Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teräspaistinpannu, valurautapannu vai teflon- tms. pinnoitettu?

Vierailija
29.12.2021 |

Perustelut?

Pannukaupoille menossa, ja mietityttää mikä olis hyvä. Valinnan varaa on....

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teflon, kevyt, nykyaikainen, sopii kaikille liesille, helposti puhdistettava, ei polta ruokaa pohjaan, ei tarvitse juurikaan rasvaa ja öljyä käytössä.

Vierailija
2/15 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terästä ja hiiliterästä tulee eniten käytettyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiliteräs. Ikuinen. Voit käyttää induktiolla, kaasulla, vaikka avotulella. Jos jotenkin taikatempulla saat lommolle, lyö vaikka vasaralla suoraksi. Tee rasvapoltto aluksi huolella, niin saat helppokäyttöisen, loistavan pannun joka vaan paranee käytössä. Käytön jälkeen putsaus kuumalla vedellä ja rasva pintaan, tämä "työläs huolto" kestää 30sek.

Teflon ei kestä kovaa käyttöä. Max vuosi ja pinnoitus on pilalla, yleensä nopeammin.

Kuparipannut ihan poskettoman hintaisia, saat samalla hinnalla koko suvulle teräspannut, kun ostat itsellesi setin kuparipannuja.

Teräspannun ainut huono ominaisuus on paino.

Vierailija
4/15 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen liesi sulla on?

Itsellä kaasu ja käytän pääasissa ikivanhoja valurautaisia pannuja, koska mikään muu ei tunnu kaasua kestävän niin hyvin, vaikka toista väittävät.

Ihan sama minkä merkkisiä ovat, pääasia, että ovat valurautaa. Edes vuosien ulkona lasten leikeissä olo ei haitannut, kun mies putsasi lettupannun rälläkällä ja minä pesin ja rasvapoltin sen Muurikan silavalla.

Toiseksi pisimpään kestänyt paistinpannu on Fiskarsin Hard Face, joka on timanttipinnoitettu. Se on kestänyt kaasun liekkiä nyt jo kohta neljättä vuotta ja on ahkerassa käytössä viikoittain, kun teen esim.ruskeaa kastiketta.

Vierailija
5/15 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montaa erilaista pannua oon elämäni aikana kerennyt testata ja nyt oon löytänyt hyvän,enkä muuhun vaihda. Se on valurautainen pannu ja pata!

Vierailija
6/15 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahdeksan pannua ja käytän eri tarkoituksiin. Teflon on jo out, keraaminen kestää pidempään. Teräs ja vslurauta antaa lihan paistossa parhaan pinnan. Vähän rasvaa käyttäville pinnoitettu toimii paremmin.

Vierailija
7/15 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myp kirjoitti:

Itsellä kaasu ja käytän pääasissa ikivanhoja valurautaisia pannuja, koska mikään muu ei tunnu kaasua kestävän niin hyvin, vaikka toista väittävät.

Ihan sama minkä merkkisiä ovat, pääasia, että ovat valurautaa. Edes vuosien ulkona lasten leikeissä olo ei haitannut, kun mies putsasi lettupannun rälläkällä ja minä pesin ja rasvapoltin sen Muurikan silavalla.

Toiseksi pisimpään kestänyt paistinpannu on Fiskarsin Hard Face, joka on timanttipinnoitettu. Se on kestänyt kaasun liekkiä nyt jo kohta neljättä vuotta ja on ahkerassa käytössä viikoittain, kun teen esim.ruskeaa kastiketta.

Ihan tavallinen keraaminen liesi. Valurautaa oon miettinyt. Lapsuudenkodissa oli valurautapannu ja kyllähän siihen rasvaa tarvis laittaa - mutta niin tarvii näihin teflon-pintaisiinkin, mitä meillä on viime vuosina ollut, jos on halunnut ettei polta mitään kiinni.

Teflonista irtoavat yhdisteet mietityttää ehkä enemmän kuin valurautapannun tarvitsema rasva :)

Tuo hiiliteräs kiinnostais kyllä myös. Ovat siis hinnakkaita?

ap

Vierailija
8/15 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myp kirjoitti:

Ihan tavallinen keraaminen liesi. Valurautaa oon miettinyt. Lapsuudenkodissa oli valurautapannu ja kyllähän siihen rasvaa tarvis laittaa - mutta niin tarvii näihin teflon-pintaisiinkin, mitä meillä on viime vuosina ollut, jos on halunnut ettei polta mitään kiinni.

Teflonista irtoavat yhdisteet mietityttää ehkä enemmän kuin valurautapannun tarvitsema rasva :)

Tuo hiiliteräs kiinnostais kyllä myös. Ovat siis hinnakkaita?

ap

Äh vai onko hiiliteräs sama kuin valurauta?!

ap

Vierailija
9/15 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiliteräspannua tulee käytettyä eniten. Ainoa miinus, että happamat aineet syö rasvapolttoa, joten pitää käsitellä säännöllisesti uudestaan.

Vierailija
10/15 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään eniten valuratapannusta, mieheni puolestaan käyttää hiiliterästä .

Vierailija
11/15 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosin alumiinipannua töissä ja kotona. Käytössä myös valurautaiset ja teflon.

Vierailija
12/15 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teflonista ja muista vastaavista irtoaa syöpää aiheuttavia aineita. Joten ehdottomasti teräs, hiiliteräs tai valurauta.

Vierailija
13/15 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valurauta on paras. Eikä valurauta mitenkään erityisen paljon rasvaa tarvitse, jos vaan malttaa kypsentää matalammalla lämmöllä.

Vierailija
14/15 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teflon, kevyt, nykyaikainen, sopii kaikille liesille, helposti puhdistettava, ei polta ruokaa pohjaan, ei tarvitse juurikaan rasvaa ja öljyä käytössä.

Kaupan päälle saat syövän ja hedelmällisyysongelmia

Vierailija
15/15 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kahdeksan pannua ja käytän eri tarkoituksiin. Teflon on jo out, keraaminen kestää pidempään. Teräs ja vslurauta antaa lihan paistossa parhaan pinnan. Vähän rasvaa käyttäville pinnoitettu toimii paremmin.

Tätä oli itsekin tulossa sanomaan, useampi pannu paras koska jokaisessa on omat hyvät puolensa. Itse omistan kolme: kevytvalurauta, teräs- sekä teflonpannun.

Teflonpannua käytän vain munaruokien, sekä hyvin ohuiden crepes -tyylisten lettujen paistoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi