Auttakaa valitsemaan näiden kahden ehdokkaan välillä!
En osaa päättää kumpaa äänestän. Vaihdan mielipidettäni päivittäin. Tässä siis kaksi ehdokastani, antakaa mielipiteitä, kiitos. :) Vaalipiiri on Uusimaa.
Johanna Karimäki, Vihreät. Kansanedustaja, ja nettisivunsa perusteella aikaansaava sellainen. Maanläheiseltä vaikuttava tyyppi, olen nähnyt hänet useasti bussissa, joten vaikuttaa elävän vihreiden arvojensa mukaisesti. Asuu ihan lähistöllä (jos tällä nyt on merkitystä eduskuntavaaleissa). Nelikymppinen perheenäiti (kuten minäkin). Olen häntä äänestänyt ennenkin. Miinuksena Vihreiden maahanmuuttopolitiikka. Olen yksi niistä ääliöistä, jotka allekirjoittivat sen "karkoitus rikollisille maahanmuuttajille" -lakialoitteen, joten tässä asiassa olen Vihreiden kanssa aivan eri linjoilla.
Elina Lepomäki, Kokoomus. 33-vuotias kolmen pienen lapsen äiti. Hänen nettisivuillaan oli paljon fiksuja ajatuksia. Maahanmuuttajista otti sen verran kantaa, että työperäistä maahanmuuttoa pitää lisätä ja tukea, humanitääristä sen sijaan pitäisi rajoittaa. Järki sanoo, että pitäisi äänestää häntä, mutta jotenkin vaikuttaa "kylmältä". Hän on kansanedustaja, silti 3 pienen lapsen äiti. Ovatko hänen arvonsa kuitenkin kaukana omistani? Kuka hoitaa hänen pienet lapsensa kun hän edustaa kansaa?
Apua! :)
Kommentit (17)
Mieti puolueen kautta. Ääni menee kuitenkin ensisijaisesti puolueelle.
Itse äänestäisin kokoomuksen ehdokasta.
jos on nuo vaihtoehdot, niin kokoomus sitten
Mieti talousasioiden kannalta. Lepomäki on aivan valtavan oikealla (googlaamalla löydät hänen ajatuksiaan kyllä), Kokoomuksen oikeimmalla laidalla, eikä hän varsinaisesti pidä kynttiläänsä vakan alla siinä asiassa. Toki jos itsekin olet, hän on ehdottomasti hyvä valinta.
(Oletan tämän ketjun kuitenkin olevan sellainen kökkö-muka-salaa-maahanmuuttovastainen-aloitus, joka on tarkoitus täyttää ihanilla ja älykkäillä perussuomalaisilla naisehdokkailla markkinointitarkoituksessa.)
Kokoomukselle äänesi menee hukkaan. Kokoomus menee oppositioon tällä kertaa.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 13:25"]
Mieti talousasioiden kannalta. Lepomäki on aivan valtavan oikealla (googlaamalla löydät hänen ajatuksiaan kyllä), Kokoomuksen oikeimmalla laidalla, eikä hän varsinaisesti pidä kynttiläänsä vakan alla siinä asiassa. Toki jos itsekin olet, hän on ehdottomasti hyvä valinta.
(Oletan tämän ketjun kuitenkin olevan sellainen kökkö-muka-salaa-maahanmuuttovastainen-aloitus, joka on tarkoitus täyttää ihanilla ja älykkäillä perussuomalaisilla naisehdokkailla markkinointitarkoituksessa.)
[/quote]
kukas se sitten nostikaan persut tähän ketjuun?
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 13:35"]
[/quote]
kukas se sitten nostikaan persut tähän ketjuun?
[/quote]
Olen ihan aidosti pahoillani, jos syytin syyttä suotta, anteeksi! Täällä tulee vähän vainoharhaiseksi, kun jokaisesta ketjusta leivotaan sen yhden ja saman asian ympärillä pyörivä. Olen vaan ihan kamalan kyllästynyt siihen, ja tosi tyytyväinen, että vaalien jälkeen tilanne taas normalisoituu ja saadaan lisää hyvänmielenketjuja.
Jatkakaa:)
Vihreät. Jos muut arvosi ovat vihreyteen taipuvaisia, niin sinne.
Älä äänestä henkilöä, äänestä puoluetta. Puolueelle se ääni menee kuitenkin.
[/quote]
Heh, Perussuomalaisia en tule äänestämään pelkän yhden "hyvän" ajatuksen takia. Joten ei, tämä ei ole sellainen ketju lainkaan, vaan ihan oikeasti aion äänestää noista jompaa kumpaa.
Ap
Jos ovat oikeasti tasavahvoja sinun näkökulmastasi edustjina, niin ajattelisin niin, että vihreät eivät pääse Keskustajohtoiseen hallitukseen, joten jos haluat äänestää henkilöä, joka pääsee todennäköisemmin vaikuttamaan, äänestäisin kokoomuslaista. Eivät ne kokoomuksenkaan mahdollisuudet tällä kertaa ole tosin entisellään.
Käy vielä läpi molempien vaalikonevastauksia ja katso ovatko kanssasi kuinka usein samaa mieltä. Itse kuitenkin valitsisin ensin puolueen, joka on lähimpänä itseäni ja sen jälkeen valitsisin sieltä henkilön, jonka näkisin puolueen sisällä ajavan eniten minun linjaani. En tiedä mikä on Karimäen asemointi vihreissä, mutta Lepomäen menestys varmaan omalta pieneltä osaltaan veisi kokoomusta oikeistolaisempaan, maahanmuuttokriittisempään ja liberalistisempaan suuntaan.
Jos haluat lisää työperäisiä rakastajia niin valitse liikennevalon saa mennä värin ! Jos et halua työperäisiä rakastajia niin ihan perus valita riittää :)
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 13:56"]
Jos ovat oikeasti tasavahvoja sinun näkökulmastasi edustjina, niin ajattelisin niin, että vihreät eivät pääse Keskustajohtoiseen hallitukseen, joten jos haluat äänestää henkilöä, joka pääsee todennäköisemmin vaikuttamaan, äänestäisin kokoomuslaista. Eivät ne kokoomuksenkaan mahdollisuudet tällä kertaa ole tosin entisellään.
Käy vielä läpi molempien vaalikonevastauksia ja katso ovatko kanssasi kuinka usein samaa mieltä. Itse kuitenkin valitsisin ensin puolueen, joka on lähimpänä itseäni ja sen jälkeen valitsisin sieltä henkilön, jonka näkisin puolueen sisällä ajavan eniten minun linjaani. En tiedä mikä on Karimäen asemointi vihreissä, mutta Lepomäen menestys varmaan omalta pieneltä osaltaan veisi kokoomusta oikeistolaisempaan, maahanmuuttokriittisempään ja liberalistisempaan suuntaan.
[/quote]
Kiitos, hyvin perusteltu vastaus! :)
Ap
Vihreät