Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä oikeuksia naiselta puuttuu?

Vierailija
16.04.2015 |

Mitä sukupuoleen perustuvia oikeuksia naiselta puuttuu Suomessa vuonna 2015? Ja tarkoitan nimenomaan sellaisia oikeuksia, jotka on lainsäädännön keinoin rajattu koskemaan vain miehiä ja nimenomaan heidän sukupuolensa perusteella.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 17:11"]Naisella ei ole oikeutta tulla isäksi.[/quote]

Tietenkin on. Laki ei taatusti kiellä sitä.

Se onnistuu ihan käytännössäkin menemällä sukupuolenvaihtoleikkaukseen, pariutumalla yksinhuoltajanaisen kanssa ja adoptoimalla tämän lapset.

Vierailija
2/14 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään. naisilla menee täällä mun mielestä erittäin hyvin ja ne feministit jotka ei sitä käsitä nii sais lähteä vuodeks asumaan irakiin tai vastaavaan ja kokemaan et mimmosta on olla oikeasti miehen tossun alla.

ja kyllä, itsekkin olen nainen joten turha feministien tulla kitisemään että oon kauhea sovinisti sika ja perus mies joka saatais ampua :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:11"]

ei mitään. naisilla menee täällä mun mielestä erittäin hyvin ja ne feministit jotka ei sitä käsitä nii sais lähteä vuodeks asumaan irakiin tai vastaavaan ja kokemaan et mimmosta on olla oikeasti miehen tossun alla.

ja kyllä, itsekkin olen nainen joten turha feministien tulla kitisemään että oon kauhea sovinisti sika ja perus mies joka saatais ampua :)

[/quote]Kannatan tätä ajatusta, feministeille joku pakollinen puolen vuoden opintomatka jonnekin Afganistaniin tekisi terää, voisi se iänikuinen kitinä ja jonninjoutava höpinä lakata. Minäkään en jaksa näiden höyrypääfeministien juttuja enää kuunnella, moni heistä on pähkähulluja.

Vierailija
4/14 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:14"]

[/quote]Kannatan tätä ajatusta, feministeille joku pakollinen puolen vuoden opintomatka jonnekin Afganistaniin tekisi terää, voisi se iänikuinen kitinä ja jonninjoutava höpinä lakata. Minäkään en jaksa näiden höyrypääfeministien juttuja enää kuunnella, moni heistä on pähkähulluja.

[/quote]

tuossa aloin jatkoksi miettimään äsken syvällisemmin tätä et miten selittää feministeille myös sen ettei tasa-arvo ole sitä että miehet sorretaan vuorostaan alas koska miehet on ennen sortanut naisia. esimerkkinä antaa se että jos leikkis ajatuksella, et sinun vanhemmat ois tappanu ihmisen nii oisiks sie tilivelvollinen siitä? no et tietenkään. kukaan ei ole tilivelvollinen toisen teoista eli ei nykyään elävät miehetkään ole mitenkään syypäitä siihen miten miehet on ennen kohdellut naisia myös täällä suomessa.

oi että nyt oon tulessa. voiku ois tässä vieressä joku feministi jolle vois urakalla lyyä luun kurkkuu.

Vierailija
5/14 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:23"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:14"]

[/quote]

tuossa aloin jatkoksi miettimään äsken syvällisemmin tätä et miten selittää feministeille myös sen ettei tasa-arvo ole sitä että miehet sorretaan vuorostaan alas koska miehet on ennen sortanut naisia. esimerkkinä antaa se että jos leikkis ajatuksella, et sinun vanhemmat ois tappanu ihmisen nii oisiks sie tilivelvollinen siitä? no et tietenkään. kukaan ei ole tilivelvollinen toisen teoista eli ei nykyään elävät miehetkään ole mitenkään syypäitä siihen miten miehet on ennen kohdellut naisia myös täällä suomessa.

oi että nyt oon tulessa. voiku ois tässä vieressä joku feministi jolle vois urakalla lyyä luun kurkkuu.
[/quote]

Huhhuh, vaikutat niin sivistymättömältä elämänkoululaiselta. Miksi ihminen joka kannattaa sukupuolten tada arvoa ansaitsee "luun kurkkuu"? Nyt kun asiat on suurinpiirtein ok, niin voidaan luopua kaikista aatteista ja arvoista? Minä ainakin olen feministi koko ikäni, vaikka koko maapallolla olisi täydellinen tasa-arvo.

Vierailija
6/14 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oikeuksia naisilta sitten puuttui lain edessä esim. 50 tai 90 vuotta sitten?

Vierailija
7/14 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tartte feminismiä kun mulla on aina ollut valmiiksi katettu pöytä!!

T. -97

Vierailija
8/14 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:46"]

Mitä oikeuksia naisilta sitten puuttui lain edessä esim. 50 tai 90 vuotta sitten?

[/quote]Vaikka mitä, yksi mikä tuli mieleen on se, että raiskaus ei ollut avioliitossa rikos. Senajan feministejä olikin paljon helpompi ymmärtää, koska oli ihan oikeita ongelmia. Nykyajan feministeillä niitä ei ole ja keskitytään joihinkin täysin sekopäisiin juttuihin kun ei enää muuta keksitä.

Vierailija
9/14 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:51"]

[/quote]Vaikka mitä, yksi mikä tuli mieleen on se, että raiskaus ei ollut avioliitossa rikos. Senajan feministejä olikin paljon helpompi ymmärtää, koska oli ihan oikeita ongelmia. Nykyajan feministeillä niitä ei ole ja keskitytään joihinkin täysin sekopäisiin juttuihin kun ei enää muuta keksitä.

[/quote]

Tuo oli ainoa joka tuli minunkin mieleeni. Tosin ei ollut rikos naisen raiskata miestäkään avioliitossa. Lisää olisi kiva kuulla.

Vierailija
10/14 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No tästä on hieman kauemmin kun tuo 90v, mutta tuossa yksi esimerkki.  Naimisissa oleville naisille sallittiin oikeus solmia työsopimuksensa itsenäisesti, ilman aviomiehen suostumusta vuonna 1922.

Vierailija
11/14 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on päästy vasta tasapeliin. Tästä se taistelu vasta alkaa. En lopeta, ennenkuin miehet on riisuttu kaikista oikeuksista. Kuka täällä muka on jostain tasa-arvosta puhunut?

Vierailija
12/14 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteamme siis tasa-arvon toteutuneen ja samalla feminismin muuttuneen tarpeettomaksi?

Vierailija
13/14 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on väittänyt että jotakin oikeuksia puuttuisi ja miten tämä liittyisi feminismin tarpeettomaksi tulemiseen?

Vierailija
14/14 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella ei ole oikeutta tulla isäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä