Shein
Oon siis miettiny että pitäiskö tilata sheiniltä vaatteita mutta mitein millaisia ne vaatteet sitten on? Onko samallaisia kuin kuvissa,mikä laatu ja tuliko ylipäätään perille? En siis oleta että vaatteet ovat todella laadukkaita hintaan nähden mutta kestävätkö käyttöä ja pesua? Kertokaa teidän kokemuksia kyseisestä nettikaupasta! kiitos :)
Kommentit (43)
Useampia tilauksia tehnyt ja lähes kaikki ollut hyviä, palautusta en ole edes yrittänyt eli kannattaa tilata sen hintaista että ei harmita jos ei käykkään. Ne kuvat siellä ja ihmisten kommentit kannattaa lukea tarkkaan. Koot vastannut aina hyvin. Kengät haisi vähän kemikaalille. Puhelimen kuoret ja näytön suojalasit oli kans hyviä👍🏼 Meikkejä yms en uskailtaisi tilata.
Täytyy sanoa, että tulee todella yksinkertainen kuva ihmisestä, joka tilaa mitään sheiniltä kun näistä kaikista ongelmista on ollut niin paljon puhetta. Ja kun suurin osa niistä rytkyistä on vielä käyttökelvottomia ja palautus maksaa, niin eivätpä lopulta olleetkaan niin ihanan halpoja, kuten moni on tässä ketjussa todennut.
Jos mikään muu ei saa teitä pysymään tuosta puljusta erossa niin ajatelkaa edes rahojanne ja aikaanne ja vaivaanne, joka tuohon palautusrumbaan tai kelvottomien vaatteiden hävittämiseen tai säilömiseen menee.
En tue firmaa joka käyttää kaikkea!!! hyväkseen
Aina työntekijöistään luontoon asti.
Ush.
Luulisin että sheinistä olisi luotettavaa tilata kun kavereiden paketit ovat tulleet aina perille. En kuitenkaan itse uskaltaisi/haluaisi tilata, koska kauppa vaikuttaa epäilyttävältä ja olen kuullut, että se käyttäisi lapsityövoimaa tai ei maksaisi työntekijöille kunnon palkkaa. Olen myös kuullut paketeiden mukana tulevista ötököistä
Luotettava kauppa, paketit tulee välillä tosi nopeastikin n. viikossa. Ei eroa mitenkään esim. Bubbleroomin keinokuiturytkyistä paitsi hinnaltaan.
Materiaali vaatteissa on lähes poikkeuksetta polyesteri tai polyesterisekoitus. Ne parin euron topit ja t-paidat näyttää muutaman pesun jälkeen aika hirveiltä, eli jättäisin ne kyllä väliin.
Neuleet myös keinokuitulangoista, mutta yllättävän hyvälaatuisia. Samoin jakut ja siistimmät housut ovat olleet ihan ok laatuisia.
Niin ja ne vaatteet kannattaa oikeasti pestä ennen käyttöä, vaatteet käsitellään hyönteismyrkyillä ennen lähetystä.
Tilaan usein ja laatu on kyllä ollut ihan tarpeeksi hyvä omasta mielestä. Olen pieni ja koko XS tai S voi joskus olla jopa liian suuri, ehkä luulette olevanne pienempiä mitä olettekaan? Pääosin koot kyllä täsmää.
Sheinillä on aina malli jonka päällä vaate ja kerrottu mallin mitat ja mitä kokoa käyttää, lisäksi hyvä taulukko mitoista joka koon suhteen. Pitäisi olla helppoa valita oikea koko.
Jos ei ole rahaa ostaa vaatteita muualta kuin Sheinistä, niin menkää mieluummin kirpparille. Sieltä saa laatua samalla hinnalla.
https://www.mtv.fi/sarja/shein-totuus-muotijatista-11626
Tämän nähtyäni en taatusti tilaa tuolta mitään.
Ällöttää jo pelkkä puljun nimikin. Itse olen entinen vaatehullu-zalando-pikkuputiikki.
Eli selasin joutohetkinä sivuja ja teinkin löytöjä, parhaat, yli 10 vuotta sitten ostetut on vieläkin lempivaatteita. Pikkuputiikeista löysin aina jotain kivaa.
Nyt se on loppu. Nykyiset vaatteet, joita on kasariltakin, riittävät loppuelämäkseni!
Myyn laatuvaatteitani pois kirppareilla, teen tilaa kaappeihin enkä osta mitään uutta. Enkä ainakaan tuolta ultrapikamuotifirmalta.
Ja kohta tulee joku kehopositiivinen raivoamaan, ettei löydä kokoja muualta. No voivoi.
Kyllä ajatellakin pitäisi, eikä vaan mennä helpoimman kautta.
Maailma hukkuu turhaan tavaraan, vaatteisiin ja roinaan, liikaa kaikkea, ruokaakin. Pelkkää tyhjyyden täyttämistä. Ajattele!!
Olen kerran tilannut ja se oli viime vuonna ja kaikki on edelleen käytössä. Tilasin muutamat bikinit, kaksi mekkoa (viskoosi+modaali), yhden rantavaatteen eli shortsit ja toppi (100% puuvillaa) ja yhdet 100% puuvillafarkut. Olen lihava (koko L heidän mittataulukossa) ja piti ottaa mitat, että löysi sopivan kokoisia. Kaikissa malleissa ei ollut edes omalle kokoluokalle vaatteita. Kuten kaikissa muissakin nettivaatekaupoissa sun pitää tietää sun mittasi ja sen mukaan valita. Jos ei ole oikean kokoista niin sitä ei ole, tottakai ne tuntuu pieneltä. L-koon vaatteissakin näytti olevan vaihtelua, joten jäi paljon tilaamatta.
Mulle riitti noi vaatteet ja en ole sen jälkeen tilannut mitään vaatteita mistään. En ole katsonut, mutta luulisi siellä vielä olevan ihan noita normaalivaatteita. Toki nyt kun on ilmestynyt ties mitä kaikista rytkybrändeistä niin siirryn lähes täysin kirppistelyyn.
Shein ja wish ovat kyllä sellaisia nyrkkipajoja, että alta pois. Joku raja sillä epäeettisellä toiminnallakin pitää olla... Ja laadultaanhan siellä myytävä romu on täyttä paskaa.
Et säästä mitään siinä, että ostat jonkun rätin, joka kestää muutaman käytön ja ostat kohta uuden.
Kannattaisiko panostaa kivoihin laadukkaista materiaalista valmistettuihin vaatteisiin, jotka kestävät hyvällä huollolla 10 vuotta?
Sen sijaan, kun ostaa niitä muovisia hiostavia roskatuotteita, jotka päätyy kuukaudessa kaatopaikalle?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko panostaa kivoihin laadukkaista materiaalista valmistettuihin vaatteisiin, jotka kestävät hyvällä huollolla 10 vuotta?
Sen sijaan, kun ostaa niitä muovisia hiostavia roskatuotteita, jotka päätyy kuukaudessa kaatopaikalle?
Mikä oletus tuo on että nämä päätyy heti kaatopaikalle? Edelleen on käytössä viime kesänä ostetut mekot ja töissä pitkähihaisia ym. Pysyneet ihan yhtä hyvässä kunnossa kuin suomesta ostetut.
Näitä Shein-aiheisia keskusteluita lukiessa hämmästyttää aina kuinka sinisilmäisiä kuluttajia suomalaiset ovat. Tässäkin ketjussa väitetään, että ovat samaa tavaraa kuin kaikki muutkin Kiinan tehtailta suomalaisiin kauppoihin tulevat rytkyt. Millä perusteella tällaisia väitteitä esitetään?
Tosiasiassa sieltä tilattua tavaraa ja sen laatua ei valvo kukaan, kun ei ole maahantuojaa, joka olisi vastuussa. Tutkimuksissa on selvinnyt Sheinin vaatteiden sisältävän esim. korkeita lyijypitoisuuksia. Eli pitämällä Sheinin vaatteita voit myötävaikuttaa siihen, että sairastut vanhemmalla iällä jopa syöpään. Nämä sheinit ovat vielä sen verran uusi asia, että kukaan ei tiedä mitä terveysvaikutuksia pitkällä aikavälillä tulee. Kannattaako riskeerata oma terveys halpojen rättien takia?
Ekalla sivulla joku jopa kertoi tilaavansa VAUVALLEEN vaatetta Sheinistä! Voiko joku tosiaan joku olla noin ajattelematon?
Tähän lisäksi vielä ihmisoikeusrikkomukset, ympäristön turmeleminen, muiden suunnittelijoiden työn varastaminen.. Lista on loputon.
Sheinissä ei yksinkertaisesti ole mitään positiivista. Älkää tilatko sieltä yhtään mitään.
Entä myymälät? Onko kemuksia farkuista ja neuletakeista?
Mun teini tilaa sheiniltä vaatteet,kengät yms. Todella hyviä ja edullisia. Nyt viimeisimmäksi talvitakin,talvikengät ym ja rahaa ei mennyt juuri mitään. Suomesta ei saisi sillä rahalla edes takkia.
Älkää tilatko sieltä mitään. Työntekijät joutuvat tekemään jopa 18 tuntista työpäivää todella pienellä palkalla. Itse häpeäisin pitää tämmöisiä vaatteita päällä.
Up