Paastoaminen ja laihdutus, kokemuksia?
Paastoaminen ei varmastikaan ole terveellinen tapa laihtua, mutta ajattelin kysyä, onko jollain toiminut? Olen 19v, mittani ovat 160/64, vähän ylimääräistä siis löytyy vaikka peilistä katsottuna olenkin täysin normaali. Kymmenen kilon painonpudotus on tavoitteena. En haaveile lihaksikkaasta vartalosta. Ensin varmaan pitäisi saada herkut kokonaan pois ja ruokavalio kuntoon, jonka jälkeen haluaisin aloittaa totuttelemaan vähäiseen ruokavalioon ja ns. vesidieettiin.
Kokemukset, ajatukset ja kaikenlaiset vinkit ovat lämpimästi tervetulleita.
Kommentit (7)
Ei vesidieettiä! Mehupaasto voi puhdistaa elimistöä, mutta pysyvä painonpudotus syntyy vain kuluttamalla enemmän kuin syö. Voit toki paastota vaikka Nutriletilla.
Mä paastosin viis viikkoa ja laihduin 10kg.
Paastoaminen on ehkä nopea tapa laihduttaa, mutta kilot tulevat takaisin vähintään yhtä nopeasti kuin lähtevätkin. Laihduttamisen tulisi olla hidasta mutta varmaa. T. 4 vuotta ja -65 kiloa
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 18:31"]
Mä paastosin viis viikkoa ja laihduin 10kg.
[/quote]
miten paastosit?:)kerro tarkemmin..
paastoamisessahan on se huono puoli että jos erehdyt palaamaan tavalliseen ruokavalioon nii lihot herkästi kaiken takasin. ite oon koko ajan ns. paastolla. syön iha mitä vain ettei ihmiset ihmettelis ja alkais valittaa mun laihdutuksesta koska pitävät minua normaalipainosena vaikka mitat on 168cm/57kg eli muutama kilo pois nii oisin tyytyväinen. ja tää mun paaston säännöt on se että tosiaa syö mitä vaa tahot, mutta ei ikinä mahaa täyteen. eli aina pitää lopettaa syöminen siinä vaiheessa ku vielä muutama haarukallinen menis. tämä pienentää mahalaukkua pikuhiljaa ja näin myös annoskokoa. hidastahan tämä on mut vältän tällä turhat saarnat läheisiltä
Mikset voi olla tyytyväinen tuohon painoon ja katsoa ettei se tuosta nouse ? Laihduttaminen on helppoa, mutta painon pitäminen samassa haastavaa. Keskity ennemmin siihen. Pidä ruokapäiväkirjaa ja selvitä paljonko voit syödä jotta paino pysyy samassa. Jos on elintavoissa parannettavaa, niin jätä ylimääräiset herkut ja saattaa luonnostaan pari kiloa lähteäkin.
5:2 on hyvä, laihduin dieetin ja säännöllisen liikunnan avulla 13kg.