Kuinka usein käytät/ perheessänne käytetään alkoholia?
itse käytän alkoholia n. 2 kertaa kuukaudessa max.
T. Sinkku nainen
Kommentit (35)
1-2 X kk, nainen 42 v, yksi lapsi.
Mä en käytä tällä hetkellä alkoholia oikeastaan ollenkaan vaikean refluksin takia. Mies juo aina illalla 1-2 I- tai II-olutta, viikonloppuna juo usein 1-2 III-olutta.
Harvemmin kuin lasillinen viiniä / vkl ruuan kanssa. Kesällä uima-altaalla tulee otettua rose-viiniä tai Aperol jos on kuuma ja kaunis päivä - ehkä 1/vko. Vuoden mittaan parit juhlat missä reilummin juotavaa tarjolla, mulle riittää aperitiivi, pari viinilasillista ja avec oikein hyvin silloinkin.
Mies saattaa ottaa satunnaisesti tilkan viskiä tai konjakkia "lääkinnällisiin tarkoituksiin", olutta ruuan kanssa 1/2 pll ehkä kerran viikossa.
Meillä on kaapeissa varmaan toistakymmentä vuotta vanhoja avaamattomia juomia kun ne ei kulu:)
Mies juo yhden keskioluen / pvä. Minä en mitään, olen raskaana.
6-8 olutta joka päivä, ja sitten viikonloppuna kännit.
Hei 5! Mä voisin ostaa ne teidän ylimääräiset pullot! Mitä löytyy ja missä asut?
Kerran kahdessa kuukaudessa juon viiniä, mies joskus kaljan. Hyvin vähän juodaan, meillä on vajaa vuoden ikäinen lapsi.
Minä n. 1-2 kertaa/kk ja määrä vaihtelee, 1-5 annoksen tietämillä. Mies juo 6-7 kertaa viikossa, arkena 3-4 0,5l:n olutta ja viikonloppuna 6-8 0,5l:n olutta ja pari viskipaukkua tai drinkkiä... :(
Juhlapyhinä ja kutsuilla tms. Kotiin ostetaan miehelle joskus saunaolut, tosin edellinenkin on ollut jääkaapissa kai kolme viikkoa. Lisäksi refluksitauti pitää huolen, että annosmäärät pysyy mulla pieninä.
Tosi harvoin, itse en juon 1 max vuodessa (pari siideriä), jos sitäkään. Mies kesällä enemmän, mutta vuodessa korkeintaan 7 kertaa.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 06:52"]
Hei 5! Mä voisin ostaa ne teidän ylimääräiset pullot! Mitä löytyy ja missä asut?
[/quote]
En ajatellut myydä niitä - varsinkaan viskejä ja grappoja mitä mies keräilee, saat melkein samoja ihan Alkosta.
Päätettiin miehen kanssa 8 kuukautta sitten ettei juoda alkoholia eikä olla juotu. Olo on paljon parempi ja viikonloppuisin ehtii tekemään yhtä sun toista. Oltiin ennen sellainen pullo viikonloppuna pariskunta eli rentouduttiin perjantai-iltana hyvän leffan parissa kalliin viinipullollisen kera: puloiksi, ei meillä siis ollyut omia pulloja;) Mut niin vaan senkin jääminen on tehnyt ison muutoksen.
Viimeks otin lasin valkoviiniä reilut puoltoista vuotta sitten. Mies otti kaverinsa häissä viime elokuussa viimeksi. :) Ei ole tullut ''tarvetta'' juoda. Ei lapsia.
Harvoin juodaan. Meillä alkoholia juodaan lähinnä maun vuoksi, eli lasi hyvää punkkua ruuan kanssa joskus tai mies juo jonkun hyvän oluen saunan päälle joskus. Tätä tapahtuu siis ehkä 1-2 kertaa kuukaudessa. Humalaan tai hiprakkaan asti joskus harvoin jos on juhlia, ehkä noin kerran kolmessa kuukaudessa. Perheessä kaksi alle kouluikäistä lasta ja muutenkin on tuo bilevaihde ohitettu jo :)
Eipä oikeastaan koskaan käytetä. Ollaan sporttisia ja meillä on terveelliset elämäntavat, eikä alkoholi maistu kummallekaan. Joskus juhlissa voi ottaa lasin skumppaa tai ravintolassa lasin viiniä.
tosi pajon tulee juotua nytkin känissä.
Minä en "harrasta" alkoholin juomista kotona ollenkaan. Esim saunan jälkeen maistuu limppari, ei kalja, lonkero tms. Mies taas tykkää ottaa yhden, pari kaljaa saunan jälkeen, eli 1-3 kertaa viikossa. Minä taas kun otan alkoholia, otan sitä humalan vuoksi ja nimenomaan joissain juhlissa. Se ei maistu niin hyvältä, että sitä muuten vain joisin. En toki känniin juo koskaan itseäni, mutta sellaiseen sievään humalaan, you know :-D tolpillaan pysyy ja aamulla ei ole krapulaa. Ja tätä tapahtuu kerran 3-6kuukaudessa.
Todella harvoin. Ei edes joka vuosi! Joskus ostan yhden siiderin tai lonkeron sipsien kyytipojaksi.
Joka viikonloppu viininmaistajaiset