Minkälainen on tuntemasi 60 v nainen?
Kommentit (104)
Työpaikan kuningatar. Tietää kaiken. Räväkkä ritu joka tykkää muista räväköistä, eli niistä, jotka kahvitauolla täyttävät hiljaisuuden alapääjutuilla, jos ei ole mitään järkevää sanottavaa.
Puhuu pahaa niistä jotka eivät ole räväköitä vaan keskittyvät tekemään työnsä hyvin. Ei pidä lainkaan siitä että vähemmän räväkät juttelevat keskenään.
Peto sängyssä, suunkäyttötaidot on loistavat.
Eloisa. Tyylikäs. Oman tien kulkija. Kouluttautunut. Sivistynyt. Rakastaa Artekia, käy teatterissa ja konserteissa. Pukeutuu suomalaiseen designiin. Samoilee Lapissa ja käy uimassa avannossa. Ei haikaile nuoruuteen ja arvostaa nuorempia ihmisiä. On mukava ja ihana. Taitavat isän kanssa harrastaa vielä paljon seksiäkin. Minun äitini.
Töissä käyvä ( nuorten parissa), avara katseinen ja suvaitsevainen, ei helposti hätkähdä mistään.
Toinen on eläkkeellä, fyysisesti aktiivinen ja liikunnallinen.
Kolmas on myös eläkkeellä. Juuri muuttanut yhteen itseään hieman nuoremman miehen kanssa. Kulttuuri ja muita harrastuksia.
Useampia työssä käyviä virkeitä naisia. Sinkkuja, isoäitejä ja muita.
Vierailija kirjoitti:
Eloisa. Tyylikäs. Oman tien kulkija. Kouluttautunut. Sivistynyt. Rakastaa Artekia, käy teatterissa ja konserteissa. Pukeutuu suomalaiseen designiin. Samoilee Lapissa ja käy uimassa avannossa. Ei haikaile nuoruuteen ja arvostaa nuorempia ihmisiä. On mukava ja ihana. Taitavat isän kanssa harrastaa vielä paljon seksiäkin. Minun äitini.
No tarkastipa tiedät miten asiat on..
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mun tuntemat about kuusikymppiset naiset on aika sekopäisiä vaihdevuosihörhöjä. Ovat joko monisairaita valittajia, jotka ovat koko ajan saikulla työpaikasta jos ei muuten niin keksittyjen tai luuloteltujen vaivojen vuoksi. Haukkuvat nuoria ihmisiä ja etenkin nuoria naisia koko ajan. Nuori nainen ei osaa tehdä mitään oikein ja on aina joko liian lihava tai liian laiha tai väärin pukeutunut. Toki se ei haittaa vaikka nämä paasaajat itse ovat vakavasti ylipainoisia possuja, jotka pukeutuvat mielestään seksikkäisiin mutta todellisuussa liian pieniin mauttomiin vaatteisiin. Oiskohan yks noista yhä naimisissa jotka tiedän? Loppujen miehet on aikaa sitten vaihtaneet nämä kammotukset nuorempiin ja kauniimpiin ja ennen kaikkea fiksumpiin ja empaattisempiin. Miksi naisista tulee kammottavia hirviöitä kun he vanhenevat?
Hassu juttu. Minua ei ole koskaan kiinnostanut ihmisten vaatteet. Mutta sen sijaan nuoremmat naispuoliset työkaverit kävivät ihan joukolla kimppuun ja valittivat, kun minulla on aina mustia vaatteita. Olisi pitänyt karjasta, että mitä helkkaria te mietitte jonkun mummon vaatteita, laittakaa silmät kiinni jos tulette käytävällä vastaan. Oli jollain heistä oranssia ja sitä kammottavaa 70-luvun vihreääkin, mutta eihän minun tarvinnut häntä tuijottaa. Oltiin ihan eri kerroksessakin. Ja sen verran tapoja olen oppinut, etten menisi kenellekään ihmettelemään hänen pukeutumistaan, jos ei ihan nakuna töihin olisi saapunut:)
Ja sitäkin tultiin ihan henk.koht. siunailemaan, että miksi minulla on aina kassi mukana. Käsveskan lisäksi. Kerroin, jos he eivät olleet huomanneet vaikka, että kuljen fillarilla, siinä kassissa on mm. vesipullo, eväitä, talvella villahousut ja muita varavaatteita, joskus kirjoja jos menen kirjastoon töistä. Sateenvarjokin kulki siinä kun ajoin vielä reippaana mummona varjo kädessä joskus. En aina. Ja kaupasta tultua pakkasin siihen ostoksiakin. Nämä nuoremmat naiset yleensä kulkivat omalla autollaan töissä. Saattoi sitten autossa olla heillä tavaraa. Niin juu, aikana kun vielä olin nuorehko jouduin kuljettamaan myös vara-alushousuja kassissa! Muutamiakin, kun iso myooma vaivasi ja teki kuukautisista hirveät.
Että jos joku nuori nainen vielä tuollaista ihmettelee, niin nyt tuli infoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Downsiftaaja joka tekee töitä juuri sen verran kuin huvittaa, nauttii elämästä omilla ehdoillaan.
Vaihdevuodet loppui jo 8v sitten ja elämänlaatu vain parani. Ihana nauttia hyvästä seksistä ilman pms tai ajoitusongelmia.
Perhekeskeinen emo, 4 lasten perheet on tosi läheisiä. Vähän yli normaalipainon mutta muuten terveet elämäntavat ja kunto kohdillaan.
Miehen kanssa toteutetaan unelmia, tänävuonna yritetään jo asua lämpimässä useampi kuukausi, onneksi miehen työ kulkee mukana
Oman ikäiset ystävättäret on upeita, monet uransa huipulla, hyväkuntoisia ja elämännälkäisiä
ja sit sä heräsit ja aloit parkua
Heräsin 1,5h sitten mutta ei ole syytä parkua. Miksi ihmeessä?? Elämä on hyvää ja ensivuosi tuo taas uutta kivaa tullessaan!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mun tuntemat about kuusikymppiset naiset on aika sekopäisiä vaihdevuosihörhöjä. Ovat joko monisairaita valittajia, jotka ovat koko ajan saikulla työpaikasta jos ei muuten niin keksittyjen tai luuloteltujen vaivojen vuoksi. Haukkuvat nuoria ihmisiä ja etenkin nuoria naisia koko ajan. Nuori nainen ei osaa tehdä mitään oikein ja on aina joko liian lihava tai liian laiha tai väärin pukeutunut. Toki se ei haittaa vaikka nämä paasaajat itse ovat vakavasti ylipainoisia possuja, jotka pukeutuvat mielestään seksikkäisiin mutta todellisuussa liian pieniin mauttomiin vaatteisiin. Oiskohan yks noista yhä naimisissa jotka tiedän? Loppujen miehet on aikaa sitten vaihtaneet nämä kammotukset nuorempiin ja kauniimpiin ja ennen kaikkea fiksumpiin ja empaattisempiin. Miksi naisista tulee kammottavia hirviöitä kun he vanhenevat?
Kuulostaa juurikin mun äidiltä. Kaiken arvo mitataan rahassa, statuksessa ja ulkonäössä. Mollaa mielellään meitä lapsia ja viis veisaa meidän kasvatusperiaatteista. Töissä käy sillon kun ei saa kiskottua itselleen saikkua. Jos ei ole töissä niin maksa sohvalla ja tilaa lisää tavaraa torista. Valittaa kyllä samalla että hän joutuu tekemään kaiken. Ei kuitenkaan huoli apua. Kolme kertaa eronnut ja rähisee nytkin miehelleen siihen malliin että eiköhän ainakin kerran vielä ehdi. Siis MIKÄÄN mitä mies tekee ei mene oikein ja huutaa kuin hyeena joka asiasta.
Näyttää vähän sille että tilanne vain pahenee iän myötä.
Vierailija kirjoitti:
Eikai tänäpäivänä kukaan ole 60v höpsähtänyt mummo?
Meillä aloitti tuon jo alle 50v. Puhui aikuisesta lapsesta: "Voiko lapsen jättää yksin niin pitkäksi aikaa", "Herran jestas lapselle pitää tehdä ruokaa, lapsella on varmasti jo kova nälkä masussa".
Hey sexy Lady.
Puma woman.
Hot mama.
Vierailija kirjoitti:
Kuvaukset osuvat erääseen... miinus mukavasta ja ihanasta. On siis kyllä niitä mutta osaa.olla myös ei ihana ja mukava
Vierailija kirjoitti:
Onpa sinulla outo tuttava-ja ystäväpiiri. Kannattaisi vaihtaa?
Äitini on 61v ja kirurgi. Elää hyvin aktiivista elämää, liikkuu paljon ja kaikki lomansa käyttää hyväntekeväisyyteen ympäri maailmaa ja on mukana Lääkärit ilman rajoja toiminnassa. Ja on hyvin eri ikäinen ystäväpiiri.
Monen sairauden vuoksi nyt yli 65v tuntemani nainen ei ole niin pirteä kuin toivoi, mutta silti ei ole "höpsö mummo" tms. Harrastaa, on ystäviä, matkustaa joskus (korona aikana ei).
Terävä ja muisti pelaa jne. Tuntee ihmisiä monistä ikäryhmistä. Joskus väsyy, muutoin jakselee hyvin. Saa "tarjouksia" miehiltä, mutta ei enää huvita:). Paljon elämää, taitoja, kokemuksia jne, osaa nauraa itselleen. Kun ikä tulee ihminen "kypsyy", ei välttämättä aina viisastu:).
Kummitätini on 62v ja ihana ja hyvä ihminen. Esikuvani. Ollaan parhaat ystävät, suuresta ikäerosta huolimatta. Feministi ja oman tiensä kulkija ja bisnesnainen.
Ollaan läheisiä, ehkä siksi, kun äitini kuollut.
Elämäänsä sopeutunut köyhä ja sairas pitkäaikaistyötön. Lukee paljon ja kaikenlaista, laidasta laitaan. On kiinnostunut maailman menosta, omaa myös perspektiiviä.Juo hitaat aamukahvit puolison kanssa, plaraa uutisia ja kommentoi niitä. Hiihtää, pyöräilee ja käy kuntosalilla sen, minkä pystyy. Toimii mummuna aika ajoin ja kaipaa aina lapsiaan, mutta älyää antaa heille oman elämän tilan. Väsyy herkemmin, mutta omaa myös ihmeteltävää sitkeyttä. Rukoilee peiton alla ja järven rannalla.Vaipuu muistoihin.Välillä ne naurattavat, välillä hän taistelee katkeroitumista vastaan. Lukee kuolinilmoitukset ja ajattelee myös omaa kuolemaansa. Viihtyy omissa nahoissaan.
Seksikäs ja minua 10 vuotta nuoremman näköinen. Ei ainoastaan minun, vaan tuttavienkin mielestä.
T. Jussi 54
Kävisikö 62v juuri eilen oli juttu IL. Ainakin upea kroppa.
Elämästä nauttiva, rypytön, hyväkroppainen ja himokas. Pari kuumaa aaltoa päivässä, ei muita oireita.
Mun hottis!
T. Nuorempi miäs
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tarkastipa tiedät miten asiat on..
Kysyttiin. Sinä et näy tietävän. Oletko muutenkin pihalla naisista, kaiken ikäisistä?
Ihana kommentti, kiitos :-) Valitettavasti minulle se on, jos sen toteutan, nimenomaan yksinvaellus. Matkustelen muutenkin vain yksin tai puolisoni kanssa, en ystävien kanssa. Mutta sitten, jos vaellus joskus tulee ajankohtaiseksi, niin todellakin haluaisin hehkuttaa ja suunnitella sitä jonkun kanssa.