Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nykyään ajatellaan äitien omasta ajasta?

Vierailija
30.12.2021 |

Kun sain esikoiseni 13 vuotta sitten, nettipalstoilla oltiin aika vahvasti sitä mieltä, että äidin ei kuulu kaivata omaa aikaa nimeksikään.

Itse olen aina ollut oman ajan kaipuinen. Kävin ensimmäistä kertaa kaupunkilomalla ystäväni kanssa, kun esikoinen oli 1,5-vuotias. Sen jälkeen olen jokaisen kolmen lapseni jättänyt hyvällä omallatunnolla heidän isänsä (jonka kanssa olemme edelleen yhdessä) hoiviin ja tehnyt kaikkea mukavaa.

Kasvotusten muutama ihminen on nostellut kulmiaan kun asia on tullut jostain syystä puheeksi. Ehkä sitten selän takana on puhuttu enemmän, en tiedä. Mietin vain, että ehkä osasyy vanhempien kuormitukseen on vaatimus olla koko ajan läsnä ja saavutettavissa. Tai siis ei vanhempien, vaan äitien on oltava.

Mitä mieltä olette?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/11 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tehkö niitä kakaroita, niin aikaa riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. En suorita äitiyttä muihin verraten. Lapset kasvaa nopeasti joten olen hslunnut olla ksijen liikenevän ajan heidän kanssaan. Kaupunkilomillakin lapset olleet mukana.

Vierailija
4/11 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla on ainakin muutamassa keskustelussa käynyt ilmi, että omaa aikaa toivova on huono äiti. Koen tämän aika kauheana, sillä ihmisen on luonnollista toivoa omaa aikaa. Varmaan lapsikin hyötyy hyväntuulsesta äidistä enemmän kuin tiukkapipoisesta uhrautujasta.

Vierailija
5/11 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikki mulle heti nyt"

Vierailija
6/11 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oma aika on ollut aina tärkeää, sekä ystävien kanssa että ihan yksinään. Kyllä siinä silmät pyöristyi, kun joku ihmetteli miten voin jättää jatkuvasti pienen vauvan HOITOON. Totuus oli siis se, että kävin muutaman kerran viikossa juoksemassa ja lapsi oli kotona isän kanssa.

Vierailija
7/11 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä tätä asiaa on aika turhaa kysyä, kun joka toisessa keskustelussa syyllistetään äitejä siitä jos haluaa omaa aikaa ja joka toisessa siitä ettei ota tarpeeksi omaa aikaa. Teit niin tai näin niin AV:lla olet aina huono äiti.

Vierailija
8/11 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyötyykö edes lapsi siitä, jos oppii olemaan aina huomion keskipisteenä?

Vierailija
9/11 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen nykyään kannustetaan ihan neuvolassakin kysellään onko tukiverkostoa, koska sellainen voidaan tietysti joskus järjestää jos perheen jaksaminen niin vaatii esim tukiperhe.

Vierailija
10/11 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v sitten sain viettää noin 2h viikko ilman lasta ja monen mielestä se oli runsaasti... Nykyään ole edes sitä vähääkään aikaa itselleen...

Vierailija
11/11 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain omani 20 v sitten. Silloin AV:lla tapeltiin aiheesta työäiti/kotiäiti ja pulloruokinta/täysimetys.

Ei olla puusta pitkälle päästy. :D

Teet tietenkin niin kuin itse haluat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan