Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion kokeilla elämää norjalaisena. Vinkkejä?

Vierailija
29.12.2021 |

Mitä pitäs tehdä?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Watun tyhmä avaus.

sanoo norjalainen

Vierailija
42/46 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kitkerän katkeria ja kateellisia kommentteja täällä. :D

Olen ihan suomalainen ja asunut lähes koko elämäni Suomessa, mutta mielestäni norjalaiset ovat mukavia ja Norja on ehkä maailman paras maa ja siellä on upeat maisemat. Kyllä minä voin sen myöntää, turha siitä on kateutta tuntea.

Toki Suomikin, muut Pohjoismaat sekä Uusi-Seelanti melko korkealle sijoittuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan suomalainen ja asunut lähes koko elämäni Suomessa, mutta mielestäni norjalaiset ovat mukavia ja Norja on ehkä maailman paras maa ja siellä on upeat maisemat. Kyllä minä voin sen myöntää, turha siitä on kateutta tuntea.

No en tiedä mikä kommentti tuo nyt sitten on? 

Mikä kommentti tässä nyt oli paha? Läppäähän tämä on, ja ihailevaa lähinnä. Kaikki nämä "aion elää senjasenmaalaisena" -ketjut hakevat tyypityksiä ja mielikuvia, joita meillä tietyistä kansallisuuksista ja niiden asukkaista on. Tässä ne ovat aika ihailevia: norjalaiset nähdään sitkeinä ulkoilmaihmisinä, jotka ovat ruumiinrakenteeltaan pitkiä ja laihoja, syövät terveellisesti ja ovat varsin varoissaan. Mitä vikaa tässä on?

Ota sinä rassukka se herne pois nenusta ja toinen patjasi alta, ei tässä mitään ketään ole haukuttu. Jos tämmöinen läpänheitto sinua kovasti ottaa sydämeen, niin parempi ettet availe näitä ketjuja.

Vierailija
44/46 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele pakkoruotsia, niin ymmärrät vapaaehtoisnorjaa paremmin.

Vierailija
45/46 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä ketjussa ole mitään katkeraa ja kateellista. Kukaan ei parjaa norjalaisia sen enempää kuin suomalaisiakaan. Stereotypioilla tässä pelataan. Siis: norjalaiset ajavat sähköautolla, viettävät kaiken vapaa-aikansa vaellellen säässä kuin säässä ja syövät paljon kalaa.

Olisi varmaan yhtä kauheaa olla liikuntaa ja kalaa vihaava norjalainen kuin saunaa ja suklaata vihaava suomalainen. Siis täysi kummajainen.

Vierailija
46/46 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tossa ketujussa "aion alkaa elää kuin brittiläiset" myös ihan hauskoja juttuja. Ei tämä mikään vittuiluketju ole. Hauskuutellaan vain stereotypioilla ja kokemuksilla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä