Minkälainen on tuntemasi 60 v nainen?
Kommentit (104)
Ihania isopyllyjä joilla on lehmän hermot. Arvostan..
mies53v
Lähes kaikki ihan tavallisia työssä käyviä terveitä ja harrastavia naisia.
Olen vajaan puolentoista vuoden kuluttua kuusikymppinen, joten saanko vastata?
Olen koulutustani vastaavassa, mielenkiintoisessa työssä. Koronan takia siihen ei tällä hetkellä sisälly matkustamista, mutta ennen koronaa matkustin työn puolesta etenkin kotimaassa mutta jonkin verran myös ulkomailla. Matkustaminen oli myös rakkain vapaa-ajanharrastukseni.
Opiskelen työn ohessa jälleen yhtä lisäpätevyyttä, lisäksi minulla on luottamustehtäviä, joihin menee keskimäärin yksi ilta viikossa.
Asun maaseudulla ok-talossa puolisoni kanssa. Ennen koronaa kävimme paljon ulkona; keikoilla, konserteissa, museoissa, näyttelyissä, joskus teatterissa. Nykyisin vapaa-aika kuluu enimmäkseen kotona; luemme paljon, katsomme jonkin verran yhdessä elokuvia, saunomme, istumme iltaa keskustellen, kesällä hoidamme puutarhaa ja matkustelemme Suomessa. Aikuinen lapsi asuu puolisoineen kaukana, häntä tapaan muutaman kerran vuodessa. Lapsenlapsia ei ole eikä tietääkseni tule.
Etätyöaikana en juuri kiinnitä huomiota pukeutumiseeni. Silloin, kun on tapaamisia tai kamera päällä, pukeudun työni mukaisesti eli siististi mutta en jakkupukuun tms. En käytä koruja, en meikkaa. Syön vegaanisesti. Muutenkin ruuan laatu ja tuotanto on minulle tärkeää; ostan luomua, lähellä tuotettua ja mahdollisuuksien mukaan Reilun kaupan tuotteita.
Nautin viihtyisästä kodista mutta inhoan siivoomista. Onneksi on puoliso, joka jaksaa ja haluaa tehdä arkisin enemmän. Minä maksan kerran kuukaudessa käyvän siivoojan.
Parisuhde voi hyvin, uskallan sanoa, että olemme onnellisia. Juuri tällä hetkellä puoliso harmittelee, ettei tänään tulekaan jääkiekkomatsia, muuten hän olisi katsonut sitä ja minä olisin jossain vaiheessa liittynyt seuraan. En siksi, että se minua kiinnostaisi mutta siksi, että hän tykkää, että on joku, jolle voi kommentoida peliä.
Jos terveys säilyy, niin en näe mitään, mikä seuraavien puolentoista vuoden aikana tästä muuttuisi eli enköhän tällainen ole myös 60-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Downsiftaaja joka tekee töitä juuri sen verran kuin huvittaa, nauttii elämästä omilla ehdoillaan.
Vaihdevuodet loppui jo 8v sitten ja elämänlaatu vain parani. Ihana nauttia hyvästä seksistä ilman pms tai ajoitusongelmia.
Perhekeskeinen emo, 4 lasten perheet on tosi läheisiä. Vähän yli normaalipainon mutta muuten terveet elämäntavat ja kunto kohdillaan.
Miehen kanssa toteutetaan unelmia, tänävuonna yritetään jo asua lämpimässä useampi kuukausi, onneksi miehen työ kulkee mukana
Oman ikäiset ystävättäret on upeita, monet uransa huipulla, hyväkuntoisia ja elämännälkäisiä
ja sit sä heräsit ja aloit parkua
Aktiivinen nuorekas. Opiskelee, matkustelee, liikkuu paljon. Huolehtii itsestään hyvin. Käy paljon hieronnoissa, jumpissa ja on ottanut myös kauneushoitoja.
Hyvätyyppi!
Vierailija kirjoitti:
Olen vajaan puolentoista vuoden kuluttua kuusikymppinen, joten saanko vastata?
Olen koulutustani vastaavassa, mielenkiintoisessa työssä. Koronan takia siihen ei tällä hetkellä sisälly matkustamista, mutta ennen koronaa matkustin työn puolesta etenkin kotimaassa mutta jonkin verran myös ulkomailla. Matkustaminen oli myös rakkain vapaa-ajanharrastukseni.
Opiskelen työn ohessa jälleen yhtä lisäpätevyyttä, lisäksi minulla on luottamustehtäviä, joihin menee keskimäärin yksi ilta viikossa.
Asun maaseudulla ok-talossa puolisoni kanssa. Ennen koronaa kävimme paljon ulkona; keikoilla, konserteissa, museoissa, näyttelyissä, joskus teatterissa. Nykyisin vapaa-aika kuluu enimmäkseen kotona; luemme paljon, katsomme jonkin verran yhdessä elokuvia, saunomme, istumme iltaa keskustellen, kesällä hoidamme puutarhaa ja matkustelemme Suomessa. Aikuinen lapsi asuu puolisoineen kaukana, häntä tapaan muutaman kerran vuodessa. Lapsenlapsia ei ole eikä tietääkseni tule.
Etätyöaikana en juuri kiinnitä huomiota pukeutumiseeni. Silloin, kun on tapaamisia tai kamera päällä, pukeudun työni mukaisesti eli siististi mutta en jakkupukuun tms. En käytä koruja, en meikkaa. Syön vegaanisesti. Muutenkin ruuan laatu ja tuotanto on minulle tärkeää; ostan luomua, lähellä tuotettua ja mahdollisuuksien mukaan Reilun kaupan tuotteita.
Nautin viihtyisästä kodista mutta inhoan siivoomista. Onneksi on puoliso, joka jaksaa ja haluaa tehdä arkisin enemmän. Minä maksan kerran kuukaudessa käyvän siivoojan.
Parisuhde voi hyvin, uskallan sanoa, että olemme onnellisia. Juuri tällä hetkellä puoliso harmittelee, ettei tänään tulekaan jääkiekkomatsia, muuten hän olisi katsonut sitä ja minä olisin jossain vaiheessa liittynyt seuraan. En siksi, että se minua kiinnostaisi mutta siksi, että hän tykkää, että on joku, jolle voi kommentoida peliä.
Jos terveys säilyy, niin en näe mitään, mikä seuraavien puolentoista vuoden aikana tästä muuttuisi eli enköhän tällainen ole myös 60-vuotiaana.
Kuulostaa kivalta 👍
Äitini on työssäkäyvä ja aktiivinen omissa harrastuksissaan. Matkusteli ahkerasti ennen koronaa.
Hevostallilla, jossa tyttäreni käy, on reilu 60v. nainen pitäjänä ja hän ratsastelee päivittäin useammalla hevosella ja tekee tallitöitä aamusta iltaan. Myös valmentaa.
Mieheni äiti 64v. aloitti juuri lumilautailun Levillä.
En ole katkera nuorille, mutta pessimisti olen. Minusta nykyajan nuoret ovat fiksuja, mutta olen huolissani yhteiskunnan kehityssuunnasta ja siitä, miten vaikeaa monella nuorella on päästä kiinni elämään.
En harrasta liikuntaa sen enempää kuin on pakko. En kuitenkaan ole ylipainoinenkaan.
Olen tylsistynyt, ikävystynyt, odotin elämältä kai enemmän.
Joitakin kiinnostuksen kohteita on, mutta esim. elokuvia olen nähnyt ja kirjoja lukenut niin paljon elämässäni, että jotta innostuisin sellaisesta, sen on oltava jotain erityistä.
Historia minua vielä kiinnostaa kuten on kiinnostanut lapsesta asti.
Päivä kerrallaan yritän taapertaa tätä maallista vaellusta loppuaan kohti. Toivottavasti vielä joskus jotain kivaakin. En ole vielä ihan 60, mutta pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mun tuntemat about kuusikymppiset naiset on aika sekopäisiä vaihdevuosihörhöjä. Ovat joko monisairaita valittajia, jotka ovat koko ajan saikulla työpaikasta jos ei muuten niin keksittyjen tai luuloteltujen vaivojen vuoksi. Haukkuvat nuoria ihmisiä ja etenkin nuoria naisia koko ajan. Nuori nainen ei osaa tehdä mitään oikein ja on aina joko liian lihava tai liian laiha tai väärin pukeutunut. Toki se ei haittaa vaikka nämä paasaajat itse ovat vakavasti ylipainoisia possuja, jotka pukeutuvat mielestään seksikkäisiin mutta todellisuussa liian pieniin mauttomiin vaatteisiin. Oiskohan yks noista yhä naimisissa jotka tiedän? Loppujen miehet on aikaa sitten vaihtaneet nämä kammotukset nuorempiin ja kauniimpiin ja ennen kaikkea fiksumpiin ja empaattisempiin. Miksi naisista tulee kammottavia hirviöitä kun he vanhenevat?
Ei kai 6-kymppisellä enää vaihdevuodet ole??
Siis mitkä? Ei kaikilla ole vaihdevuosioireita ollenkaan , vaikka jotkut väittävät! En ymm. Miksi yleistetään 🤔
Vierailija kirjoitti:
Yksi lähti kesällä haastavalle ulkomaankomennukselle Eurooppaan. Toinen on kolmen viikon patikkalomalla Kanarialla. Hän on kyllä vähän kypsä työhönsä, kun mies on jo eläkkeellä. Yksi 63-vuotias on kunnolla hurahtanut kaikkeen kulttuuriin ja laskee päiviä eläkkeelle pääsyyn.
Minä en vielä ole luopunut haaveesta patikoida Santiago de Compostelan pyhiinvaellusreitti tai ainakin siitä osa. Tosin kirkkoon en kuulu eli enemmän kyse on siitä, että haastaisin itseni pitkään yksinpatikointiin kuin uskonnollisesta pyhiinvaelluksesta.
nr 25
Kaunis ruotsalainen blondi, joka on vieläpä yliopiston professori! Asuu naapurissa, enkä olisi ikinä uskonut 60-vuotiaaksi ellen tietäisi.
M44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aktiivinen nuorekas. Opiskelee, matkustelee, liikkuu paljon. Huolehtii itsestään hyvin. Käy paljon hieronnoissa, jumpissa ja on ottanut myös kauneushoitoja.
Hyvätyyppi!Epätoivoista yritystä hakea nuoruutta kun tajuaa, että rupsahtaa eikä siihen auta mikään. Näitä riittää joka lähtöön.
Ei, ei ja ei! Olen itse kuusikymppinen ja teen juuri noita edellä mainittuja. Mutta ei se todellakaan ole nuoruuden hakemista, se oli ja meni jo kauan sitten ja hyvä niin.
Mutta miksi en tekisi niitä asioita, jotka tuottavat minulle mielihyvää? Haluan pitää itseni kunnossa, että pystyn liikkumaan vielä 20 vuoden kuluttuakin ja pysyn toivottavasti mahdollisimman terveenä.
Minulla on aikaa ja varaa käydä kerran viikossa hierojalla, kasvohoidossa käyn kerran kuukaudessa, jalkahoidossa samoin ja kampaajalla parin kuukauden välein. Minulla on aikaa ja varaa käydä kylpylän kuntosalilla ja maksaa personal trainerille. Vuosikorttiin kuuluu vapaa kylpyläosaston käyttö, saunat, uima-altaat jne.
Aivojumppaa saa opiskelemalla kieliä, ja niitä nyt jokainen matkustelevainen tarvitsee, puhumattakaan siitä, että pystyy seuramaaan uutisia muistakin maista.
Ainoa asia, mistä olen kolmikymppiselle tyttärelleni ”kateellinen”, on se, ettei minulta
enää suju spagaatti kuten häneltä!
Hauska, vauhdikas, naisellinen, älykäs ja on itsensä kanssa sinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi lähti kesällä haastavalle ulkomaankomennukselle Eurooppaan. Toinen on kolmen viikon patikkalomalla Kanarialla. Hän on kyllä vähän kypsä työhönsä, kun mies on jo eläkkeellä. Yksi 63-vuotias on kunnolla hurahtanut kaikkeen kulttuuriin ja laskee päiviä eläkkeelle pääsyyn.
Minä en vielä ole luopunut haaveesta patikoida Santiago de Compostelan pyhiinvaellusreitti tai ainakin siitä osa. Tosin kirkkoon en kuulu eli enemmän kyse on siitä, että haastaisin itseni pitkään yksinpatikointiin kuin uskonnollisesta pyhiinvaelluksesta.
nr 25
Mennäänkö yhdessä?
Ikä ei ole luonne. Kaikki ovat erilaisia. Sisareni on 57. Hän on aina ollut hieman äkkiväärä, mutta oikein energinen ja kunnianhimoinen, kilpailuhenkinen, liikunnallinen nainen. Hän on erittäin aktiivinen sosiaalisesti, arvostaa ystäviään.
Kaikki tuntemani ovat aktiivisia, ahkeria ja työtäpelkäämättömiä ihmisiä. Pari on todellisia maailmanmatkaajia, koko ajan menossa tai tulossa reissusta, tosin ei nyt pandemia-aikana. Itse inhoan pitkiä lentoja, näitä mimmejä ne eivät haittaa. Yksi näistä on myös asunut vuosikausia ulkomailla, eri puolilla maailmaa.
Pari on hyvin liikunnallista, aina ollaan tehokkaalla sauvakävelyllä tai zumbassa. En pysy kävelyvauhdissa näiden naisten perässä, vaikka olen 10 vuotta nuorempi.
Jotkut ovat pyöreämpiä muodoiltaan, osa taas langanlaihoja. Itse asiassa näitä laihoja on enemmistö.
Osa on hyvinkin avarakatseisia, osa konservatiivisempia. Yksi on vähän sellainen herkkä hippityyppi.
Upeita naisia, kukin omalla tavallaan. Toivottavasti itsekin jaksaisi olla yhtä energinen ja elinvoimainen samassa iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvätyyppi!Epätoivoista yritystä hakea nuoruutta kun tajuaa, että rupsahtaa eikä siihen auta mikään. Näitä riittää joka lähtöön.
Ei, ei ja ei! Olen itse kuusikymppinen ja teen juuri noita edellä mainittuja. Mutta ei se todellakaan ole nuoruuden hakemista, se oli ja meni jo kauan sitten ja hyvä niin.
Mutta miksi en tekisi niitä asioita, jotka tuottavat minulle mielihyvää? Haluan pitää itseni kunnossa, että pystyn liikkumaan vielä 20 vuoden kuluttuakin ja pysyn toivottavasti mahdollisimman terveenä.
Minulla on aikaa ja varaa käydä kerran viikossa hierojalla, kasvohoidossa käyn kerran kuukaudessa, jalkahoidossa samoin ja kampaajalla parin kuukauden välein. Minulla on aikaa ja varaa käydä kylpylän kuntosalilla ja maksaa personal trainerille. Vuosikorttiin kuuluu vapaa kylpyläosaston käyttö, saunat, uima-altaat jne.
Aivojumppaa saa opiskelemalla kieliä, ja niitä nyt jokainen matkustelevainen tarvitsee, puhumattakaan siitä, että pystyy seuramaaan uutisia muistakin maista.
Ainoa asia, mistä olen kolmikymppiselle tyttärelleni ”kateellinen”, on se, ettei minulta
enää suju spagaatti kuten häneltä!
Tässä näkyy myös, miten erilaisia olemme. Minua ei saisi mistään hinnasta kasvohoitoihin tai jalkahoitoihin, kampaajallakin käyn vain koska on pakko. Hieronnassa en ole käynyt koskaan ja kuntosalia vihaan. En myöskään nauti kylpylöistä, saunon mieluiten kotona ja uin kesällä omassa rannassa.
Sen sijaan ulkoilen ja retkeilen, joskus meditoin mutta en tunnu saavan siitä kunnolla kiinni. Ennen koronaa oli sulkapallon vakiovuoro ja satunnaisesti harrastin/harrastimme puolison kanssa jotain muuta.
25
Lisään vielä, että muuten sama ihana avulias ja epäitsekäs äiti joka aina ollut. Aistin vain uutena piirteenä hänestä katkeruutta (etenkin nuoria naisia kohtaan). Lasten aikuistuminen ollut hänelle rankkaa ja ns. tyhjän pesän syndrooma ollut voimakkaana. Sai nuorena esikoisensa ja suurin osa elämästä meni lasten kanssa.