Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kansa haluaa leikkauksia eikä velkaa

Vierailija
16.04.2015 |

http://www.hs.fi/kotimaa/a1429076964049

Kansa haluaa myös maahanmuuttajat pois, joten persut tulevat menestymään vaaleissa.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas oon taloustieteilijöiden kannalla: elvytystä, ei leikkauksia, koska julkisen sektorin leikkaukset näivettävät myös yksityistä sektoria, mikä tietää lisää menoja julkiselle sektorille.

Vierailija
2/59 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elvytys... voisiko joku vihdoin suomentaa tuon sanan?!? Yhdessäkää tentissä tuota ei ole enempää avettu..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 07:29"]Mä taas oon taloustieteilijöiden kannalla: elvytystä, ei leikkauksia, koska julkisen sektorin leikkaukset näivettävät myös yksityistä sektoria, mikä tietää lisää menoja julkiselle sektorille.
[/quote]
Höpöhöpö. Ymmärrätkö ollenkaan mistä raha julkiselle sektorille tulee?

Vierailija
4/59 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansa haluaa mahdottomuuksia. Ei velkaa eikä leikkauksia. Ole siinä sitten.

Vierailija
5/59 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 07:51"]

Kansa haluaa mahdottomuuksia. Ei velkaa eikä leikkauksia. Ole siinä sitten.

[/quote]

Niin ja samalla korkeammat tuet ja paremmat palvelut. Ja roimat palkankorotukset ja töitä kaikille.

Suomi on Kreikan tiellä.

Vierailija
6/59 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 07:44"]

Elvytys... voisiko joku vihdoin suomentaa tuon sanan?!? Yhdessäkää tentissä tuota ei ole enempää avettu..

[/quote]

Juuh elikkäs lyhykäisesti kyse on samasta asiasta kuin koomapotilaan tekohengityksestä. Potilas on Suomi ja tekohengitys on velkaraha. Vaikka kuinka pumpattaisiin rahaa sisämarkkinoille aiheuttaa se ainoastaan rintakehän nousua mekaanisesti, vailla toivoa aivotoimintojen virkistymisestä. Elvytys on myös hieman huono sana, koska se ei sisällä oleellista, eli lopputulosta, joka tässä tapauksessa tarkoittaa totaalista konkkaa.

Vierailija
7/59 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kyse on siitä että valtio tekisi investointeja hoitamalla alta asioita joita tarvitsee muutenkin tehdä, kuten teidän korjaukset, koulujen korjaukset. Tuon työn olisi sitten tarkoitus parantaa kansan taloudellista tilannetta ja synnyttää uutta työtä ympärilleen ja näin ollen maksaa takaisin itsensä.

Vierailija
8/59 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:03"]

[/quote]

Kyse on siitä että valtio tekisi investointeja hoitamalla alta asioita joita tarvitsee muutenkin tehdä, kuten teidän korjaukset, koulujen korjaukset. Tuon työn olisi sitten tarkoitus parantaa kansan taloudellista tilannetta ja synnyttää uutta työtä ympärilleen ja näin ollen maksaa takaisin itsensä.

[/quote]

*teiden

Vierailija
9/59 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niitä leikkauksia voidaan tehdä, mutta tehdään ne sitten niiltä rikkailta jotka ei maksa paljon veroja. Eli pääomatuloihin se vero, ei työstä voi enää verottaa enempää, eikä kaikista köyhimmiltä voi myöskään kiristää.

Vierailija
10/59 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:06"]

Kyllähän niitä leikkauksia voidaan tehdä, mutta tehdään ne sitten niiltä rikkailta jotka ei maksa paljon veroja. Eli pääomatuloihin se vero, ei työstä voi enää verottaa enempää, eikä kaikista köyhimmiltä voi myöskään kiristää.

[/quote]

Myöskin varakkaiden lapsilisät voisi poistaa ja kaikki muutkin tuet.

Vierailija
11/59 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:08"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:06"]

[/quote]

Myöskin varakkaiden lapsilisät voisi poistaa ja kaikki muutkin tuet.
[/quote]

Joo rangaistaan niitä jotka menestyvät. Vau, vieläkin ihmeissäni että joku päästää tällaista paskaa suustaan.

Vierailija
12/59 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:11"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:08"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:06"] Kyllähän niitä leikkauksia voidaan tehdä, mutta tehdään ne sitten niiltä rikkailta jotka ei maksa paljon veroja. Eli pääomatuloihin se vero, ei työstä voi enää verottaa enempää, eikä kaikista köyhimmiltä voi myöskään kiristää. [/quote] Myöskin varakkaiden lapsilisät voisi poistaa ja kaikki muutkin tuet. [/quote] Joo rangaistaan niitä jotka menestyvät. Vau, vieläkin ihmeissäni että joku päästää tällaista paskaa suustaan.

[/quote]

Miten niin rangaistaa? Itse tulite selittämään että leikkauksia on pakko tehdä ja sitten rikkaat kermaperseet ette olisi valmiita tekemään mitään ja haluaisitte vaan kaikista köyhimmiltä tehdä niitä leikkauksia. Jos ette haluakkaan niiitä leikkauksia niin älkää sitten valittako ja äänestäkää vasemmistoa.

Vierailija
13/59 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:13"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:11"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:08"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:06"] Kyllähän niitä leikkauksia voidaan tehdä, mutta tehdään ne sitten niiltä rikkailta jotka ei maksa paljon veroja. Eli pääomatuloihin se vero, ei työstä voi enää verottaa enempää, eikä kaikista köyhimmiltä voi myöskään kiristää. [/quote] Myöskin varakkaiden lapsilisät voisi poistaa ja kaikki muutkin tuet. [/quote] Joo rangaistaan niitä jotka menestyvät. Vau, vieläkin ihmeissäni että joku päästää tällaista paskaa suustaan.

[/quote]

Miten niin rangaistaa? Itse tulite selittämään että leikkauksia on pakko tehdä ja sitten rikkaat kermaperseet ette olisi valmiita tekemään mitään ja haluaisitte vaan kaikista köyhimmiltä tehdä niitä leikkauksia. Jos ette haluakkaan niiitä leikkauksia niin älkää sitten valittako ja äänestäkää vasemmistoa.
[/quote]

Mua ottaa päähän tämä asenne että köyhille kaikki, mitä sitä edes yrittämään enempää kun saa niin kivoja tukia. Mä haluan pitää lapsilisät, mä olen ne myös ansainnut.

Vierailija
14/59 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tässäpä vaan on sellainen ongelma, että Suomessa niitä pääomatuloilla eläviä rikkaita on varsin vähän. Meillä on aina keskiluokka ollut se, joka pyörittää maata ja maksaa veroja. Rikkailla on mahdollisuus tehdä "nallet" ja vaihtaa asuinmaata, mutta keskiluokka rakentaa koko elämänsä Suomeen. Omistusasuminen on suomalaisten suosiossa ja se on myös yhteiskunnan kannalta hyvä asia, koska keskiluokka omistusasuntoineen ja asuntovelkoineen ei ole niin helposti lähdössä kuin sellaiset, joilla näitä rasitteita ei ole. Keskiluokka kyllä jupisee ja napisee, kun maksut nousevat, verotus kiristyy jne, mutta eivät kuitenkaan heittäydy elämäntapaintiaaneiksi tai lähde maailmalle parempaa elämää rakentamaan. Keskiluokka on yhteiskunnan kannalta luotettava ja turvallinen peruspilari ja lisäksi heitä on moninkertainen määrä rikkaisiin verrattuna.

Vierailija
15/59 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:18"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:13"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:11"] [quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:08"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:06"] Kyllähän niitä leikkauksia voidaan tehdä, mutta tehdään ne sitten niiltä rikkailta jotka ei maksa paljon veroja. Eli pääomatuloihin se vero, ei työstä voi enää verottaa enempää, eikä kaikista köyhimmiltä voi myöskään kiristää. [/quote] Myöskin varakkaiden lapsilisät voisi poistaa ja kaikki muutkin tuet. [/quote] Joo rangaistaan niitä jotka menestyvät. Vau, vieläkin ihmeissäni että joku päästää tällaista paskaa suustaan. [/quote] Miten niin rangaistaa? Itse tulite selittämään että leikkauksia on pakko tehdä ja sitten rikkaat kermaperseet ette olisi valmiita tekemään mitään ja haluaisitte vaan kaikista köyhimmiltä tehdä niitä leikkauksia. Jos ette haluakkaan niiitä leikkauksia niin älkää sitten valittako ja äänestäkää vasemmistoa. [/quote] Mua ottaa päähän tämä asenne että köyhille kaikki, mitä sitä edes yrittämään enempää kun saa niin kivoja tukia. Mä haluan pitää lapsilisät, mä olen ne myös ansainnut.

[/quote]

Vitut olette ansainneet, jos teillä on rahaa jo muutenkin ette tarvitse valtion tukea, niin ette todellaan ansaitse vetää tässä taloustilanteessa ylimääräistä rahaa ja sitten vielä valitatte että nälkää näkevät köyhät työttömät on niitä joilta pitäisi verottaa. Oikeasti haistakaa jo pitkä vittu.

Vierailija
16/59 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun kansaan, en halua leikata. Voiko joku kertoa mikä logiikka on siinä että köyhiä "kannustetaan" tekemällä heistä entistä köyhempiä ja hyvin toimeentulevia antamalla heille lisää rahaa?

Vierailija
17/59 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:19"]

[/quote]

Tässäpä vaan on sellainen ongelma, että Suomessa niitä pääomatuloilla eläviä rikkaita on varsin vähän. Meillä on aina keskiluokka ollut se, joka pyörittää maata ja maksaa veroja. Rikkailla on mahdollisuus tehdä "nallet" ja vaihtaa asuinmaata, mutta keskiluokka rakentaa koko elämänsä Suomeen. Omistusasuminen on suomalaisten suosiossa ja se on myös yhteiskunnan kannalta hyvä asia, koska keskiluokka omistusasuntoineen ja asuntovelkoineen ei ole niin helposti lähdössä kuin sellaiset, joilla näitä rasitteita ei ole. Keskiluokka kyllä jupisee ja napisee, kun maksut nousevat, verotus kiristyy jne, mutta eivät kuitenkaan heittäydy elämäntapaintiaaneiksi tai lähde maailmalle parempaa elämää rakentamaan. Keskiluokka on yhteiskunnan kannalta luotettava ja turvallinen peruspilari ja lisäksi heitä on moninkertainen määrä rikkaisiin verrattuna.

[/quote]

Seliseli.

No sitten ei varmaan haittaa mitään vaikka lähtisivätkin pois, jos heillä ei ole niin merkitystä kun heitä on niin vähän.

Sitäpaitsi tuollainen verokarkaaminen pitäisi estää.

Vierailija
18/59 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:20"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:18"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:13"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:11"] [quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:08"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:06"] Kyllähän niitä leikkauksia voidaan tehdä, mutta tehdään ne sitten niiltä rikkailta jotka ei maksa paljon veroja. Eli pääomatuloihin se vero, ei työstä voi enää verottaa enempää, eikä kaikista köyhimmiltä voi myöskään kiristää. [/quote] Myöskin varakkaiden lapsilisät voisi poistaa ja kaikki muutkin tuet. [/quote] Joo rangaistaan niitä jotka menestyvät. Vau, vieläkin ihmeissäni että joku päästää tällaista paskaa suustaan. [/quote] Miten niin rangaistaa? Itse tulite selittämään että leikkauksia on pakko tehdä ja sitten rikkaat kermaperseet ette olisi valmiita tekemään mitään ja haluaisitte vaan kaikista köyhimmiltä tehdä niitä leikkauksia. Jos ette haluakkaan niiitä leikkauksia niin älkää sitten valittako ja äänestäkää vasemmistoa. [/quote] Mua ottaa päähän tämä asenne että köyhille kaikki, mitä sitä edes yrittämään enempää kun saa niin kivoja tukia. Mä haluan pitää lapsilisät, mä olen ne myös ansainnut.

[/quote]

Vitut olette ansainneet, jos teillä on rahaa jo muutenkin ette tarvitse valtion tukea, niin ette todellaan ansaitse vetää tässä taloustilanteessa ylimääräistä rahaa ja sitten vielä valitatte että nälkää näkevät köyhät työttömät on niitä joilta pitäisi verottaa. Oikeasti haistakaa jo pitkä vittu.
[/quote]

Lapsilisä on tuki, joka kuuluu kaikille lapsiperheille, köyhät saavat jo muutenkin avustuksia. Miksi köyhiä pitäisi kannustaa tämän tuen avulla lastentekoon? Mulla menee joka kuukausi palkasta vähän reilu 30% veroja, koen että lapsillani on oikeus saada lapsilisää siinä missä muillakin.

Vierailija
19/59 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:25"]

Kuulun kansaan, en halua leikata. Voiko joku kertoa mikä logiikka on siinä että köyhiä "kannustetaan" tekemällä heistä entistä köyhempiä ja hyvin toimeentulevia antamalla heille lisää rahaa?

[/quote]

Köyhäthän innostuvat yrittämään jos heiltä leikkaa toisin kuin rikkaat joita kannustetaan palkankorotuksilla yms.  koita nyt ymmärtää!!  :D

Vierailija
20/59 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko leikata, ei ole varaa enää elää ylivarojen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan