Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei sossupummeja majoiteta asuntoloihin ja soluihin?

Vierailija
15.04.2015 |

Suomella menee huonosti ja säästöjä on pakko repiä vaikka mistä. Silti tänne rakennetaan lisää yksiöitä, jotta kaiken maailman sossupummeille riittäisi asuntoja. Mitä järkeä on maksaa sossupummeille kalliit vuokrayksiöt, kun niille voitaisiin tarjota paljon halvempaa huonetta asuntolassa tai soluasunnossa? Kukaan ei tarvitse omaa kämppää. Moni opiskelijakin joutuu asumaan solussa tai asuntolassa, vaikka opiskelu on vaativaa "työtä", joten miksei sossupummeilta voitaisi vaatia samaa?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Kyllä varmaan moni asuukin. Itsekkin kun sossusta jouduin kerjäämään niin asuin solussa. Kuitenkin aika paljon myös lapsiperheitä,ja niitä ei voikkaan laittaa soluun :D ei edes yksiöön.

Vierailija
2/41 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:28"]

Totta. Kyllä varmaan moni asuukin. Itsekkin kun sossusta jouduin kerjäämään niin asuin solussa. Kuitenkin aika paljon myös lapsiperheitä,ja niitä ei voikkaan laittaa soluun :D ei edes yksiöön.

[/quote]

Miksei lapsiperheitä voisi laittaa soluun tai yksiöön? Oma äitini asui lapsena monta vuotta yksiössä vanhempiensa ja veljensä kanssa eikä siinä ollut mitään pahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mun yksiö on halvempi kuin solu jota kävin katsomassa.
Opiskeleva sossupummi

Vierailija
4/41 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa oli vasta artikkeli miten töissäolevatkin pummaavat soskusta rahaa jotta voisivat asua hulppeasti. Helsinkiin tulisi rakentaa perheille sopivia asuntolaita/asuntoja. Ongelmana on se, että perheet eivät mahdu soluun (paitsi valtaamalla sen kokonaan). Kaupunki ei ole pitkään aikaan voinut tarjota asuntoja, meilläkin vuokra 2000 euroa kuuden hengen asunnosta kantakaupungissa. Toimeentulotukea ei haeta, molemmat olemme hyvässä työssä. Asunnot kantakaupungissa taas maksaisivat liikaa jopa meidän palkoilla (500 000 eurosta ylöspäin).

Vierailija
5/41 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt ihan samaa! Itse asun 25 neliön yksiössä ja naapurilla on sossun maksamana ilmeisesti kaksio. Tuo naapuri on muutenkin ongelma, pihalla ramppaa ties mitä huumehörhöä ja kämpästään leviää karmea tupakansavu koko rappukäytävään. Siinä on vuokranantajalla pintaremontti edessä, jos tuo elätti joskus muuttaa pois tuosta.

Vierailija
6/41 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:24"]

Suomella menee huonosti ja säästöjä on pakko repiä vaikka mistä. Silti tänne rakennetaan lisää yksiöitä, jotta kaiken maailman sossupummeille riittäisi asuntoja. Mitä järkeä on maksaa sossupummeille kalliit vuokrayksiöt, kun niille voitaisiin tarjota paljon halvempaa huonetta asuntolassa tai soluasunnossa? Kukaan ei tarvitse omaa kämppää. Moni opiskelijakin joutuu asumaan solussa tai asuntolassa, vaikka opiskelu on vaativaa "työtä", joten miksei sossupummeilta voitaisi vaatia samaa?

[/quote]

Koska on todella vaikeaa määritellä kuka on sossupummi ja kuka ei. Pelkkä tukien vastaanottaminen ei vielä tee kenestäkään pummia.

Vierailija
7/41 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa.

Helsingissä kaupunki omistaa yksistään Kallion alueella kymmeniä yksiöitä, joissa asuu yksinäisiä juoppoja miehiä, kai heitä "päihdekuntoutujiksi" nimitetään? Miten kaupungilla on tällaiseen varaa, miksei heitä laiteta asuntoloihin?

Vierailija
8/41 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:47"]

Koska on todella vaikeaa määritellä kuka on sossupummi ja kuka ei. Pelkkä tukien vastaanottaminen ei vielä tee kenestäkään pummia.

[/quote]

Tämä. Sossun tukia nostavat ovat saattaneet asua samassa asunnossa jo pitkään ja opiskella tai käydä töissä aikaisemmin, joten olisi typerää heittää joku pihalle siksi että tulot saakin nyt sossusta.

Häätö - muutto asuntolaan/soluun - saa duunia ja joutuu etsimään uuden kämpän?

Tuo se vasta monimutkaista olisi.

Vierailija
9/41 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin juopoille olisi hyvä jos nämä asuntolat sijoitettaisiin jonnekkin kaus, pois kaupunkialueelta. Kaikille näin olisi parempi.

Vierailija
10/41 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:50"]

Olen ihmetellyt samaa.

Helsingissä kaupunki omistaa yksistään Kallion alueella kymmeniä yksiöitä, joissa asuu yksinäisiä juoppoja miehiä, kai heitä "päihdekuntoutujiksi" nimitetään? Miten kaupungilla on tällaiseen varaa, miksei heitä laiteta asuntoloihin?

[/quote] Koska kyseessö ovat *kuntoutujat* joiden on tarkoitus päästä jaloilleen.

Vierailija
11/41 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:24"]Suomella menee huonosti ja säästöjä on pakko repiä vaikka mistä. Silti tänne rakennetaan lisää yksiöitä, jotta kaiken maailman sossupummeille riittäisi asuntoja. Mitä järkeä on maksaa sossupummeille kalliit vuokrayksiöt, kun niille voitaisiin tarjota paljon halvempaa huonetta asuntolassa tai soluasunnossa? Kukaan ei tarvitse omaa kämppää. Moni opiskelijakin joutuu asumaan solussa tai asuntolassa, vaikka opiskelu on vaativaa "työtä", joten miksei sossupummeilta voitaisi vaatia samaa?
[/quote]

Eli jokaiseen huoneeseen perheellinen sossupummi? Ja yhdessä 4h+k asuisi 3 perhettä?

Vierailija
12/41 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:53"]

Olen ihmetellyt samaa.

[/quote] Koska kyseessö ovat *kuntoutujat* joiden on tarkoitus päästä jaloilleen.

Muutamankin "kuntoutujan" naapurissa asuneena en usko tuohon jaloilleenpääsyyn. Kaksi on kuollut kämppäänsä, loput jatkavat edelleen tissuttelua ja pössyttelyä. Mikäs jatkaessa, kun kaupunki turvaa puitteet.

[/quote]

Vierailija
13/41 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:54"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:24"]Suomella menee huonosti ja säästöjä on pakko repiä vaikka mistä. Silti tänne rakennetaan lisää yksiöitä, jotta kaiken maailman sossupummeille riittäisi asuntoja. Mitä järkeä on maksaa sossupummeille kalliit vuokrayksiöt, kun niille voitaisiin tarjota paljon halvempaa huonetta asuntolassa tai soluasunnossa? Kukaan ei tarvitse omaa kämppää. Moni opiskelijakin joutuu asumaan solussa tai asuntolassa, vaikka opiskelu on vaativaa "työtä", joten miksei sossupummeilta voitaisi vaatia samaa?
[/quote]

Eli jokaiseen huoneeseen perheellinen sossupummi? Ja yhdessä 4h+k asuisi 3 perhettä?
[/quote]

Lisätään ajatusleikkiä : jos jokaisessa perheessä olisi 4 hlöä niin 4h+k asunnossa asuisi 12 ihmistä?

Vierailija
14/41 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa.

[/quote]

Näkeehän sen sokeakin, ettei ne tule koskaan tokenemaan sen vertaa, että joku ne huolisi töihin.

Vierailija
15/41 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten pätkätyön tekijät? Pitääkö olla laukku pakattuna koko ajan?

Vierailija
16/41 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:52"]

Varsinkin juopoille olisi hyvä jos nämä asuntolat sijoitettaisiin jonnekkin kaus, pois kaupunkialueelta. Kaikille näin olisi parempi.

[/quote]

Samaa mieltä. Jos ei maksa asumistaan itse, ei tarvitse myöskään valita asuinpaikkaansa itse.

Vierailija
17/41 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa.

[/quote]

No auttaako se siinä kuntoutumisessa, että asuu jossain Kalliossa, missä on baareja vieri vieressä? Eikö siinä vaiheessa olisi parempi asua vaikka jossain Viikissä, missä on rauhallinen ympäristö ja luontoakin lähellä?

Vierailija
18/41 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:54"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:24"]Suomella menee huonosti ja säästöjä on pakko repiä vaikka mistä. Silti tänne rakennetaan lisää yksiöitä, jotta kaiken maailman sossupummeille riittäisi asuntoja. Mitä järkeä on maksaa sossupummeille kalliit vuokrayksiöt, kun niille voitaisiin tarjota paljon halvempaa huonetta asuntolassa tai soluasunnossa? Kukaan ei tarvitse omaa kämppää. Moni opiskelijakin joutuu asumaan solussa tai asuntolassa, vaikka opiskelu on vaativaa "työtä", joten miksei sossupummeilta voitaisi vaatia samaa? [/quote] Eli jokaiseen huoneeseen perheellinen sossupummi? Ja yhdessä 4h+k asuisi 3 perhettä?

[/quote]

Lapsiperheet voisi saada useamman huoneen solusta.

Vierailija
19/41 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:55"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:54"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:24"]Suomella menee huonosti ja säästöjä on pakko repiä vaikka mistä. Silti tänne rakennetaan lisää yksiöitä, jotta kaiken maailman sossupummeille riittäisi asuntoja. Mitä järkeä on maksaa sossupummeille kalliit vuokrayksiöt, kun niille voitaisiin tarjota paljon halvempaa huonetta asuntolassa tai soluasunnossa? Kukaan ei tarvitse omaa kämppää. Moni opiskelijakin joutuu asumaan solussa tai asuntolassa, vaikka opiskelu on vaativaa "työtä", joten miksei sossupummeilta voitaisi vaatia samaa? [/quote] Eli jokaiseen huoneeseen perheellinen sossupummi? Ja yhdessä 4h+k asuisi 3 perhettä? [/quote] Lisätään ajatusleikkiä : jos jokaisessa perheessä olisi 4 hlöä niin 4h+k asunnossa asuisi 12 ihmistä?

[/quote]

No motivoisipa kummasti sitä, että saisi taas elämänsä hallintaan. Ymmärrän sen, että yllättävässä elämäntilanteessa saattaa tarvita apua, mutta en sitä, että eletään vuosikausia sosiaalituilla. Olen asunut yksin 16-vuotiaasta, opiskellut itselleni korkeakoulututkinnon ja käynyt samalla töissä. En ole ikinä asunut edes opiskelija-asunnossa, vaan olen käynyt töissä sen verran opiskelujenkin aikana, että olen saanut itse maksettua mieluista asuntoa. En todellakaan ole mikään kultalusikka suussa syntynyt, vaan painanut ihan "paskaduuniakin" pienellä palkalla ja pitkiä päiviä.

Vierailija
20/41 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:05"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:55"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:54"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 09:24"]Suomella menee huonosti ja säästöjä on pakko repiä vaikka mistä. Silti tänne rakennetaan lisää yksiöitä, jotta kaiken maailman sossupummeille riittäisi asuntoja. Mitä järkeä on maksaa sossupummeille kalliit vuokrayksiöt, kun niille voitaisiin tarjota paljon halvempaa huonetta asuntolassa tai soluasunnossa? Kukaan ei tarvitse omaa kämppää. Moni opiskelijakin joutuu asumaan solussa tai asuntolassa, vaikka opiskelu on vaativaa "työtä", joten miksei sossupummeilta voitaisi vaatia samaa? [/quote] Eli jokaiseen huoneeseen perheellinen sossupummi? Ja yhdessä 4h+k asuisi 3 perhettä? [/quote] Lisätään ajatusleikkiä : jos jokaisessa perheessä olisi 4 hlöä niin 4h+k asunnossa asuisi 12 ihmistä?

[/quote]

No motivoisipa kummasti sitä, että saisi taas elämänsä hallintaan. Ymmärrän sen, että yllättävässä elämäntilanteessa saattaa tarvita apua, mutta en sitä, että eletään vuosikausia sosiaalituilla. Olen asunut yksin 16-vuotiaasta, opiskellut itselleni korkeakoulututkinnon ja käynyt samalla töissä. En ole ikinä asunut edes opiskelija-asunnossa, vaan olen käynyt töissä sen verran opiskelujenkin aikana, että olen saanut itse maksettua mieluista asuntoa. En todellakaan ole mikään kultalusikka suussa syntynyt, vaan painanut ihan "paskaduuniakin" pienellä palkalla ja pitkiä päiviä.

[/quote]

Ai se työpaikkojen puute olikin motivaatiosta kiinni. Hyvä että selvisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi