Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tähän saakka jaoimme asumiskulut avopuolison kanssa puoliksi, nyt hän on ruennut ostamaan jotain kalliita erikois-vegaanijuttuja, mutta vaatii silti että lasku jaetaan tasan

Vierailija
29.12.2021 |

Ja kallita shampoita, pesu- ja hoitoaineita. Itse käytän sitä yhtä ja samaa halpaa markettikamaa. Minä syön yksinkertaisesti. Teen itse makaronilaatikoita, lihapullia, pilkon salaatit itse. Avovaimo on alkanut ostaa valmistiskiltä moisia. Meillä menee rahaa ruokaan kuukaudessa minulta keskimäärin 100€, avovaimolta 250€. Sähkö ja vakuutukset maksamme puoliksi. Minä maksan Elisa Viihteen, vaikken sieltä katsokaan kun yhtä sarjaa. Avovaimo kyllä katsoo monta tuntia päivässä omia sarjojaan.

Nätisti puhuminen asiasta ei auttanut. Tiukasti sanominen ei auttanut. Sanoi, että joko kulut menevät puoliksi tai hän lähtee. Ei vaan itse tajua kuinka paljon enemmän maksan. En halua erotakaan.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potku perheelle. Arvomaailmat ei kohtaa

Vierailija
2/29 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt satasella kuukaudessa? Ei ihme, että avokkisi haluaa parempaa.

-m50

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihit ihmiset ovat mun mielestä kauheita. Hyi olkoon.

Vierailija
4/29 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei avokki tajua paljonko kuluttaa rahaa ja vaatii toista maksamaan, niin näytä sille rätingit!

Ei tuo ole oikein, että tekee ideologisia valintoja ja maksattaa ne toisella. Todella ikävä asenne hänellä. 

En tiedä onko tuokaan hyvä, että käyttää vain 100€ kuussa ruokaan. Mutta jos kerran noin tykkää elää, niin eikö silloin ole parempi etsiä nainen, jolle tuo tyyli käy hyvin? Tai joka ainakin on valmis maksamaan omat kotkotuksensa, jos haluaa itselleen parempaa ruokaa. 

Vierailija
5/29 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän maksaa osan antamalla seksiä

Vierailija
6/29 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaikeaa monelle asua pariskuntana.

Vierailija
7/29 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt satasella kuukaudessa? Ei ihme, että avokkisi haluaa parempaa.

-m50

Etkö lukenut aloitusta? Avokki ostelee jotain vegaanijuttuja ja valmissalaatteja. Ei se ole parempaa, vain kalliimpaa!

Jos ruuat maksetaan yhdessä, niin kyllä silloin myös sovitaan yhdessä, millaista ruokaa syödään. Jos toinen vaatii kalliimpaa kuin mitä toinen on valmis maksamaan, niin maksakoon sen erotuksen sitten omasta pussistaan. Ja monet maksavatkin, eivätkä tee siitä mitään numeroa. Ja antavat silti puolisonkin syödä sitä parempaa ruokaa. 

Vierailija
8/29 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisruokavaliot ei ole asumiskuluja. Niitä ei jaeta puoliksi vaan kumpikin maksaa omat kotkotuksensa ja juomansa.

Vierailija
9/29 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ero, tuo vegaanius laukeaa käsiin ja maksaa ihan tajuttomasti, sekä hankaloittaa elämäänne. Pahimmillaan vegaani ruoka tehdään eri pannulla kuin oikea ruoka.

Vierailija
10/29 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teidän arvomaailmat ja elintavat eivät kohtaa, niin parempi erota nyt kuin myöhemmin. Suosittelen vakavaa keskustelua ja perusteluja. Kumpikin voi maksaa omat luksuksensa tai muunsa. Huolehditte, että asunto, vakuutus jne peruskulut menevät puoliksi ja ruokakulut kummankin omasta pussista. Aika kurjaahan se rahasta kinaaminen on ja kämppiksenä elää omissa ruoissa.

Vierailija
11/29 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on nyt totta ja avopuoliso uhkaa lähteä jos et maksa sen sapuskoita niin ei se oikeasti susta välitä. Että joku ottaa eron tuommosen takia, sehän tarkoittaa että sä olet toiselle vain hyödyke. Sano sille jotta heipparallaa ja tervemenoa. Siinäpä lähtee.

Vierailija
12/29 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uhkaa jo nyt lähtemisellä, niin lähtee ennemmin tai myöhemmin kuitenkin. Kannattaakohan tuollaiseen suhteeseen panostaa kun lopputulos on selvä.

Vierailija
13/29 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää naimisiin, niin voit hyvillä mielin maksaa kaikenkin. Se, minkä vaimo tienaa, karttuu itsellesikin viimeistäänkin loppupeliin. Ja jos vaimo kuluttaa enemmän kuin sinä, se ei niin harmita, kun on kuitenkin oma vaimo. Vähän niin kuin itte kuluttaisi.

Vierailija
14/29 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet rahakas, asia tuskin on ongelma, mutta jos pienituloinen niin ei ole varaa maksaa hänen tuotteita. Lähtemisellä uhkailu ei ole ok parisuhteessa, hänen pitää sitten lähteä varmaan. 

Vierailija
15/29 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kiinnitin huomiota tuohon satasen ruokakuluihin. Se on noin kolme euroa per päivä. Ei siihen ainakaan juurikaan hedelmiä tai vihanneksia mahdu, jotain makaroni-ja puurolinjaa vaan. Jos laittaisitte yhdessä jotain vähän monipuolisempaa ruokaa, niin voisit sinäkin tykätä ja kumppanisi ei tarvitsisi ostaa niitä asioita vaan itselleen. 

Vierailija
16/29 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joko kulut menevät puoliksi tai minä lähden".

Melko avonainen ja huokoinen "liitto", totta tosiaan.

Vierailija
17/29 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistätkö avovaimosi maksamaan puoliksi haluamasi kaiutinjärjestelmät ym. uusimman elektroniikan, joka ei yleensä naista edes kiinnosta? Entä sisustus, kuka sen maksaa?

Kertoisitko myös, mitä ovat nämä "kalliit vegaanijutut"?

Vierailija
18/29 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala itse ostamaan kobea, hyviä juustoja, jne.

Vierailija
19/29 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistätkö avovaimosi maksamaan puoliksi haluamasi kaiutinjärjestelmät ym. uusimman elektroniikan, joka ei yleensä naista edes kiinnosta? Entä sisustus, kuka sen maksaa?

Kertoisitko myös, mitä ovat nämä "kalliit vegaanijutut"?

Varmaa näitä nyhtökaura meemiruokia.

Vierailija
20/29 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruennut?! Lienee parasta päästää avovaimosi fiksumpaan seuraan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi