Kansa haluaa leikkauksia eikä velkaa
http://www.hs.fi/kotimaa/a1429076964049
Kansa haluaa myös maahanmuuttajat pois, joten persut tulevat menestymään vaaleissa.
Kommentit (59)
Komenttien perusteella täällä kaivataan aivan neuvostoliitto-meininkiä. Menestyä ei saa, kaikki tulot verotetaan pois ja jaetaan lusmuille, maastamuutto pitää estää. Tässä on nyt elvytetty 8 vuotta putkeen ja viimeisen neljän vuoden aikana valtionveka on lähjetupallntunut. Mitä on saavutettu? Ei mitään. Kllä tämä elvytys on nyt niin nähty. Leikkuri soimaan vaan ja suu säkkiä myöten. Sossuille ja persuille rahaa tulee seinästä niin. Me muut kyllä tiedetään että sen eteen pitää tehdä töitä.
En minäkään halua leikata. Nyt pitäisi oikeasti korjata niitä mm. homekouluja. Suomella ei ole paljon velkaa. Hyvin on paskanjauhanta uponnut kansalaisiin.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 07:29"]Mä taas oon taloustieteilijöiden kannalla: elvytystä, ei leikkauksia, koska julkisen sektorin leikkaukset näivettävät myös yksityistä sektoria, mikä tietää lisää menoja julkiselle sektorille.
[/quote]
Ei todellakaan kaikki taloustieteilijät ok tuon kannalta (arvaan: Luit Hesarista yhden Sixten Korkmanin kommentin?). Tietysti on ihan perusasia, että valtion pitäisi tasapainottaa talouden aallonhuippuja ja -pohjia. Se kuitenkin edellyttäisi myös sitä, että nousukaudella rahaa säästettäisiin ja investoinnit suunniteltaisiin kunnolla. Nythän valtion meininki on se, että kaikki raha haisemaan heti ja otetaan vain lisää ja lisää velkaa.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:19"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:06"]
Kyllähän niitä leikkauksia voidaan tehdä, mutta tehdään ne sitten niiltä rikkailta jotka ei maksa paljon veroja. Eli pääomatuloihin se vero, ei työstä voi enää verottaa enempää, eikä kaikista köyhimmiltä voi myöskään kiristää.
[/quote]
Tässäpä vaan on sellainen ongelma, että Suomessa niitä pääomatuloilla eläviä rikkaita on varsin vähän. Meillä on aina keskiluokka ollut se, joka pyörittää maata ja maksaa veroja. Rikkailla on mahdollisuus tehdä "nallet" ja vaihtaa asuinmaata, mutta keskiluokka rakentaa koko elämänsä Suomeen. Omistusasuminen on suomalaisten suosiossa ja se on myös yhteiskunnan kannalta hyvä asia, koska keskiluokka omistusasuntoineen ja asuntovelkoineen ei ole niin helposti lähdössä kuin sellaiset, joilla näitä rasitteita ei ole. Keskiluokka kyllä jupisee ja napisee, kun maksut nousevat, verotus kiristyy jne, mutta eivät kuitenkaan heittäydy elämäntapaintiaaneiksi tai lähde maailmalle parempaa elämää rakentamaan. Keskiluokka on yhteiskunnan kannalta luotettava ja turvallinen peruspilari ja lisäksi heitä on moninkertainen määrä rikkaisiin verrattuna.
[/quote]
Se on totta, että isoja lisärahoja saadakseen valtion pitää verottaa isoa joukkoa lisää.
Mutta pääomatuloja saavat toki paljon muutkin kuin vain rikkain prosentin kymmenesosa. Eivätkä tavalliset sijoittajat mihinkään täältä lähde, heillä on elämä, työ ja toimeentulostakin valtaosa täällä.
Minusta on moraalisesti väärin, että ansiotuloa verotetaan selvästi raskaammin kuin pääomatuloa, joka monella on "ansiotonta" perintövarallisuutta. Eli kärjistäen hiellä ja vaivalla ansaitusta rokotetaan rankemmin.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:03"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 07:44"]
Elvytys... voisiko joku vihdoin suomentaa tuon sanan?!? Yhdessäkää tentissä tuota ei ole enempää avettu..
[/quote]
Kyse on siitä että valtio tekisi investointeja hoitamalla alta asioita joita tarvitsee muutenkin tehdä, kuten teidän korjaukset, koulujen korjaukset. Tuon työn olisi sitten tarkoitus parantaa kansan taloudellista tilannetta ja synnyttää uutta työtä ympärilleen ja näin ollen maksaa takaisin itsensä.
[/quote]
Ihan kiva mutta ei auta ketään ilman asianmukaisia muita toimia (veronalennukset, sääntelyn purkaminen)
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:34"]
En minäkään halua leikata. Nyt pitäisi oikeasti korjata niitä mm. homekouluja. Suomella ei ole paljon velkaa. Hyvin on paskanjauhanta uponnut kansalaisiin.
[/quote]
Näin on, ja investoinnit yksityisen sektorin puolelle vilkastuttavat taloutta. Tulee työpaikkoja, ostovoima paranee. Valtion suurimmat verotulot tulevat arvonlisäverosta. Nämäkin tulot pienenevät, kun ostovoima heikkenee ja koko yksityinen sektori näivettyy.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:25"]
Kuulun kansaan, en halua leikata. Voiko joku kertoa mikä logiikka on siinä että köyhiä "kannustetaan" tekemällä heistä entistä köyhempiä ja hyvin toimeentulevia antamalla heille lisää rahaa?
[/quote]
Se kuuluu tuohon porvaripaskanjauhamiseen, "leikkausia pitää tehdä, valivali" ja sitten ei itse oltais valmiita tekemään yhtään mitään, muiden kustannuksella vaan pitäisi leikata. "mutta kun minä maksan veroja", niin on vittu moni muukin työtönkin maksanut veroja töissä ollessaan jne. Ette ole mitenkään etuoikeutettuja päättämään muiden riistosta vain sen takia että maksatte veroja (kuten kaikki muutkin tekee)
Tuskin nämä ongelmat pelkällä leikkaamisella korjaantuvat. Toisaalta haitallisia toimintoja pitäisi pystyä myös leikkaamaan.
Valitettavasti viimeiset 100 kertaa 100:sta leikkaukset on kohdistettu sinne minne ei pitäisi, eli siihen suorittavaan portaaseen virkamiehistä jolloin palvelut heikkenee. Jäljelle on jätetty nää kaikki suunnittelevat virkamiehet joiden elämäntehtävä on pahentaa byrokratiaa ja keksiä lisää älyvapaita sääntöjä mm. yrittämisen ja muun elämän esteeksi.
Kansalle pitäisi antaa se mitä kansa tarvitsee, se ei välttämättä ole sama kuin se mitä kansa sanoo haluavansa. Todelliset valtiomiehet uskaltaa toimia vaikka kansan tahtoa vastaan jos on pakko. Nää nykynössöt konsultoi ensin media- ja markkinointikonsulttiensa kanssa ja sitten karkaa johonkin eristettyyn paikkaan istumaan ja toivoo että kriisi on ohi sitten kun he palaavat.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:34"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 07:29"]Mä taas oon taloustieteilijöiden kannalla: elvytystä, ei leikkauksia, koska julkisen sektorin leikkaukset näivettävät myös yksityistä sektoria, mikä tietää lisää menoja julkiselle sektorille. [/quote] Ei todellakaan kaikki taloustieteilijät ok tuon kannalta (arvaan: Luit Hesarista yhden Sixten Korkmanin kommentin?). Tietysti on ihan perusasia, että valtion pitäisi tasapainottaa talouden aallonhuippuja ja -pohjia. Se kuitenkin edellyttäisi myös sitä, että nousukaudella rahaa säästettäisiin ja investoinnit suunniteltaisiin kunnolla. Nythän valtion meininki on se, että kaikki raha haisemaan heti ja otetaan vain lisää ja lisää velkaa.
[/quote]
En ole lukenut Hesarista Sixten Korkmanin kommenttia, vaan olen lukenut talouden nobelistien kommentteja siitä, mitä nyt kannattaisi ihan maailmanlaajuisesti tehdä.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:06"]Kyllähän niitä leikkauksia voidaan tehdä, mutta tehdään ne sitten niiltä rikkailta jotka ei maksa paljon veroja. Eli pääomatuloihin se vero, ei työstä voi enää verottaa enempää, eikä kaikista köyhimmiltä voi myöskään kiristää.
[/quote]
Rikkaat maksavat aivan helvetisti veroa vaikka miten päin kääntäisit. Kysehän ei tässä kateusvaltiossa olekaan siitä, etteivät rikkaat maksaisi tarpeeksi veroja vaan siitä että niille ruojille jää vielä senkin jälkeen rahaa! Aito vasemmistolainen on onnellinen vasta silloin, kun kaikilla on tasapuolisesti yhtä kurjaa tai "kurjaa" kuin hänellä.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:38"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:06"]Kyllähän niitä leikkauksia voidaan tehdä, mutta tehdään ne sitten niiltä rikkailta jotka ei maksa paljon veroja. Eli pääomatuloihin se vero, ei työstä voi enää verottaa enempää, eikä kaikista köyhimmiltä voi myöskään kiristää. [/quote] Rikkaat maksavat aivan helvetisti veroa vaikka miten päin kääntäisit. Kysehän ei tässä kateusvaltiossa olekaan siitä, etteivät rikkaat maksaisi tarpeeksi veroja vaan siitä että niille ruojille jää vielä senkin jälkeen rahaa! Aito vasemmistolainen on onnellinen vasta silloin, kun kaikilla on tasapuolisesti yhtä kurjaa tai "kurjaa" kuin hänellä.
[/quote]
Ei pääomatuloja paljon veroteta. Kyllä töissä ansaitsevat maksavat kovaa veroa, työstä ei saisikaan verottaa enää yhtään.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:20"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:18"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:13"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:11"] [quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:08"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:06"] Kyllähän niitä leikkauksia voidaan tehdä, mutta tehdään ne sitten niiltä rikkailta jotka ei maksa paljon veroja. Eli pääomatuloihin se vero, ei työstä voi enää verottaa enempää, eikä kaikista köyhimmiltä voi myöskään kiristää. [/quote] Myöskin varakkaiden lapsilisät voisi poistaa ja kaikki muutkin tuet. [/quote] Joo rangaistaan niitä jotka menestyvät. Vau, vieläkin ihmeissäni että joku päästää tällaista paskaa suustaan. [/quote] Miten niin rangaistaa? Itse tulite selittämään että leikkauksia on pakko tehdä ja sitten rikkaat kermaperseet ette olisi valmiita tekemään mitään ja haluaisitte vaan kaikista köyhimmiltä tehdä niitä leikkauksia. Jos ette haluakkaan niiitä leikkauksia niin älkää sitten valittako ja äänestäkää vasemmistoa. [/quote] Mua ottaa päähän tämä asenne että köyhille kaikki, mitä sitä edes yrittämään enempää kun saa niin kivoja tukia. Mä haluan pitää lapsilisät, mä olen ne myös ansainnut.
[/quote]
Vitut olette ansainneet, jos teillä on rahaa jo muutenkin ette tarvitse valtion tukea, niin ette todellaan ansaitse vetää tässä taloustilanteessa ylimääräistä rahaa ja sitten vielä valitatte että nälkää näkevät köyhät työttömät on niitä joilta pitäisi verottaa. Oikeasti haistakaa jo pitkä vittu.
[/quote]
Ohiksena kommentoisin, että lapsilisä ei ole köyhäinapua. Se on tarkoitettu korvaamaan lasten aiheuttamia lisäkuluja, jotka eivät varakkaissa perheissä ole sen pienempi euromäärä kuin köyhissäkään.
Jotta lapsilisien poistosta koituisi säästöä yhteiskunnalle, se pitäisi poistaa jo keskituloisiltakin, joilla on jo nyt iso kannustinloukun riski. Mitään tukia et saa, mutta kaikesta maksat kallimmaan maksuluokan mukaan, mukaanlukien päivähoidosta. Ja kumminkin pusket töitä ja maksat siitä kolmasosan veroa.
Minusta työssäkäynnin PITÄÄ KANNATTAA, se on työmoraalin kannalta tuhoisaa, jos siitä ei saa vähän parempaa leikkelettä leivän päälle. Sen sijaan kannatan lämpimästi varallisuuden verottamista ja perintöverojen nostoa. Ansiotonta tuloa pitääkin verottaa, ja roimasti nykyistä enemmän.
Köyhien työttömien etuuksiin en halua kajota, se leipä on kapeaa jo nyt.
ps. Pliis, älä kiroile, vaikka harmittaakin.
hyvätuloinen vasemmistolainen
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:40"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:13"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:11"] [quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:08"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:06"] Kyllähän niitä leikkauksia voidaan tehdä, mutta tehdään ne sitten niiltä rikkailta jotka ei maksa paljon veroja. Eli pääomatuloihin se vero, ei työstä voi enää verottaa enempää, eikä kaikista köyhimmiltä voi myöskään kiristää. [/quote] Myöskin varakkaiden lapsilisät voisi poistaa ja kaikki muutkin tuet. [/quote] Joo rangaistaan niitä jotka menestyvät. Vau, vieläkin ihmeissäni että joku päästää tällaista paskaa suustaan. [/quote] Miten niin rangaistaa? Itse tulite selittämään että leikkauksia on pakko tehdä ja sitten rikkaat kermaperseet ette olisi valmiita tekemään mitään ja haluaisitte vaan kaikista köyhimmiltä tehdä niitä leikkauksia. Jos ette haluakkaan niiitä leikkauksia niin älkää sitten valittako ja äänestäkää vasemmistoa. [/quote] Mua ottaa päähän tämä asenne että köyhille kaikki, mitä sitä edes yrittämään enempää kun saa niin kivoja tukia. Mä haluan pitää lapsilisät, mä olen ne myös ansainnut.
[/quote]
Vitut olette ansainneet, jos teillä on rahaa jo muutenkin ette tarvitse valtion tukea, niin ette todellaan ansaitse vetää tässä taloustilanteessa ylimääräistä rahaa ja sitten vielä valitatte että nälkää näkevät köyhät työttömät on niitä joilta pitäisi verottaa. Oikeasti haistakaa jo pitkä vittu.
[/quote]
Ohiksena kommentoisin, että lapsilisä ei ole köyhäinapua. Se on tarkoitettu korvaamaan lasten aiheuttamia lisäkuluja, jotka eivät varakkaissa perheissä ole sen pienempi euromäärä kuin köyhissäkään.
Jotta lapsilisien poistosta koituisi säästöä yhteiskunnalle, se pitäisi poistaa jo keskituloisiltakin, joilla on jo nyt iso kannustinloukun riski. Mitään tukia et saa, mutta kaikesta maksat kallimmaan maksuluokan mukaan, mukaanlukien päivähoidosta. Ja kumminkin pusket töitä ja maksat siitä kolmasosan veroa.
Minusta työssäkäynnin PITÄÄ KANNATTAA, se on työmoraalin kannalta tuhoisaa, jos siitä ei saa vähän parempaa leikkelettä leivän päälle. Sen sijaan kannatan lämpimästi varallisuuden verottamista ja perintöverojen nostoa. Ansiotonta tuloa pitääkin verottaa, ja roimasti nykyistä enemmän.
[/quote]
Ärsyttää kun tullaan selittämään jotain ihan täyttä roskaa. Ensin sanotaan:"leikkauksia pitää tehdä" ja heistä on ok rangaista köyhiä, mutta sitten ehdotan jotain toimia mitkä kohdistuu heihin itseensä niin sitten kyllä ollaan heti itku silmässä "miksi rikkaita pitää rangaista??". Naurettavaa tekopyhyyttä esittää leikkauksia ja sitten ei itse olla valmiita tekemään yhtään mitään.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:35"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:03"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 07:44"] Elvytys... voisiko joku vihdoin suomentaa tuon sanan?!? Yhdessäkää tentissä tuota ei ole enempää avettu.. [/quote] Kyse on siitä että valtio tekisi investointeja hoitamalla alta asioita joita tarvitsee muutenkin tehdä, kuten teidän korjaukset, koulujen korjaukset. Tuon työn olisi sitten tarkoitus parantaa kansan taloudellista tilannetta ja synnyttää uutta työtä ympärilleen ja näin ollen maksaa takaisin itsensä. [/quote] Ihan kiva mutta ei auta ketään ilman asianmukaisia muita toimia (veronalennukset, sääntelyn purkaminen)
[/quote]
Älä puhu paskaa. Työllistäminen auttaa välittömästi kaikkia.
sitä paitsi, katsopa Yhdysvaltoihin, miten siellä on elvytys tehonnut. Oikein hyvin! Keskuspankkihan satsasi korkoelvytykseen kuudessa vuodessa 3500 miljardia, ja samaan aikaan liittovaltio lisäsi julkisia investointeja. Näiden ansiosta työttömyys putosi kymmenestä prosentista alle kuuteen ja talouskasvuksi ennustetaan tälle vuodelle 3,6 prosenttia, kun se on EU:ssa kolmasosa, 1,2.
Kansa haluaa pitää saavutetut edut eikä kukaan ole valmis omastaan saadusta edusta antamaan pois. Se on nähtävissä hyvin kuntapolitiikassa. Yhtään koulua ei saa lopettaa, yhtään vanhainkotia ei saa lopettaa, reuna alueilta ei saa viedä palveluja taajamiin (vaikkei niitä juuri kukaan käyttäisikään)...Silti vaaditaan leikkauksia. Lisää velkaa ei saa ottaa, eikä verotusta koventaa. Tämä on melko mahdoton yhtälö.
Työttömyys täytyisi saada laskuun ja ihmisiä pitäisi saada aktivoitua opiskelemaan. Väestö ikääntyy ja mm. sos ja terv. menot sekä eläkemaksut ovat isot. Nuoret ja lapset pitäisi saada pysymään kaidalla tiellä, heidän hyvinvointi on tulevaisuutemme perusta.
Emme tarvitse lisää elämänkoululaisia, jotka kiitos huppareissaan hoitaa pahaa oloaan kuppiloissa, miettien sitä että mamut vie meidän rahat. Kaipaamme tavallisia kansalaisia, jotka pitävät itsestään ja läheisistään huolta ja jotka ovat valmiita tekemään töitä ja kehittämään itseään.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:44"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:40"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ärsyttää kun tullaan selittämään jotain ihan täyttä roskaa. Ensin sanotaan:"leikkauksia pitää tehdä" ja heistä on ok rangaista köyhiä, mutta sitten ehdotan jotain toimia mitkä kohdistuu heihin itseensä niin sitten kyllä ollaan heti itku silmässä "miksi rikkaita pitää rangaista??". Naurettavaa tekopyhyyttä esittää leikkauksia ja sitten ei itse olla valmiita tekemään yhtään mitään.
[/quote]
No siitä olen aivan samaa mieltä kanssasi.
Mutta tosiaan lapsilisien tarkoitus on kannustaa synnyttämään maahan lisää veronmaksajia, ei auttaa vähätuloisia. Joten siihen en kajoaisi, moneen muuhun kyllä. Lapsista koituu muutenkin ihan tolkuton lasku vuosien mittaan, joten jos mitään tukia ei saa, se voi vähentää syntyvyyttä, joka jo nyt on tosi alhaalla.
34
[/quote]
"raha virittää ihmismielen ainutlaatuiseen psykologiseen tilaan. Raha saa ihmiset ajattelemaan tavoitteellisesti ja rationaalisesti ja asettamaan oman etunsa yhteisen edun edelle. Kun ihmiset ovat rahamoodissa, he tuntevat vähemmän empatiaa toisia ihmisiä kohtaan ja tunne yhteenkuuluvuudesta muun ihmiskunnan kanssa heikkenee. He tuntevat olevansa omavaraisia eivätkä tunne tarvetta ottaa muita ihmisiä huomioon. Itse asiassa, muut ihmiset muuttuvat rahamoodissa olevalle häiriötekijäksi – elleivät he sitten palvele tämän omia etuja."
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:49"]
Kansa haluaa pitää saavutetut edut eikä kukaan ole valmis omastaan saadusta edusta antamaan pois. Se on nähtävissä hyvin kuntapolitiikassa. Yhtään koulua ei saa lopettaa, yhtään vanhainkotia ei saa lopettaa, reuna alueilta ei saa viedä palveluja taajamiin (vaikkei niitä juuri kukaan käyttäisikään)...Silti vaaditaan leikkauksia. Lisää velkaa ei saa ottaa, eikä verotusta koventaa. Tämä on melko mahdoton yhtälö.
Työttömyys täytyisi saada laskuun ja ihmisiä pitäisi saada aktivoitua opiskelemaan. Väestö ikääntyy ja mm. sos ja terv. menot sekä eläkemaksut ovat isot. Nuoret ja lapset pitäisi saada pysymään kaidalla tiellä, heidän hyvinvointi on tulevaisuutemme perusta.
Emme tarvitse lisää elämänkoululaisia, jotka kiitos huppareissaan hoitaa pahaa oloaan kuppiloissa, miettien sitä että mamut vie meidän rahat. Kaipaamme tavallisia kansalaisia, jotka pitävät itsestään ja läheisistään huolta ja jotka ovat valmiita tekemään töitä ja kehittämään itseään.
[/quote]
Elämänkoululaisena on vaikea muuttaa enää kohtaloaan, koska yhteiskunta ei tue opiskelua oikein mitenkään. Ainoastaan jonkun amiskan nopeasti työhön valmistavan kurssin ovat valmiita tukemaan, mutta esim lukioon menemistä ei juuri tueta mitenkään, saati sitten jos peruskoulukertausta tarvitsisi vielä. Tässä yhteiskunnassa ei paljon edes kannata tehdä enää muuta kuin olla työttömänä, jos on siihen asemaan ajautunut.
Perustulo jo muuttaisi paljon. Silloin voisi opiskella ja siitä ei rangaistaisi ja vapaehtoisesti hakea töihin mitkä kiinnostaa, eikä pakotettuna hommiin mihin ei edes sovellu millään tasolla.
Kansa haluaa sitä mitä he televisiosta kuulevat. Julkinen sektori syö varoja, mutta myös työllistää ja tuo tuloja. Esim. terveydenhoidossa yksityinen hoitaa helpot ja halvat. Julkinen sektori hoitaa kalliit ja hankalat. Maissa joissa terveydenhuolto toimii vain vakuutusten varassa ei vakavasti sairaat saa hyviä hoitoja. Suomessakin esim laitoshoidossa oleva nuori saattaa olla vuoden suunnittelussa. Juuri ennen kuin laitoshoitojakso on lopuillaan aloitetaan lääkitys ja hoito mitä ollaan koko vuosi suunniteltu. Kun nuori jättää laitoksen hoitojen maksu siirtyy muulle taholle. Vuoden jalksolla on kalliilla annettu sänky ja ruuat ja kutsuttu sitä hoidoksi.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 07:49"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 07:29"]Mä taas oon taloustieteilijöiden kannalla: elvytystä, ei leikkauksia, koska julkisen sektorin leikkaukset näivettävät myös yksityistä sektoria, mikä tietää lisää menoja julkiselle sektorille. [/quote] Höpöhöpö. Ymmärrätkö ollenkaan mistä raha julkiselle sektorille tulee?
[/quote]
Ymmärrän. Se tulee verotuloista, mutta mitäs niille verotuloille tapahtuukaan, kun työpaikkoja vähennetään ja yksityinen sektori menee säästökuurille? Kasvavatko ne sinusta, vai kenties vähenevät? Ja mitä tapahtuu työttömille, jos uusia työpaikkoja ei tule?