Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka änkevät pyhinä kylään

Vierailija
30.12.2021 |

Sukulaiset lähinnä. Ai että vituttaa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele suomea.

Vierailija
2/26 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ettet ole kotona tai että olet koronassa. Lokkeja riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole tuollaisia sukulaisia.

Vierailija
4/26 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisvihaaja ? 

Perinteisesti pyhinä on kyläilty

Vierailija
5/26 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko pyhinä änkee pyllyyn?

Vierailija
6/26 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisesti on pakko ottaa vastaan, jos ei siis halua olla törppö, mutta onhan se ärsyttävää kun nelihenkinen perhe, joka asuu omakotitalossa, änkeää kaksioomme.

Vierailija
7/26 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalisesti on pakko ottaa vastaan, jos ei siis halua olla törppö, mutta onhan se ärsyttävää kun nelihenkinen perhe, joka asuu omakotitalossa, änkeää kaksioomme.

Ei ole pakko ottaa sosiaalisesti vastaan, miksi olisi?

Vierailija
8/26 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisvihaaja ? 

On, mutta perinteisesti kylään on kutsuttu, eikä itse kutsuta itseä kylään ihmisille, joilla on neliöitä vähemmin kuin itsellä.

Vierailija
9/26 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kertoisin, että ollaan täällä toista päivää vatsataudissa. Saattaa olla kyllä pilaantunut ruokakin syynä, kun ei olla flunssan takia päästy käymään kaupassa. Kyllä se siitä...

Vierailija
10/26 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko ottaa vastaan

Vierailija
11/26 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele sanomaan EI tai miltä tuntuu, esim. haluaa palautua arjesta tai haluaa olla rauhassa. Pakkohan se on jotenkin ilmaista jos ei halua. Ja katsoo eri ajat sosialisointiin.

Vierailija
12/26 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kertoisin, että ollaan täällä toista päivää vatsataudissa. Saattaa olla kyllä pilaantunut ruokakin syynä, kun ei olla flunssan takia päästy käymään kaupassa. Kyllä se siitä...

Niin. Elämä perustuu valheille.

Vierailija
13/26 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nämä jotain maalaisjuntteja? Sivustyneet ihmiset eivät yhtäkkiä ja ilmoittamatta änge kyläilemään.

Vierailija
14/26 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisvihaaja ? 

On, mutta perinteisesti kylään on kutsuttu, eikä itse kutsuta itseä kylään ihmisille, joilla on neliöitä vähemmin kuin itsellä.

On kyllä törkeää ängetä kylään kutsumatta - varsinkin yllättäen, mutta toisaalta vieraiden saapuminen aiheuttaa isäntäväelle aina paljon vaivaa ja rahan menoa, joten ei sekään ole oikein, että toiset saapuvat aina valmiille ja toiset siivoavat, kokkaavat ja leipovat vieraita varten. Vuoroin vieraissa on paras periaate.

Vierailija
15/26 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä, naulan kantaan.

Itse olen osa nelihenkistä perhettä omakotitalossa. Elämä on muutenkin ruuhkavuosina tarpeeksi kuormittavaa, ja koen todella epäreiluna sen, että tunnutaan yleisesti oletettavan, että meille voi aina tulla. En tykkää ottaa vieraita vastaan sotkuiseen kotiin, joten vieraiden tulo tarkoittaa yleensä kiireessä töiden ja harrastusten välissä suoritettavaa paniikinomaista siivousta, kaupassakäyntiä ja kokkaamista (suurin osa vieraista odottaa myös ruokaa eikä pelkästään kahvittelua). Miksi meidän täytyisi aina nähdä kaikki se vaiva vain koska asumme isommassa kodissa kuin joku toinen? Itse en ainakaan ajattele, että kaveriperheellämme, jolla on vielä yksi lapsi ja sata neliötä enemmän kuin meillä, olisi yhtään sen suurempi velvollisuus meitä passata kuin meillä heitä. Ei tulisi mieleenkään sellaista olettaa. Mutta olen kyllä huomannut, että joidenkin mielestä on ihan fine tulla aina meille valmiiseen pöytään ilman, että itse ikinä näkee vaivaa meidän takiamme.

Vierailija
16/26 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää on myös se, että lapsettomat ihmiset tai yksilapsiset perheet tulevat aina ison lapsiperheen luokse kylään ja odottavat palvelua. Perheettömillä ja pienillä perheillä kun kuitenkin luulisi olevan enemmän aikaa, niin ehkä isomman perheen vanhempia voisi välillä auttaa sillä, että hekin pääsevät joskus valmiiseen pöytään.

Vierailija
17/26 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,me saatiin tästä perheriita, kun mies toivotti perhetuttumme tervetulleiksi yökylään ja itse olen yrittänyt kaikin tavoin vältellä koronaa, jotta voin tavata riskiryhmäläisiä perheenjäseniäni, jotka tarvitsevat apuani.

Mutta toisaalta, en sitten itse saanut kuitenkaan sanotuksi,etten halua heidän tulevan.

Vierailija
18/26 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut aina haluavat kyläilemään mutteivat itse koskaan kutsu luokseen?

Vierailija
19/26 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta ensi vuonna isompaan asuntoon, niin kehtaa kutsua sukulaisiakin käymään. Pankista saa vielä halpaa lainaa.

Vierailija
20/26 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta tää on kun olen itse vuorotyössä myös viikonloppuisin ja pyhinä, niin nää ma-pe 8-16 kaikki pyhät vapaana sukulaiset suureen ääneen ihmettelee, että etkö voisi nyt olla menemättä töihin kun he tulevat kyläilemään. Juu en voi, kas kun on työvuorolista tehty viikkoja sitten eikä silloin ollut mitään puhetta että heitä pitäisi kestitä nyt juuri tänä pyhänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme