Jos käteinen katoaa, aion ostaa vain lahjakortteja esim s ryhmällä on sellaisia
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kortteja vastustetaan? Ettei sossu näe, että ei käydä kuin Alkossa 2krt päivässä ja eri liikkeessä
Tämä on yksi syy ja toinen on se, että ostoksia seurataan. Monilla on vähän turhan suuret luulot itsestään.
Ootko miettinyt hakea apua noihin harhoihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kortteja vastustetaan? Ettei sossu näe, että ei käydä kuin Alkossa 2krt päivässä ja eri liikkeessä
Tämä on yksi syy ja toinen on se, että ostoksia seurataan. Monilla on vähän turhan suuret luulot itsestään.
Minun ostoksia on varmaan seurattu vuosia. Mitä paha minulle on tapahtunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko miettinyt hakea apua noihin harhoihin?
Ööö ei mulla oo harhoja? Kerroin vain mitä muut ovat kirjoittaneet aihetta koskeviin ketjuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ostoksia on varmaan seurattu vuosia. Mitä paha minulle on tapahtunut?
Sitä sun pitää kysyä nyt joltain sellaiselta, joka niin kuvittelee.
Muista leikata sun bonus ja etukortit myös kuten s etukortti ja plussakortti. Näitä kun käytät niin susta jää jopa enemmän yksilöityä tietoa talteen kuin kortilla maksaessa
Käteistä käyttävät vain holtittomat tuhlarit. Normaali rahankäyttäjä osaa seurata tiliään.
Vierailija kirjoitti:
Käteistä käyttävät vain holtittomat tuhlarit. Normaali rahankäyttäjä osaa seurata tiliään.
Holtiton tuhlari on ennemminkin se, jonka pitää ostaa ruokakin luotolle velaksi...
Vierailija kirjoitti:
Tämä vaikeuttaa vain köyhiä. Joku opiskelijaraasu ei voi enää ottaa äitiltä lahjarahaa vastaan, vaan kaikki on läpinäkyvää ja se on sitten toimeentulotuesta tai asumistuesta pois.
Paitsi jos äiti antaa lahjakortteja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Holtiton tuhlari on ennemminkin se, jonka pitää ostaa ruokakin luotolle velaksi...
Köyhän puhetta :D
Vierailija kirjoitti:
Yksityisyyden ja maksamisen varmuuden varmistamiseksi.
Jos maksat kortilla, siitä jää aina tieto pankille. Missä olit, mitä maksoit, mihin aikaan jne. itse en ainakaan halua jättää itsestäni mitään seurantatietoja ulkopuolisten nähtäväksi.
Korttimaksamiseen voi myös tulla toimintahäiriöitä jolloin ne, joilla ei ole käteistä, eivät voi ostaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Muista leikata sun bonus ja etukortit myös kuten s etukortti ja plussakortti. Näitä kun käytät niin susta jää jopa enemmän yksilöityä tietoa talteen kuin kortilla maksaessa
Ei niitä ole ikinä ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mietin ketä kiinnostaa toisten ostot, pl. ehkä Kelaa tmv. liekö sitäkään..?
Jos on etukortteja, ne keräävät enemmän dataa mitä korttimaksut. En vastusta käteistä, mutta en ymmärrä sitäkään että korttimaksamista niin karsastetaan.
Käteinen on myös "taakka", sen käsittely yrityksille maksaa (tilitys pankkiin jne.) ja ainakin ennen (vuosia sitten) itsäni ahdisti "rahapussin" kuljettaminen pankinsäilöön, varsinkin joulun alla kun pussissa/pusseissa oli isoja summia.
Miksi nat sit kyttäsivät 1930-luvulla, ketkä käyvät tietyssä lihakaupassa? Lopulta kävijät merkittiin… Eikö historiasta jo opita mitään? Mikään tieto ei ole merkityksetöntä! Tieto on valtaa.