Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Remonttia varten lainaa vai säästämällä pikkuhiljaa?

Vierailija
15.04.2015 |

Pähkäilen tässä miten kannattaisi remontti toteuttaa, kertokaas omia mielipiteitänne ja kokemuksia?

Pitäisi toteuttaa sekä keittiöremontti että kylpyhuoneremontti ja rahoitusta pohdin.

Kannattaisiko tässä säästää pikkuhiljaa ja sitten toteuttaa toinen ja sitten taas säästää ja toinen, vai ottaisiko lisää lainaa vaan kerralla ja laittaisi molemmat kuntoon?

Laina olisi ehkä 25 000e (?) arvio.

Lyhennykseen olisi kyllä varaa, mutta jotenkin luonto on niin vastaan lainanottoa ettei tekisi mieli ottaa lisää. Mutta tylsäähän sekin on että vaan kitkuttaa ja säästää pitkään.

Pöh. Kertokaa jotain perusteluita tai kokemuksia, että osaan päättää. :)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin lainan ja itse ollaankin remontoitu juuri tuollaiset isommat (katto, ikkunat, maalämpö) lainarahalla.
Pienemmät, alle 10 000 rempat, ollaan tehty säästetyillä rahoilla.

Vierailija
2/14 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos remonttiin on oikeasti tarve niin pakko ottaa lainaa ettei talo mene pilalle. Jos remontoit vaihtelunhalun takia niin säästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa ja kerralla kuntoon.

Vierailija
4/14 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:07"]

Jos remonttiin on oikeasti tarve niin pakko ottaa lainaa ettei talo mene pilalle. Jos remontoit vaihtelunhalun takia niin säästä.

[/quote]

No tämä pakkokin on aika hankala määritellä. Vanha kylpyhuone nyt on aina riski, eikä voi tietää mitä siellä alla luuraa. Joten pakon näkee sitten kun kylppäri on avattu. Mutta hyvin se vielä toimii, voihan se olla että on ihan kunnossakin.

Alan ehkä olla kallellaan tuohon lainaan, täytyy laskeskella mitä se tarkottaisi kuukausilyhennyksenä.

Entäs mitä mieltä olette siitä että kannattaisiko tehdä keittiö ensin ja sitten hetken kuluttua vasta kylpyhuone, vai remontit putkeen ja kerralla kärsiä se remontin aiheuttama epämukavuus?

-ap

 

Vierailija
5/14 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velka on veli otettaessa veljenpoika maksettaessa.

Vierailija
6/14 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertarysäyksellä kaikki ja lainarahalla. Säästämällä ei välttämättä koskaan saa rahaa kokoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisillä koroilla laina ilman muuta!

Vierailija
8/14 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se riippuu siitä tarvitseeko valmista heti vai voiko niiden vanhojen kanssa muutaman vuoden elää.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että se on halvempaakin tehdä kerralla niin, että sama urakoitsija voi tehdä molemmat. Tietysti jos se remontti voi odottaa vaikka pari vuotta, niin osan rahasta voisi säästää siihen mennessä, mutta toisaalta onko korkotaso sitten enää sama?

Vierailija
10/14 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse olisin sinun pöksyissäsi, niin säästäisin vuoden pari varakassaa  ja lainan ottaisin ja sitten kertarysällä homma käyntiin. Juomavettä saa kanisteriin huoltoasemalta ja irrallisia liesilevyjä myydään mm. halpatavarataloissa. Kyllä sen 2-3 kk kestää. Säästöt olisi yllätyksiä varten (niitä aina tulee ja budjetti venyy). Samaten annan rempasta neuvon, että älä osta tarvikkeita remppaajalta, ei se tule yhtään halvemmaksi vaikka niin mainostavat. Etsi ja tongi kaikki aleet ja poistomyynnit. Äläkä teetä kesällä, silloin on jonoa, paitsi jos odotettavissa on kastuneen betonin kuivatusta. Silloin voit häipyä loman ajaksi muihin maisemiin. Ei sitä remppamiestäkään nimittäin silloin näy....

terv. remonttimiehen sukulainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat teki juuri rintamamiestalossa ison remontin kylppäriin ja saunaan. Kylpyhuone siirtyi ihan toiseen huoneeseen (putkia myöten kaikki uusiksi) ja sauna laajeni vanhaan kylppäriin ja oven paikka vaihtui. Sunassa myös kaikki pinnat lattiasta kattoon uusiksi, uudet lauteet ja kiuas. Lisäksi tekivät uuden kodinhoitohuoneen huoneesta joka oli ollut betonilattiainen ja seinäinen kylmä varastohuone (kellarissa siis nämä kaikki huoneet). He säästivät pikkuhiljaa ja tekivät sitä mukaa kun oli varaa. Ovat molemmat perusduunareita.

Menihän siinä melkein 1,5 vuotta kaikkineen päivineen, tietysti myös siksi että isäni teki homman lähes kokonaan yksin, ammattiapua oli vain sen vaatimissa kohdissa. He olivat kyllä tyytyväisiä päätökseen olla ottamatta lainaa. Asunnosta heillä on vielä velkaa sekä edellisistä remonteista reilusti ja taitaapa olla autostakin joten eivät halunneet ottaa enempää. Nyt sanoivat huomanneensa että tosi paljon vähemmällä pärjää ja päättivät alkaa laittamaan säästöön aina sen saman summan mitä meni remonttiin kuussa. Tarkkaa summaa remontin hinnalle eivät laskeneet, kuulemma 20 000 kohdalla lopettivat laskemisen. Veikkaisin että vähän kuitenkin kalliimpi remppa kuin teillä. Toki se tietysti alensi hintaa huomattavasti kun tekivät itse.

Vierailija
12/14 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylppäriremppaan voi yksinään mennä 25k€ helposti. Tekisin sen ensin ja katsoisin tuleeko yllätyksiä. Sitten vasta keittiöremppa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuota "kiloeuroa" pitää käyttää? 25 000 euroa, niih.

 

Nimim. taskussa vain desieuron seteli

Vierailija
14/14 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin rahatilanteestanne, tämänhetkisistä tuloista, menoista ja varallisuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme