.

Vierailija
24/26 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalisesti on pakko ottaa vastaan, jos ei siis halua olla törppö, mutta onhan se ärsyttävää kun nelihenkinen perhe, joka asuu omakotitalossa, änkeää kaksioomme.

Muuta ensi vuonna isompaan asuntoon, niin kehtaa kutsua sukulaisiakin käymään. Pankista saa vielä halpaa lainaa.

Eiköhän ennemin sen nelihenkisen perheen vanhempien olisi aika hankkia vähän tilannetajua

Ja toisaalta, tilanpuute on ihan hyvä syy kieltäytyä.

Vierailija
25/26 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun järkeeni ei mene millään tuo, että kutsutaan itsensä kylään johonkin.

Mielestäni se on isäntäväki, joka kutsuu jos kutsuu. Ja jos ei kutsu, niin se tarkoittaa etteivät halua vieraita.

Vanha suomalainen sanonta: "Talo elää tavallaan, vieraat käy ajallaan."

Vierailija
26/26 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, kun sanoo, ettei nyt sovi vierailu. Selittelyjä ei tarvita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi