Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehdokas vieläkin hakusessa, kannattaako maalaisen äänestää vihreitä?

Vierailija
16.04.2015 |

Haluaisin äänestää vihreitä, mutta olen kahden vaiheilla, kannattaisiko kuitenkin äänestää kepua. Kepun ympäristösuhtautuminen on niin välinearvoista, mutta vihreillä taas liian city-näkökulma. En myöskään kannata viisumivapauksia enkä maahanmuuton lisäämistä ja haluan että minulla on edelleen elämisen edellytyksiä myös kaupunkikeskuksen ulkopuolella. Kepulla taas liikaa ahdistavan vanhakantaisia näkemyksiä varsinkin tämän seudun ykköspoliitikoilla, jotka todennäköisesti menevät taas läpi. Ja eniten pistää kapuloita rattaisiin ympäristöasiat. En tiedä vieläkään, ketä äänestäisin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät kannattavat mm. hajautettua energiantuotantoa, mikä on ehdottomasti vahvuus juuri maaseudun ja täällä elämisen kannalta. terveisin maaseutuvihreä

Vierailija
2/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sinulla vaihtoehtona vielä persut. Mitenkäs eri puolueet ovatkaan suhtautuneet tähän ns. paskalakiin? Eikös tää ollut kokoomukselainen, joka laittoi sen jäihin?

Ei ole helppoa, jos lukee tosissaan puolueiden ohjelmat, jotka ovat ne tärkeimmät. Sitten pitäisi vielä katsoa, että ehdokas on jokseenkin sopiva edustamaan juuri minua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta vihreät on niin pieni puolue, että eihän niiden näkemykset kuitenkaan vallalle pääse. Jos antaa kepulle äänen, niin se on vain lisä niille, jotka varmasti tulevat menemään läpi. En vain kannata vihreidenkään politiikkaa muuten kuin ympäristöasioissa. ap

Vierailija
4/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut ei missään nimessä ole vaihtoehto. Liian konservatiivinen ja rasistinen, ympäristöaasiat ei painotu. ap

Vierailija
5/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään kannata äänestää vihreitä.

Vierailija
6/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät eivät tunnu ymmärtävän sitä, että maalla oman auton käyttö on usein välttämätöntä. Esim. minä en voisi käydä työssä ilman omaa autoa, enkä todellakaan toivo auton käytön maksuja tässä tarkoituksessa lisättäviksi. Hupiajelu on sitten asia erikseen. Itse en enää tuosta liiasta city-näkökulmasyystä äänestä vihreitä, toinen syy oli hallituspelleily tällä kaudella.

Vierailija
7/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaihtoehdot ovat vain Vihreät ja Kepu, äänestäisin Vihreitä niiden city-imagosta huolimatta. Kepu on niin konservatiivinen puolue, etteivät arvomme osu yksiin. Kepun vaalivoittoa ei estä enää mikään, Sipilä on Suomen seuraava pääministeri, joten äänesi Vihreille voisi luoda vähän kiilaa rintamaan?

Oletko tehnyt mitään vaalikonetta?

Jos alueellasi on uskottava Vihreä ehdokas, niin hyvä, äänestä häntä. Jos ehdokkaasi ei pääse läpi, se ei ole mikään hirveä katastrofi, suurin osa ei pääse. Äänesi menee hukkaan vain jos jätät kokonaan äänestämättä. 

Itse arvon (Helsingissä) kahden Vasemmistioliiton ehdokkaan välillä. Toinen on mulle hyvin mieluisa melko varma läpimenijä, toinen älyttömän fiksu, rohkea uusi ehdokas, jota myös arvostan. Pähkäilen tässä, että jos äänestän sitä "varmaa", hän voi suurella äänimäärällä vetää peräänsä tuon uuden tyypin, joten ... Tai sitten ei. Onneksi on sunnuntaihin asti aikaa :)

Vierailija
8/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilun vähentäminen on tosiaan haja-asutusalueella eri juttu kuin kaupungeissa. Mutta mielestäni silti mahdollista, esim. vaikuttamalla työmarkkinoihin niin, että etätyöstä tulisi hyväksytympää. Minä voisin aivan hyvin tehdä työtäni osan viikosta kotoa käsin, sillä teen toimistotyötä ja tietoverkot toimii meillä. Mutta työnantajalle tämä ei käy. Toinen autoilua vähentävä asia on sähköiset palvelut ja liikkuvat palvelut. Ei asuinpaikallani tarvita lääkäreitä 7 päivänä viikossa, mutta jos vastaanotto olisi edes kerran viikossa tai kahdessa, niin ihmisten ei tarvitsisi ajaa 80 km edestakaisin. Ja vielä se, että olisi helpompaa tehdä pienimuotoista työtä ja alkaa yrittäjäksi, voisi löytyä ansaintamahdollisuuksia kotikulmiltakin. Näillä kaikilla olisi myös ympäristövaikutuksia. Keppi toimii kaupungeissa, mutta minulla ei ole autoilulle vaihtoehtoa jos aion täällä asua ja käydä töissä. ap

Vierailija
9/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin, asun myös maalla. Päätynen vihreisiin.

Vierailija
10/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla asuvana vain ampuu itseään jalkaan, jos äänestää vihreitä.

Vierailija
11/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 06:35"]Onhan sinulla vaihtoehtona vielä persut. Mitenkäs eri puolueet ovatkaan suhtautuneet tähän ns. paskalakiin? Eikös tää ollut kokoomukselainen, joka laittoi sen jäihin?

Ei ole helppoa, jos lukee tosissaan puolueiden ohjelmat, jotka ovat ne tärkeimmät. Sitten pitäisi vielä katsoa, että ehdokas on jokseenkin sopiva edustamaan juuri minua.
[/quote]

Kyllä kokoomus ottaa kunnian siitä, luojan kiitos! Onko aihe sinulle tuttu? Eli ihmisiä oltaisiin velvoitettu vaihtamaan jätevesisysteemit sellaiseen laitteeseen, joka on aivan järjettömän kallis, eikä sen ympäristöystävällisyydestä ole järkevää näyttöä, joissain tapauksissa ne halvimmat laitteet ovat jopa haitallisempia ympäristölle kuin nykyiset! Kiitos kokoomus! Me ainakin däästettiin kymmeniä tuhansia JA ympäristöä. Toimivaa ratkaisua odotellessa.

Vierailija
12/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestä vihreitä, jos haluat humisevia ja varjoja heittäviä tuulivoimaloita takapihallesi, maksaa autoilusta nykyistä enemmän ja hommata jätevettäsi varten tuhansia maksavan imeytyskentän tai mitä ne vielä keksivätkään... Sanoit jo, että sulle riittäisi lääkäri yhdeksi päiväksi viikossa. Hyvä on huudella kun on työterveys turvana! Meidän 2500 hengen kunnassa ei yksi lääkäri riitä vaikka on kaikki viikonpäivät vastaanottamassa, jonotusaika tällä hetkellä 4 viikkoa...

Vierailija
13/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannattaa äänestää vihreitä.

Katso tuosta vaikka Villen haastattelu. Selvästi fiksuin tuosta porukasta.

http://areena.yle.fi/tv/2731203

Vierailija
14/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kannata välittää noista alapeukuista. Palstan on vallanneet hommafoorumin persut jotka sabotoi kaikkien muiden näkemyksiä.

Vierailija
15/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 07:59"]

Eikä kannata välittää noista alapeukuista. Palstan on vallanneet hommafoorumin persut jotka sabotoi kaikkien muiden näkemyksiä.

[/quote]

Kiitos kommentista. Mietin juuri miksi oma kommenttini sai niin monta alapeukkua. Pohdin vain ap:n kysymystä ja kerroin omista pohdinnoistani. En voi tajuta mitä periaatteellista vastustettavaa kommentissani on. 

8

Vierailija
16/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 07:37"] Sanoit jo, että sulle riittäisi lääkäri yhdeksi päiväksi viikossa. Hyvä on huudella kun on työterveys turvana! Meidän 2500 hengen kunnassa ei yksi lääkäri riitä vaikka on kaikki viikonpäivät vastaanottamassa, jonotusaika tällä hetkellä 4 viikkoa...
[/quote]
En minä lääkäreitä pois olisi ottamassa, vaan tuomassa niitä käymään sinne missä ihmiset ovat, sen sijaan että ihmiset ajavat autoillaan lääkärin luo. Nyt puhuttiin autoilun vähentämisestä. Asun kylällä, jossa ei ole enää lääkäriä ollenkaan. Kuntakeskuksessa niitä kyllä on. ap

Vierailija
17/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama ketä äänestät. Salkut on jo jaettu.

Vierailija
18/18 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 06:35"]

Toisaalta vihreät on niin pieni puolue, että eihän niiden näkemykset kuitenkaan vallalle pääse. Jos antaa kepulle äänen, niin se on vain lisä niille, jotka varmasti tulevat menemään läpi. En vain kannata vihreidenkään politiikkaa muuten kuin ympäristöasioissa. ap

[/quote]

Punnitset vaan, kuinka paljon lisää olet valmis maksamaan vihreiden arvojen alttarille (eli kalliimpaa bensaa ja erilaisia ympäristöveroja). Jos ei tee kipeää, anna palaa.

Minustakin on merkillistä, ettei vihreät edes yritä haalia kannatusta maaseudulta. Monen vihreän city-ihmisen luonnontuntemus on pikkulapsen tasolla.

Tuo keskustan vanhojen jäärien tilanne oli ongelma myös minulle. On liian todennäköistä, että nuo samat tutut, jo eduskunnassa istuvat naamat hyötyvät minunkin äänestäni. Lisäksi juuri tässä vaalipiirissä ei ollut yhtäkään riittävän arvoliberaalia ehdokasta. Vammainen kun olen, äänestin heitä silti. Erästä tuntematonta ehdokasta jonka kanssa arvot muuten mätsäsivät.