Jos eroat kirkosta tämän vuoden puolella, vältyt ensi vuoden veroilta
Täältä kätevästi
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä meni nyt ekaa kertaa alle 50 %
Taisi mennä jo 2020 lopussa. Niin tai näin, hyvä suunta joka tapauksessa.
Ootteko muuten laskeneet paljonko säästätte vuodessa?
Mulla on tapana antaa rahaa Unicefille, Amnestylle, Mll:lle ja Spr:lle, koen hyväntekeväisyyden tärkeäksi, mutta mielellään asiallisille organisaatioille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo nyt siis tänne tullaan kertomaan, että tästä aiheesta ei saa keskustella ja sitten uhriudutan, että eikö täällä saa edes keskustella, joten ehkä tää jankki on nyt käsitelty ja palataan otsikon aiheeseen :D
Ap
Mitä keskusteltavaa tässä edes on? Vuosi on jo vaihtunut.
Aloituksen pointti pätee tähänkin vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannettu vihana uskonryhmiä vastaan, ilmiantakaa muutkin
Sivustoa ei saa käyttää minkään järjestön tai tahon viestintään ilman ylläpidon lupaa.
En edusta mitään järjestöä enkä tahoa.
Suomessa saa sanoa, että jos eroaa kirkosta, ei tarvitse maksaa veroa. Jokainen on oikeutettu tekemään oman päätöksensä siitä, kuuluuko uskonnolliseen yhteisöön vai ei. Siitä myös saa puhua.
Ap
Mutta linkität "eroa kirkosta sivustoa", joten edustat sitä.
sama
ps: kai sulla on moden lupa
No nyt mä edustan iltalehteä ja ev.lut. kirkkoa:
https://evl.fi/tietoa-kirkosta/jaseninfo/liity-kirkkoon
Ap
Höpö höpö ap. Sä tajuut kyllä, mutta esität tyhmää. Mistä kukaan voi tietää täällä susta muuta kuin mitä kerrot tai linkität tänne.
Miksi tehdään sääntöjä joita ei tartte noudattaa, se ois moden hyvä kertoa, mutta se on mykkä.
Siis sulla on sellainen ajatus, että kirkosta eroamisesta ei saa puhua? Sä erehdyt. Kyllä siitä saa puhua.
Mstä sä oot päätelly mun mielipiteen mihinkään? Kerroin vain palstan säännön.
"Sivustoa ei saa käyttää minkään järjestön tai tahon viestintään ilman ylläpidon lupaa."
Tyhmää vetää johtopäätöksiä kaikesta, vaikka tietää pohjimmiltaan olevansa väärässä.
Mitä ihmeen tahoa tai järjestöä ajattelet minun edustavan? En todella saa kiinni. Ap
Sinä edustat kirkosta eroamista ja sen etujärjestöä. Sitä tietoahan sä tänne spämmäät. Lue säännöt. Sä et edes tiedä mitä mielipidettä edustat?
Siis kyllä tiedän mielipiteeni. Olen sitä mieltä, että jokaisen, joka ei halua kuulua kirkkoon, kannattaa erota siitä. Siitä en ole tietoinen, mikä on tällaisen mielipiteen etujärjestö. Käsittääkseni sellaista ei ole, enkä ainakaan minä kuulu sellaiseen järjestöön.
Jos joku tosiaan laittaa tänne kissavideon, edustaako hän sitten kissojen etujärjestöä?
Mahtaako nyt olla niin, että sulla on salaliittoteoriatyyppinen ajatus, että kaikki joiden mielestä valtionkirkko ei ole hyvä juttu, kuuluvat johonkin järjestöön?
Eroakirkosta-sivusto on olemassa, mutta kyseessä ei ole mikään järjestö. Tuon sivun olemassaolo on yleistietoa, minulla ei henkilökohtaisesti ole mitään tekemistä sivuston kanssa.
Ylläpidon säännöt eivät tarkoita sitä, ettei saisi keskustella vaikkapa puoluepolitiikastakin. Jos vaikka joku kepulainen haluaa kertoa miksi kuuluu em. puolueeseen, ei se ole kielletty. Samoin joku kristitty voi ihan vapaasti kertoa omasta uskonnostaan.
Ap
Jahas. Sä se jaksat jatkaa.
Tiedoksesi vielä kerran: "Sivustoa ei saa käyttää minkään järjestön tai tahon viestintään ilman ylläpidon lupaa."
Mua ei sun mielipiteesi kirkosta kiinnosta eikä ole kiinnostanut pätkääkään. Olisit mielissäsi että näillä nostoilla sun "ilosanomasi" vain leviää.
Tää palsta vaan on perseestä, kun jotkut saa toimia palstan sääntöjen vastaisesti ja toiset ei saa edes sääntöjä noudattaen kirjoituksiaan pysymään palstalla.
Niin. Minä en edusta mitään järjestöä tai tahoa. Tämä keskustelu ei ole minkään järjestön viestintää. Ap
Niinhän sä yrität väittää, mutta aloituksesi puhuu asiasta ihan muuta.
Tsiisus sä oot sekaisin. Aloitus on faktalause. Jos on pää noin syvällä salaliittoteorioissa, niin ihan turha keskustella. Jos todella uskoo, että lause "Jos eroat kirkosta tämän vuoden puolella, vältyt ensi vuoden veroilta" on todiste jonkun hämärän järjestön jäsenyydestä, niin on kyllä aika omassa todellisuudessaan. Erittäin harhaista.
On se kumma, että sä saat jankata mielipidettäsi, mutta mä en. Kuka se on harhainen? Yleensä toi vastustajan nimittely otetaan argumentiksi silloin kun ei osata enää puolustaa omaa mielipidettä. Eikö tää oo keskustelupalsta ja täällä saa esittää mielipiteitään?
Mutta sähän se olet, joka yrittää kieltää keskustelun.
Miten yritän kieltää sen? Sanomalla, että palstan säännöt eivät pidä paikkaansa todellisuuden kanssa? Sinähän jatkat koko ajan keskustelua mun kanssa.
"Sinä jatkat keskustelua mun kanssa" :D Ihan kuin joku 3-vuotias. No nyt kukaan ei jatka enää keskustelua sun kanssa niin voit mennä uhriutumaan muualle. Voimia!
Yleensä on kohteliasta vastata toisen kommenttiin. Jos ei halua vastata ja näin ollen jatkaa keskustelua on hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo nyt siis tänne tullaan kertomaan, että tästä aiheesta ei saa keskustella ja sitten uhriudutan, että eikö täällä saa edes keskustella, joten ehkä tää jankki on nyt käsitelty ja palataan otsikon aiheeseen :D
Ap
Aloituksen pointti pätee tähänkin vuoteen.
Taas taisi tulla joku uusi, joka haluaa lätistä puutaheinää.
Mun äiti uskalsi erota kirkosta vasta kuusikymppisenä, koska pelkäsi äitinsä suuttuvan :D
No, eihän sitä olii tarvinnut kertoakaan, mutta ei se mummo sitten edes suuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vuosi se on tämäkin vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ihmisille, joille juhannus ja joulu tulee joka vuosi yllätyksenä, ei maksa vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ihmisille, joille juhannus ja joulu tulee joka vuosi yllätyksenä, ei maksa vaivaa.
Häh?
Tässähän on sitten reilusti aikaa jos pitää vuoden loppuun mennessä toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jes, se vasta onkin hieno maa sellainen, jossa ei saa edes puhua valtauskonnosta eroamisesta ilman että syytetään "vihasta uskonryhmiä vastaan". Aika pelottava yhteiskunta olisi se. Jos tää ketju täältä poistetaan, äkkiä se takaisin saadaan.
On olemassa ihan pykäläkin jossa kriminalisoidaan tiettyjen uskontojen arvostelu. Tätä pykälää on käytetty arvostelun vaimentamiseen. Lisäksi siihen on kytketty vanha jumalanpilkka-pykälä että voidaan sanoa että jumalanpilkkaa ei olisi mainittu laissa vaikka se on siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkosta eroavat ovat rintamakarkureita! Avaavat portit islamisaatiolle! Sitäkö toivot, ap?
Ihan kirkon oma väki tekee sen. Oletko huomannut?
Hihhulismi on siis lääke hihhulismia vastaan! :D
erosin jo tammikuun ensimmäinen päivä, joten ap on melkoisesti myöhässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi, olispa joskus mahdollista keskustella jostain ilman että ns. kriitikot tulevat riehumaan muslimeista jotain.
Ei ole aihe tässä ketjussa se.
Mikä se aihe sitten on? Otsikossa on esitetty vain joku toteamus ja aloitustekstissä linkki. Voisitteko siis ystävällisesti kertoa mikä se aihe on? :)
Aihe on ev-lut. kirkko ja siitä eroaminen ja kirkollisvero.
Ei muslimit.
Mutta jos muslimisoitumisen välttämisen varmistaminen on syy kannattaa kirkkoon kuulumista, eikö aihe silloin kuulukin keskustelun piiriin?
Monet muslimiturvapaikanhakijat varmistavat asemansa liittymällä kirkkoon. Eivät ole vielä hokanneet että ateismi on vielä pahempi rikos vanhoillisille muslimeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkko ja valtio eroon.
Haloo. Valtionkirkkojärjestelmä on Suomessa purettu jo vuonna 1870. Valtio ja kirkko ovat erillisiä toimijoita joten turhaa narinaa.
Oikeastaan ei. 1870 saakka kirkko oli osa valtiota, silloin kirkosta tehtiin erillinen instanssi, mutta suhdetta valtioon ei purettu. Voisi jopa sanoa että valtiokirkko syntyi 1870.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jes, se vasta onkin hieno maa sellainen, jossa ei saa edes puhua valtauskonnosta eroamisesta ilman että syytetään "vihasta uskonryhmiä vastaan". Aika pelottava yhteiskunta olisi se. Jos tää ketju täältä poistetaan, äkkiä se takaisin saadaan.
On olemassa ihan pykäläkin jossa kriminalisoidaan tiettyjen uskontojen arvostelu. Tätä pykälää on käytetty arvostelun vaimentamiseen. Lisäksi siihen on kytketty vanha jumalanpilkka-pykälä että voidaan sanoa että jumalanpilkkaa ei olisi mainittu laissa vaikka se on siellä.
Ihmisillä on kyllä käsitteet iloisesti sekaisin. Kirkosta eroamisesta saa puhua.
Älkää vaan etotko🔯🔯🕎🕎🔯🕎🔯🕎🦇🦇🦇😎😎😎😎🤩🤩🤩🤩
Vierailija kirjoitti:
Tässähän on sitten reilusti aikaa jos pitää vuoden loppuun mennessä toimia.
Älä eroa ja tämä kristittyjen vastainen vihapuhe pitää lopettaa.