Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nopea synnytys & esikoisen hoito

Vierailija
16.04.2015 |

Miten olette varautuneet esikoisen hoitoon, joilla odotettavissa nopeasti etenevä synnytys?

Mulla eka synnytys oli niin nopea (ehdin olla sairaalassa 45 min), että sairaalaan pitäis lähteä suunnilleen ekoista supistuksista. Ongelmana onkin esikoisen saaminen hoitoon. Mummo on periaatteessa tulossa hoitamaan, mutta asuu n. tunnin ajomatkan päässä eikä voi oikein muuttaa meille viikkokausiksikaan asumaan, kun eihän sitä tiedä milloin synnytys käynnistyy. Ja kun synnytys aika todennäköisesti käynnistyy yöllä kuten viimeksi, niin vaihtoehdot on aika vähissä muiden lähempänäkin asuvien hoitajien suhteen, onkohan sitten muuta vaihtoehtoa kuin että mies jää pois koko synnytyksestä ja tulee sairaalaan sitten kun mummo saadaan paikalle (vaikka vauva oliskin ehtinyt jo syntyä - yritän pitää jalat ristissä mahd. pitkään, heh...)? Miten teillä muilla on menetelty vastaavassa tapauksessa?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ajatellut samaa, kun ei uudella paikkakunnalla ole tuttuja

Vierailija
2/34 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi mukaan sairaalaan siksi aikaa että mummu tulee sieltä hakemaan? Noin itse tekisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:17"]

Lapsi mukaan sairaalaan siksi aikaa että mummu tulee sieltä hakemaan? Noin itse tekisin.

[/quote]

Ei valitettavasti onnistu, meillä ehdottomasti kiellettiin tuomasta lasta sairaalaan.

ap

Vierailija
4/34 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä jää hoitamaan esikoista.

Vierailija
5/34 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sairaalaan vasta sitten kun lapset ovat hoidossa. Meillä lapset siis vietiin mummolaan ja mies ehti juuri ja juuri ennen synnytystä saliin.

Vierailija
6/34 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jää tietenkin hoitamaan esikoista! Jos koko show on jo tunnissa ohi, mihin sitä miestä siinä edes tarvitsee...?

Vierailija
7/34 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:30"]

Mies jää tietenkin hoitamaan esikoista! Jos koko show on jo tunnissa ohi, mihin sitä miestä siinä edes tarvitsee...?

[/quote]

Mä en tarvii miestä mihinkään, mut mies itse haluis todistaa lapsensa syntymän. Esikoisenkin syntymä oli tärkeä hetki hänelle, kun sai pestä vastasyntyneen, pitää sylissä jne...

ap

Vierailija
8/34 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi on jo? Jos vaikka yöllä pitäisi lähteä, niin voisittehan lähteä molemmat sairaalaan ja mummo tulisi paikalle mahdollisimman nopeasti, edellyttäen että mummolla olisi siis avain jolla pääsee sisään. Tai ihan päivälläkin tuo voisi toimia jos lapsi niin iso että pärjää hetken esim. TVn ääressä yksin.

Vierailija
9/34 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:40"]

Minkä ikäinen lapsi on jo? Jos vaikka yöllä pitäisi lähteä, niin voisittehan lähteä molemmat sairaalaan ja mummo tulisi paikalle mahdollisimman nopeasti, edellyttäen että mummolla olisi siis avain jolla pääsee sisään. Tai ihan päivälläkin tuo voisi toimia jos lapsi niin iso että pärjää hetken esim. TVn ääressä yksin.

[/quote]

Lapsi on 4-vuotias. Taitaa olla lastensuojelurikos jättää yksin kotiin..?

ap

Vierailija
10/34 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:40"]

[/quote]

ap
[/quote]

No ei todellakaan lasta yksin kotiin jätetä

Vierailija
11/34 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:40"]

[/quote]

ap
[/quote]

No jos heti soitatte mummolle että lähde tulemaan, lapsi nukkuu ja olette kotona vaikka pakkaamassa sairaalajuttuja hetkisen niin ei lapsi joutuisi olemaan kuin vähän yli puoli tuntia yksin, ja siis oikeasti jos lapsi nukkuu niin ei silloin mitään hätää pitäisi olla. Kyllä ennen jätettiin ihan vauvat ja taaperotkin tunniksi-pariksi yksin kun emäntä hoiti maatilaa.

Vierailija
12/34 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:30"]

[/quote]

Mä en tarvii miestä mihinkään, mut mies itse haluis todistaa lapsensa syntymän. Esikoisenkin syntymä oli tärkeä hetki hänelle, kun sai pestä vastasyntyneen, pitää sylissä jne...

ap
[/quote]

No aina ei kaikki onnistu vaikka kuinka haluaisi.

Vierailija
13/34 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:45"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:40"] Minkä ikäinen lapsi on jo? Jos vaikka yöllä pitäisi lähteä, niin voisittehan lähteä molemmat sairaalaan ja mummo tulisi paikalle mahdollisimman nopeasti, edellyttäen että mummolla olisi siis avain jolla pääsee sisään. Tai ihan päivälläkin tuo voisi toimia jos lapsi niin iso että pärjää hetken esim. TVn ääressä yksin. [/quote]   Lapsi on 4-vuotias. Taitaa olla lastensuojelurikos jättää yksin kotiin..? ap [/quote] No jos heti soitatte mummolle että lähde tulemaan, lapsi nukkuu ja olette kotona vaikka pakkaamassa sairaalajuttuja hetkisen niin ei lapsi joutuisi olemaan kuin vähän yli puoli tuntia yksin, ja siis oikeasti jos lapsi nukkuu niin ei silloin mitään hätää pitäisi olla. Kyllä ennen jätettiin ihan vauvat ja taaperotkin tunniksi-pariksi yksin kun emäntä hoiti maatilaa.

[/quote]

Nyt kun asiaa ajattelen, niin ei tämä ole vaihtoehto. Mitä, jos mummo ajaa matkalla vaikka kolarin? Ei, kyllä isä voi poistua vasta, kun hoitaja on saapunut paikalle. En pysty olemaan levollisin mielin sairaalassa, jos lapsi on yksin kotona!

ap

Vierailija
14/34 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:45"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:40"]

[/quote]

ap
[/quote]

No jos heti soitatte mummolle että lähde tulemaan, lapsi nukkuu ja olette kotona vaikka pakkaamassa sairaalajuttuja hetkisen niin ei lapsi joutuisi olemaan kuin vähän yli puoli tuntia yksin, ja siis oikeasti jos lapsi nukkuu niin ei silloin mitään hätää pitäisi olla. Kyllä ennen jätettiin ihan vauvat ja taaperotkin tunniksi-pariksi yksin kun emäntä hoiti maatilaa.
[/quote]

Ja mummi ajaa vaikka kolarin. Lapsi herää yksin ja pelästyy.
Ei. Ei todellakaan jätetä lasta yksin. Ennen tehtiin paljon muutakin. Esim.isät eivät osallistuneet synnytykseen..

Vierailija
15/34 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:45"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:40"] Minkä ikäinen lapsi on jo? Jos vaikka yöllä pitäisi lähteä, niin voisittehan lähteä molemmat sairaalaan ja mummo tulisi paikalle mahdollisimman nopeasti, edellyttäen että mummolla olisi siis avain jolla pääsee sisään. Tai ihan päivälläkin tuo voisi toimia jos lapsi niin iso että pärjää hetken esim. TVn ääressä yksin. [/quote]   Lapsi on 4-vuotias. Taitaa olla lastensuojelurikos jättää yksin kotiin..? ap [/quote] No jos heti soitatte mummolle että lähde tulemaan, lapsi nukkuu ja olette kotona vaikka pakkaamassa sairaalajuttuja hetkisen niin ei lapsi joutuisi olemaan kuin vähän yli puoli tuntia yksin, ja siis oikeasti jos lapsi nukkuu niin ei silloin mitään hätää pitäisi olla. Kyllä ennen jätettiin ihan vauvat ja taaperotkin tunniksi-pariksi yksin kun emäntä hoiti maatilaa.

[/quote]

Nyt kun asiaa ajattelen, niin ei tämä ole vaihtoehto. Mitä, jos mummo ajaa matkalla vaikka kolarin? Ei, kyllä isä voi poistua vasta, kun hoitaja on saapunut paikalle. En pysty olemaan levollisin mielin sairaalassa, jos lapsi on yksin kotona!

ap
[/quote]

Hyvä ap. Noinhan asia on.

Vierailija
16/34 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko teillä vaikka kivaa naapuria siinä lähellä joka voisi tulla siksi aikaa että mummo ehtii teille?

Vierailija
17/34 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:51"]

Oisko teillä vaikka kivaa naapuria siinä lähellä joka voisi tulla siksi aikaa että mummo ehtii teille?

[/quote]

Joo pari tuttua on joita ajattelin kysyä nyt ennakkoon varalle. Mutta mietin vain kehtaako työssä käyvää ihmistä pyytää keskellä yötä tulemaan pariksi tunniksi meille... he varmaan lupaavat kyllä, kun eivät kehtaa kieltäytyä. Mitä mieltä itse olisitte, jos teiltä pyydettäisiin tuollaista apua?! Ehkä, jos synnytys käynnistyy jo klo 21, voi vielä pyytää, mutta jos klo 23, menee jo liian myöhään, jos heillä aikainen herätys..?

Vierailija
18/34 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin suostuisin, jos olisin sen aikaa vahtina että mummo tulee paikalle jos naapuri pyytäisi

Vierailija
19/34 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:51"]

[/quote]

Joo pari tuttua on joita ajattelin kysyä nyt ennakkoon varalle. Mutta mietin vain kehtaako työssä käyvää ihmistä pyytää keskellä yötä tulemaan pariksi tunniksi meille... he varmaan lupaavat kyllä, kun eivät kehtaa kieltäytyä. Mitä mieltä itse olisitte, jos teiltä pyydettäisiin tuollaista apua?! Ehkä, jos synnytys käynnistyy jo klo 21, voi vielä pyytää, mutta jos klo 23, menee jo liian myöhään, jos heillä aikainen herätys..?

[/quote]
Minä ainakin suostuisin ilomielin jos ystävällä olisi tuommoinen tilanne ettei muuta apua ole saatavana. Eihän siinä tosiaan ole kyse kuin tunnista tai parista. T. 17

Vierailija
20/34 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lupautunut lähes naapurissa (pari kerrostaloa välissä) asuvan odottavan äidin hätävaraksi, jos synnytys käynnistyy yllättäen eikä varsinainen hoitaja (mummo) ole heti saatavilla.

Tosin en ole työssäkäyvä, vaan itsekin hoitovapaalla, mutta en suostunut kohteliaisuudesta vaan oikeasti halusta auttaa, jos tarve vaatii.

Minulla taas on aivan mahtavat seinänaapurit (keski-ikäinen pariskunta, itse olen alle 30v yh) jotka oma-aloitteisesti ovat ilmoittaneet olevansa käytettävissä milloin tahansa, jos äkkinäinen tarve tulee.

Mietipä siis, asuuko lähistöllä ketään mukavaa, luotettavaa ja avuliasta ihmistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän