Kuka on korvausvelvollinen kun uudelle matolle kaatui juomat?
Miehen luona iltaa viettämässä ja mokasin kaatamalla punaviinit miehen uudelle valkoiselle matolle. Hävettää niin paljon. :( Mies sanoi monta kertaa ettei tarvitse kustantaa, että hän itse vie maton pesulaan, mutta enhän mä nyt voi noin asian tapahtua? Epätoivossani siinä sitten yritin jynssätä punaviiniä pois matosta mutta sehän vaan levisi entisestään. :( Annanko miehelle rahat kouraan vai annanko miehen itse viedä maton pesulaan ja maksaa koko touhun?
Kommentit (47)
Etköhän sinä sen jo yöllä maksanut.
Vierailija kirjoitti:
No en ole. Mies lähtee kohta viemään minut kotiin, mutta illallistetaan sitä ennen.
Vierailija kirjoitti:
Olisit pyytänyt suolapurkin kaapista.
En hoksannut pyytää. :(
Sinä tietenkin olet korvausvelvollinen. Kotivakuutuskin saattaa korvata toisen omaisuudelle aiheutetut tuhot, riippuen, millaisen vakuutussopimuksen olet tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en ole. Mies lähtee kohta viemään minut kotiin, mutta illallistetaan sitä ennen.
Ajaa kännissä?
Eikös se ole yleensä niin, että vahingon aiheuttaja maksaa.
No mikä estää jotenkin korvaamasta? Kyllä nyt jotain keksii, vaikka mies ei suostuisikaan rahaa kouraansa ottamaan. Kunnon illallinen?
Vierailija kirjoitti:
Ja sopiva hetki vauvapalstailla.
Ihana nainen. Naputtelee luuriaan ja välillä kaataa viinit matolle, kun ollaan täällä jännän äärellä.
Eikö fiksuinta olisi itse nähdä se vaiva ja viedä matto pesulaan ja hakea myös sieltä?
Mies kuskaa maton pesulaan, pyytää laskun, jonka tuo sinulle maksettavaksi. Problem solved.
Kai sulla on se vastuuvakuutus vai mikälie
Pesula (matto ilman viinitahraa) 6 m2 n. 100 euroa.
Vastuuvakuutuksen (vieraalle henkilölle/esineelle aiheutettu vahinko) omavastuu yleensä 170-200 euroa.
Miehen oma irtaimistovakuutus yleensä näissäkin on lähes 200 euron omavastuu.
Itse (nainen) maksaisin pesulakulut.
Sinä kaadoit viinit 🍷
Sinä korvaat kulut❣️
kannattaa esikäsitellä matto heti ja viedä se semmoseen 24H pesulaan… jos siis vesipestävä… jos kemiallisesti, tuskin lähtee puhtaaksi.
ostaisin uuden maton tilalle.
Joissain Prismoissa on isoja mattopesukoneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajaa kännissä?
Taksilla. Haluaa sattaa minut kotiin saakka. Ei ajeta kännissä autolla.
Jos vaan tökkää sen rahan miehelle, uuden maton hinta. Paljonko maksoi aiemmasta. Vahinko tietenkin oli kyseessä. Jos on rahakas mies, ehkä pärjäisi ilman summaa, ellet halua olla kohtelias.
Kun mies alkaa suhteeseen naisen kanssa tälläiset kulut on varattu jo valmiiksi budjettiin.
Olisit pyytänyt suolapurkin kaapista.