Pitääkö kotona asuvan 20v:n tehdä kotitöitä?
Pitääkö oma-aloitteisesti? Entä jos käy töissä? Pitääkö antaa ruokarahaa? Entä pitääkö tulla yhteiseen ruokapöytään vai saako syödä, milloin huvittaa?
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 01:09"]
20-vuotiaan ei pitäisi asua enää kotona.
[/quote]
Missäs muualla ihmisen pitäisi asua kuin kotonaan :o
Aloitukseen: jos asuu vanhemmillaan niin pitää mennä heidän säännöillään. On kohtuulliset vaatimukset. Jos ei kelpaa niin voi muuttaa pois.
Ainaski siivota oma huone.......... ja kokis pullot :O)
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 01:08"]
Pitääkö oma-aloitteisesti? Entä jos käy töissä? Pitääkö antaa ruokarahaa? Entä pitääkö tulla yhteiseen ruokapöytään vai saako syödä, milloin huvittaa?
[/quote]
Kaikkien kotona asuvien pitää tehdä kotitöitä, kävi töissä tai ei. Mielellään oma-aloitteisesti, mutta jos ei tajua niin käskystä sitten. Jos perheen tulotaso on heikko, niin pitää antaa ruokarahaa. Jääkaapista ei saa syödä milloin huvittaa, mutta jos syö samaa ruokaa kuin muutkin niin sitten yhteiseen ruokapöytään. Tai sitten syö ulkona omia aikojaan ja maksaa ravintolalaskunsa itse.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 01:11"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 01:09"]
[/quote]
Missäs muualla ihmisen pitäisi asua kuin kotonaan :o
Aloitukseen: jos asuu vanhemmillaan niin pitää mennä heidän säännöillään. On kohtuulliset vaatimukset. Jos ei kelpaa niin voi muuttaa pois.
[/quote]
Heh heh. Korjataan:
20-vuotiaan ei pitäisi asua enää vanhemmillaan.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 01:12"]
Kaikkien kotona asuvien pitää tehdä kotitöitä, kävi töissä tai ei. Mielellään oma-aloitteisesti, mutta jos ei tajua niin käskystä sitten. Jos perheen tulotaso on heikko, niin pitää antaa ruokarahaa. Jääkaapista ei saa syödä milloin huvittaa, mutta jos syö samaa ruokaa kuin muutkin niin sitten yhteiseen ruokapöytään. Tai sitten syö ulkona omia aikojaan ja maksaa ravintolalaskunsa itse.
[/quote]
"Jääkaapista ei saa syödä milloin huvittaa" Miksi ei? Varsinkin jos maksaa ruokarahaa. Ja vaikka söisi samaa ruokaa kuin muutkin, yhteinen ruokapöytä ja erilaiset työvuorot voi olla hiukan hankalaa.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 01:19"]
[/quote]
"Jääkaapista ei saa syödä milloin huvittaa" Miksi ei? Varsinkin jos maksaa ruokarahaa. Ja vaikka söisi samaa ruokaa kuin muutkin, yhteinen ruokapöytä ja erilaiset työvuorot voi olla hiukan hankalaa.
[/quote]
No onhan se ärsyttävää, jos olen raahannut kaupasta esim. jugurttia, jäätelöä, kaljaa tai mitä nyt ikinä raahaankaan jääkaapin täyteen ja sitten kun päivän päätteeksi itse haluaisin ottaa jugurtin tai lupaan lapsille jälkiruuaksi jäätelöpuikon, niin siellä ei olekaan yhtään jäljellä, koska kaikki muut ovat omia aikojaan käyneet napsimassa niitä. Vaikka miten maksaksi ruokarahaa, niin rahaa ei voi syödä. Eli jos itse ostaa (=raahaa kaupasta) ruokaa, niin sitten ok. Ehkä pitäisi kirjoittaa solukämppistyylisesti ruokatarvikkeisiin suoraan nimi, mikä kuuluu kenellekin :D
[/quote]
[/quote]
sitten pitää pyytää työvuorot niin että sopivat muun perheen ruokarytmiin.ei voi olettaa että koko muu perhe rupeaa syömään tämän 20veen vanhanpojan/piian aikataulun mukaan!
Tietenkin pitää. Meillä on viisivuotiaallakin omat kotityönsä päivittäin, miksei sitten vanhemmillakin lapsilla?
Eihän tämä talous itsestään hoidu ja mä en todellekaan ole kaikkien palvelija päinvastoin palvelkaa mua kiitos! Voitte olla varmoja ja silti mä teen enemmän kotitöitä kuin kukaan muu täällä.
Äiti.
Eiköhän nuo ole parasta sopia perheen kesken, miten kukakin osallistuu. 20-vuotiaan ei minusta ole kuulu elää kuin täysihoitolassa.
Ei tietenkään. Kerran päätit tehdä lapsesta sulla on elinikäinen vastuu myös huolehtia hänestä.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 01:43"]
Tietenkin pitää. Meillä on viisivuotiaallakin omat kotityönsä päivittäin, miksei sitten vanhemmillakin lapsilla?
Eihän tämä talous itsestään hoidu ja mä en todellekaan ole kaikkien palvelija päinvastoin palvelkaa mua kiitos! Voitte olla varmoja ja silti mä teen enemmän kotitöitä kuin kukaan muu täällä.
Äiti.
[/quote]
Noq mä käyn töissä ja oon jo hei 20 vee eli aikuine!!!1
Ei, vaan häntä on palvottava ja palveltava !
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 01:31"]
[/quote]
[/quote]
No onhan se ärsyttävää, jos olen raahannut kaupasta esim. jugurttia, jäätelöä, kaljaa tai mitä nyt ikinä raahaankaan jääkaapin täyteen ja sitten kun päivän päätteeksi itse haluaisin ottaa jugurtin tai lupaan lapsille jälkiruuaksi jäätelöpuikon, niin siellä ei olekaan yhtään jäljellä, koska kaikki muut ovat omia aikojaan käyneet napsimassa niitä. Vaikka miten maksaksi ruokarahaa, niin rahaa ei voi syödä. Eli jos itse ostaa (=raahaa kaupasta) ruokaa, niin sitten ok. Ehkä pitäisi kirjoittaa solukämppistyylisesti ruokatarvikkeisiin suoraan nimi, mikä kuuluu kenellekin :D
[/quote]
Ehkä niin. Meidän perheessä ei ollut koskaan tuota ongelmaa. Jääkaapilla kävin kun halusin, työajat olivat aivan erilaiset muun perheen kanssa.
Tässä nähdään, miten tärkeää on kasvattaa lapsi pienestä pitäen osallistumaan ahkerasti ja omatoimisesti kotitöihin. Sellainen ihminen löytää paljon helpommin puolison ja muuttaa nopeammin omaan kotiin.
Jos passaat lapsesi piloille etkä vaadi häntä osallistumaan kotitöihin, hänestä kasvaa surkea laiskuri, jota ei kukaan huoli puolisokseen vaan hän jää loppuiäkseen vaivoiksesi ja kaikki joutuvat kärsimään.
Kanattaa myös muuttaa seudulle missä kulkee jäätelöauto jos 20vee ei viitsi kaupasta asti kantaa eskimopuikkojaan niin tuo ajaa ihan siihen portinpieleen niin käy näppärästi.tai voitte käydä kotitöiden lomassa vaikka porukalla koko perheen kesken vähän jalottelemassa!
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 01:53"]
Ei, vaan häntä on palvottava ja palveltava !
[/quote]
Juuri näin. Tämä on se ainoa oikea vastaus.
En tiedä, meidän lastenhuoneessa asuu vieläkin 30.v mies ja ei tajua, että hänen pitäisi etsiä omaa elämää.
Miten saan poikani häädettyä pois kämpästä ?
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 02:10"]
En tiedä, meidän lastenhuoneessa asuu vieläkin 30.v mies ja ei tajua, että hänen pitäisi etsiä omaa elämää.
Miten saan poikani häädettyä pois kämpästä ?
[/quote]
Mikä vittu sä olet päättämään mikä on sun mukulan mielestä elämä?