Oletteko teipanneet läppärinne kamera-aukon umpeen?
Mä en ole, vaikka tiedän, että hakkerit voivat helposti tarkkailla jonkun kotia sitä kautta. Jos on pääsy koneelle, kameran saa helposti päälle ja voivat kameran avulla katsoa, millaista läppärin omistajan kotona on.
Omalta läppäriltä näkyy tosin vain oma naamani. Toimii varkaudenestona erinomaisesti.
Kommentit (26)
No en ole, enkä ole kuullutkaan että joku näin tekisi
No joo, minäkin tässä alasti istun, k-80, eikä kyllä ympärillä ole mitään arvokasta. Siitä vaan jos joku haluaa vahdata mua vauvapalstalla. Voisin näyttää persettä vaikka nyt.
Olen. Rumalla maalarinteipillä. :)
Ai mitä häh? Voiko noin oikeasti joku tehdä?
Tulipa vainoharhainen olo.
En ole katsonut tarpeelliseksi. Jos kamerassa ei näy mun lärvi, niin sitten siitä näkyy Ikean hylly ja muovinen, koristelematon joulukuusi. Tuskin mikään näistä himottaa ketään. Läppäri harvoin edes vaihtaa paikkaa, mutta ei ne näkymät siitä houkuttelevammiksi muutu.
Oon teipannut peräreikäni, koska sieltä voi kurkata ruskea juttu.
Ja ensin huippuhakkerin pitäisi päästä FYYSISESTI KONEELLESI ASENTAMAAN ITSE TEKEMÄNSÄ UNIIKKI VAKOILUOHJELMA jota ei Windows defender tai muu tutka tunnista!
Onpa tuossa ollu teippi jo monia vuosia, ei tosin tule ajateltua asiaa kovin usein :]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 13:51"]Olen, Hello Kitty -laastarilla.
[/quote]
Katoin että olinko itse kirjoittanut tän kommentin :D mutta joo, Hello Kitty-laastari täälläkin.
Otin varman päälle, ostin läppärin ilman kameraa.
Kyllä ja teippasi ton ovisilmäkin eteissä.
En. Totesin, etä en tee koneen ääressä mitään sellaista, mikä kiinnostaisi ketään. Jos mun naama kiinnostaa, niin parempia kuvia saa ihan ilman vaivaa vaikka facebookista. Nakuna en tässä istu ja yleensä tällä puolella ruutua ei näy ketään muita.
päälle, ostin läppärin ilman kameraa.
[/quote]Älä sitten vaan surffaa missään tai tallenna kuvia/dokumentteja. Hakkerin(tai kaverisi) on helpompi päästä tiedostoihisi ja sivuhistoriaasi kuin kameraasi. Kaverisi voi "lainata" konettasi kun olet keittämässä hänelle kahvia, ja kohta kaikki tietosi on julkista. Hakkerin taas ei tarvi vaivautua koodaamaan weppikamerasovellusta, joten tiedostot on helpompi kopsata.
JA EHKÄ SUN TARVIS MAALATA KAIKKI IKKUNAT MUSTIKSI, KOSKA JOKU VOI NÄHDÄ SINUT! MUISTA MYÖS ULKONA LIIKKUESSASI PITÄÄ KAAPUA, JOKU VOI NÄHDÄ SINUT!! KAUHIAAAA
Olen. Sekä työkoneen että kaikki kotona olevat koneet.
Olen sen jälkeen, kun sain yhden pirullisen haittaohjelman omalla kuvallani varustettuna. Oli aika jäätävää nähdä se ja tajuta, että joku on juuri tuijottanut minua tuon kamerasilmän kautta.
on teipattu, jo vuosia. Fsecuren tyyppi neuvoi niin tekemään. Ääniohjattavat televisiot tallentavat serverille kaiken puheesi...
Olen teipannut :D