Lue keskustelun säännöt.
Miksei sossupummeja majoiteta asuntoloihin ja soluihin?
15.04.2015 |
Suomella menee huonosti ja säästöjä on pakko repiä vaikka mistä. Silti tänne rakennetaan lisää yksiöitä, jotta kaiken maailman sossupummeille riittäisi asuntoja. Mitä järkeä on maksaa sossupummeille kalliit vuokrayksiöt, kun niille voitaisiin tarjota paljon halvempaa huonetta asuntolassa tai soluasunnossa? Kukaan ei tarvitse omaa kämppää. Moni opiskelijakin joutuu asumaan solussa tai asuntolassa, vaikka opiskelu on vaativaa "työtä", joten miksei sossupummeilta voitaisi vaatia samaa?
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:47"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:09"]
Ai se työpaikkojen puute olikin motivaatiosta kiinni. Hyvä että selvisi.
[/quote]
Kun se vika on aina jossain muualla kuin itsessä... Kummasti minä olen aina saanut töitä ihan ilman koulutustakin. Olenkin tehnyt töitä nuoresta, 15-vuotiaasta olen ollut kesä- ja osa-aikatöissä ja hakenut aina tarvittaessa aktiivisesti töitä. Jos olen kaivannut lisätuloja, olen tehnyt esimerkiksi hetken aikaa töitä puhelinmyyjänä ja jotain keikkahommia.
Esimerkiksi viimeksi kun halusin vaihtaa työpaikkaa hain noin 30 avointa paikkaa ja hyödynsin kontakteja (=soittelin ihan suoraan tietyn paikan esimiehelle, että olen hakemassa töitä). Olisin päässyt lopulta kolmeen eri paikkaan, ja myöhemmin vielä tarjottiin aikaisemman hakemukseni perusteella mahdollisuutta ihan muuhun paikkaan.
Lähipiiristäni kaikki ovat työelämässä, eikä pitkäaikaisia ongelmia tuon suhteen ole ollut. Ne tietämäni, jotka ovat olleet työttöminä, ovat ensinnäkin olleet tosi nirsoja haettujen paikkojen suhteen, eivätkä osoittaneet oikein mitään aktiivisuutta. Jos oikeasti on tarvetta päästä töihin, pitää käyttää kaikkia mahdollisia kontakteja, soitella itse perään ja myydä osaamistaan, ei kukaan tule hakemaan kotoa töihin.
[/quote]
Uskotko tosiaan että jos työnhaku on sinun alallasi ja sinulle ollut helppoa, niin se on sitä kaikille?
[/quote]
Näinpä. Ne työpaikat joihin pääsee ilman koulutusta ovat yleensä "varattu" niille joilla koulutusta ei ole. Puhelinmyyjäksi pääsee kuka vain, mutta vaatii kovaa luonnetta olla ottamatta itseensä kaikesta siitä paskasta mitä asiakkailta tulee niskaan, eikä se todellakaan sovi kaikille.