Kuka on korvausvelvollinen kun uudelle matolle kaatui juomat?
Miehen luona iltaa viettämässä ja mokasin kaatamalla punaviinit miehen uudelle valkoiselle matolle. Hävettää niin paljon. :( Mies sanoi monta kertaa ettei tarvitse kustantaa, että hän itse vie maton pesulaan, mutta enhän mä nyt voi noin asian tapahtua? Epätoivossani siinä sitten yritin jynssätä punaviiniä pois matosta mutta sehän vaan levisi entisestään. :( Annanko miehelle rahat kouraan vai annanko miehen itse viedä maton pesulaan ja maksaa koko touhun?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Jos vaan tökkää sen rahan miehelle, uuden maton hinta. Paljonko maksoi aiemmasta. Vahinko tietenkin oli kyseessä. Jos on rahakas mies, ehkä pärjäisi ilman summaa, ellet halua olla kohtelias.
Parin tonnin designmatto jonka mies on varta vasten teettänyt kotiinsa. Että pitikin sotkea ja kaataa viiniä matolle! :(
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole yleensä niin, että vahingon aiheuttaja maksaa.
Heti kun tajusin mokanneeni niin yritin jynssätä viiniä pois matolta mutta sotku levisi pahemmin. Seuraavana tarjosin miehelle rahaa mutta ei huoli. Olen yrittänyt korvata mattoa jo monta kertaa mutta mies haluaa että nautimme illallisen yhdessä. Mies on kustantanut tarjottavatkin täysin itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vaan tökkää sen rahan miehelle, uuden maton hinta. Paljonko maksoi aiemmasta. Vahinko tietenkin oli kyseessä. Jos on rahakas mies, ehkä pärjäisi ilman summaa, ellet halua olla kohtelias.
Parin tonnin designmatto jonka mies on varta vasten teettänyt kotiinsa. Että pitikin sotkea ja kaataa viiniä matolle! :(
Olet siis itsekkin mies?
Jos ei halua korvausta nii asia on sillä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö fiksuinta olisi itse nähdä se vaiva ja viedä matto pesulaan ja hakea myös sieltä?
Mies sanoi ettei tarvitse kun hän hoitaa itse. Ei suostu ottamaan rahaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua korvausta nii asia on sillä selvä.
Haluaa että illallistetaan uudestaankin.
Vapaamaalari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis itsekkin mies?
Nainen ja tapailen miestä.
Vierailija kirjoitti:
Ja sopiva hetki vauvapalstailla.
Miksi ei? Ei oo ketään muutakaan keneltä kysyä neuvoa.
Vierailija kirjoitti:
Olisit pyytänyt suolapurkin kaapista.
Miksi ihmeessä?
Vierailija kirjoitti:
Kai sulla on se vastuuvakuutus vai mikälie
Ei oo vakuutuksia!
Vierailija kirjoitti:
Pesula (matto ilman viinitahraa) 6 m2 n. 100 euroa.
Vastuuvakuutuksen (vieraalle henkilölle/esineelle aiheutettu vahinko) omavastuu yleensä 170-200 euroa.
Miehen oma irtaimistovakuutus yleensä näissäkin on lähes 200 euron omavastuu.
Itse (nainen) maksaisin pesulakulut.
Mulla ei oo vakuutuksia mut miehellä on.
Nyt on hyvä hetki palstailla ja kannattaa myös pihdata varmuuden vuoksi. Mies huolehtikoon matostaan ja tuokoon suklaata ja siideriä.
Seurustele nyt sen miehen kanssa ja lopeta puhelimessa roikkuminen. Ette sitä mattoa ole nyt viemässä pesulaan.
Vierailija kirjoitti:
Vapaamaalari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis itsekkin mies?
Höpönlöpön... Ei yhdelläkään naista tapailevalla miehellä ole parin tonnin vartavasten teetettyjä designmattoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mies tekee, kun sinä vaan palstailet? Syö yksinään illallista?
Vapaamaalari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaamaalari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis itsekkin mies?
Höpönlöpön... Ei yhdelläkään naista tapailevalla miehellä ole parin tonnin vartavasten teetettyjä designmattoja.
Miehellä on ja on hienosti sisustettu siisti koti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mies tekee, kun sinä vaan palstailet? Syö yksinään illallista?
Valmistelee illallista ja pian syödään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesula (matto ilman viinitahraa) 6 m2 n. 100 euroa.
Vastuuvakuutuksen (vieraalle henkilölle/esineelle aiheutettu vahinko) omavastuu yleensä 170-200 euroa.
Miehen oma irtaimistovakuutus yleensä näissäkin on lähes 200 euron omavastuu.
Itse (nainen) maksaisin pesulakulut.Mulla ei oo vakuutuksia mut miehellä on.
No jos miehellä on vakuutus niin kyllä se tuon korvaa, jos kyseessä oikeasti oli parin tonnin matto. Ehkä voit maksaa omavastuun tai tarjota hänelle vuorostasi illallisen tms, jos hän ei halua ottaa rahaa.
Luulen kyllä että tämä on vain vähän kälyinen provo. Tuntuu järjettömältä, että joku ennemmin kuin googlettaisi ohjeita viinitahran oikeaoppiseen hävittämiseen, tulisi palstalle itkemään tätä asiaa. Kaikki nyt tietää ettei punaviiniä aleta vain "jynssäämään", vaan se vaatii ihan omanlaisensa puhdistustavan. Suolakaan ei sattumalta teille kummallekaan tullut mieleen... Oli sitten vissiin ensimmäinen kerta kun kumpikaan teistä kaataa punaviiniä millekään tekstiilille?
Jos mies kerran sanoi ettei sinun tarvitse sitä kustantaa, niin mikä on ongelma? Asiahan on ratkaistu eikä siitä tarvitse tänne kirjoittaa. Ajattelin että tässä olisi joku riita teillä siitä, kuka kustantaa.
Periaatteessa on ihan kohteliasta maksaa, jos tuhoaa jotakin, mutta toisaalta ei voi olettaa, että jos pitää kämpässään jotain hirveän kalliita design-juttuja paikoissa joissa ne voivat sotkeutua, että niitä sitten vieraat lähtisivät maksamaan. Jostain matosta nyt ei edes voi ulospäin tietää, onko se kallis vai ei, ja matto on muutenkin sellainen esine, että sitä pidetään lattialla ja se on käyttöesine, sellaisiin sisältyy aina se mahdollisuus että se voi sotkeutua. Eri asia joku vitriinissä säilytettävä taide-esine tms., jos vieras alkaa sitä sorkkimaan ja ihailemaan ja sitten pudottaa vahingossa tms. Varsinkin valkoinen matto paikassa, jossa harjoitetaan punaviinin juomista, on erittäin riskialtis. Sellaisen omistajana miettisin jo etukäteen sen pestävyyttä, ja pitäähän matot joskus muutenkin pestä.
Ei mulla ole vakuutuksia!