Hei koirien omistajat! Miksi annatte koirien hyppiä toisten jalkoihin?
Jos maa on märkä ja olet koirasi kanssa kävelyllä, koirasi tassut ovat märät. Ymmärrätkö tämän? Kun minä kuljen ohi ja vahingossa hymyilen sinulle ja koirallesi, miksi annat koiran tulla hyppimään päälleni? Miksi annat koiran aivan tahallaan liata vaatteeni? Vihaatko hymyileviä ihmisiä? Vihaatko puhtaita vaatteita?
Tätä en ole käsittänyt koskaan. Pukeudun puhtaisiin vaatteisiin. Jos sataa, laitan kumisaappaat. Olen aikuinen ihminen, enkä tarvitse kokovartalokumiasua pysyäkseni sateella puhtaana. Kun koirasi hyppii päälleni, sen likaiset tassut lähmivät puhtaat vaatteeni piloille.
ONPA KIVA MENNÄ KURAISISSA HOUSUISSA TÖIHIN!
Kommentit (30)
No jos joku tulee koiraa silittämään, niin se saattaa hyppiä. En aina muista asiaa ja luultavasti taputtamaan tuleva tykkää koirista. Rapatessa roiskuu.
Minä olisin pahoillani jos koirani (pentu vielä) tekisi noin. Kun on tulossa vastaantulija niin kiristän hihnaa hyvissä ajoin lyhyemmäksi ja tarvittaessa otan syliin
Miksi hankitte koiria kun ette osaa kouluttaa niitä? Koirien ei pidä antaa hyppiä ketään vasten! Ihmisten vihamielisyys koiria kohtaan johtuu kyllä suurimmaksi osaksi niistä välinpitämättömistä koirien omistajista, joiden mielestä on vaan hauskaa kun Turre vähän räksyttää, hyppii, murisee ja vähän vaan näykkäsee...
Kierrä kaikki koirat kaukaa yrmeällä ilmeellä.
Huomaatko, että nyt kerrot sairaista ihmisistä. Tosi sairaista. Hienoa, että työstät asioita terapiassa.
Kokemuksissasi syyllisiä eivät kuitenkaan ole eläimet, vaan nekin ovat joutuneet hyvin pelottaviin tilanteisiin pahojen ihmisten toimien seurauksena ja ovat myös uhreja, kuten sinäkin.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:59"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:38"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:37"]
Mua ottaa suunnattomasti päähän jo se, että joku eläin tulee koskemaan minua ilman lupaa millään tavalla. Vaikkei hypi, niin tulee pyörähtämään minun ympäri ovella.
En pidä mistään eläimistä ja sille on kyllä syynsäkin.
[/quote]
Kuule, emme me voi jokaista ahdistunutta huomioida. Koeta kestää.
[/quote]
No, miksi oletusarvona on se, että koirien pitää päästä koskemaan toisia ihmisiä? Onko teille koira tärkeämpi kuin ihminen? Jos koira haluaa mennä nuuskimaan, sen on annettava?
Minulla on traumaattisia kokemuksia kissasta ja koirasta lapsuudesta. Siis todella. Olen käynyt terapiassa työstämässä näitä kokemuksia ja pelkoja. Koiran on käsketty hyökkäämään kimppuuni, koira on repinyt palan pohkeestani pois. Kissa on laitettu paljaan vatsani päälle ja kissa on pelästytetty sumutorvella niin, että sen kynnet upposivat vatsaani. Kun näiden kokemusten jälkeen koiran annetaan tulla iholle ja sanotaan, ettei se tee mitään, korkeintaan näykkäisee, minut valtaa pakokauhu. JA SYYSTÄ.
Anteeksi, etten voi käsittää sitä, että annatte noiden eläinten tulla pyytämättäni koskemaan minua. En kestä sitä. En voi tietää, mikä eläin on kiltti ja mikä repii minut riekaleiksi.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:27"]
Mitäs jos vaikka aukaisisit sen suusi sille kyseiselle koiranomistajalle? Aika aivoton säkin olet. MUN koirani ei hypi koskaan ketään vasten, muiden koirista en osaa sanoa
[/quote]
Viimeeksi kun kuulin yo. kommentin, kaksi minuuttia myöhemmin samainen koira kaatoi meidän kaksi vuotiaan selälleen maahan hypätessään tätä vasten. Tuloksena aivotärähdys. Sekä lapsella että koiralla, koska aikaa kovaa potkaisin sen koiran siitä päältä veke. Pitäkää se saatanan eläimenne kurissa.
Minua ei minkään koiran tarvitse nuuhkia, päälle hyppimisestä puhumattakaan. Viimeksi potkaisin dobermannia, joka tuli haistelemaan.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:34"]Minua ei minkään koiran tarvitse nuuhkia, päälle hyppimisestä puhumattakaan. Viimeksi potkaisin dobermannia, joka tuli haistelemaan.
[/quote]
Oletko kovinkin ylpeä itsestäsi?
On ihmisiä, jotka kadulla kävelee suoraan päin lyhyessä hihnassa olevaa koiraa, ja alkaa sitten ulista siitä koirasta. Kannatta oikeasti myös huomioida koira omistajineen, ja vaikka väistää jos oikein kovasti pelottaa.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:31"]
Avauksen takana on se muutamaa kuukautta sitten palstalla riehunut lenkkeilijäpelle, jonka mielestä koirat eivät saisi häntä haukkua hänen lönkötellessään ohi. Hänelle tarjottiin ratkaisuksi sitä, että hän pysähtyisi koiran kohdalla jolloin koira ei innostuisi haukkumaan, mutta se ei hänelle monesta tekosyystä johtuen kelvannut. Kertoo kaiken hänen halustaan löytää ongelmiin ratkaisuja. Oikeasti hän itse on täällä vain räköttämässä.
[/quote]
No en ole. Koiran haukkuminen ohi kulkiessa ei haittaa. Olen kyllä valittanut kahdesta koirasta asuinalueellamme, joiden on annettu olla pihalla kesät talvet ja jotka räksyttävät koko päivän ulkona. Molemmat koirat on lopetettu, niistä ei pidetty huolta ollenkaan. Olivat syöneet citykaneja ja kakanneet omistajien pihat täyteen.
ap