Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko jäänyt jumiin johonkin suljettuun paikkaan, esim. kellariin, hissiin...

Vierailija
14.04.2015 |

Jäin tänään jumiin lukitun oven taakse kylpyhuoneeseeni. Kylppärini ovi on ongelmallinen kun se kolahtaa kiinni ulko-oven välioveen. Yleensä en sulje sitä ollenkaan, mutta tänään odotin, että huoltomiehet saattaisivat tulla tekemään korjauksia joista on ilmoitettu, vaikka aika on vasta huomenna. Tästä syystä panin kylppärin oven kiinni kun menin sinne. Kun sitten yritin päästä ulos niin se ei onnistunutkaan vaan ovi tuntui menneen takalukkoon. Olin kauhusta kankea, mitä teen? Koska ja kuka alkaisi minua kaivata tullakseen päästämään minut pois? Mietin jo miten nukkuisin lattialla, joka on kylmä, vaikka on lattialämmitys... (koko kylppäri on yleensä kylmä)... ja miten saattaisin kitua kuoliaaksi viruen suljetussa tilassa. Kylppärissä on ikkuna, mutta siinä on irtokahva eli ikkunaa ei saisi auki muuta kuin iskemällä se rikki. Ei olisi kiva rikkoa kylppärin ikkunaa ja saada lasinsiruja koko kylppärin lattia täyteen. Onneksi vessanpönttö oli ikkunan alla ja kiipesin sinne ja aloin odottaa ohikulkijoita. Lopulta tulikin nuori mies ja sain hälytettyä hänet hakkaamalla raivokkaasti ikkunaan. Yritin selittää, että soita 112, mutta hän ehdotti poliisia. Vähän ajan kuluttua tuli poliisi, mutta hekään eivät päässeet sisälle. Hälyttivät kuitenkin talon huoltoyhtiön, joka sitten tuli avaamaan oven. Olen vieläkin ihan järkyttynyt tapahtuneesta ja voin olla onnellinen, että selvisin näinkin pienellä säikähdyksellä. Mutta onko jossain ollut ihmisiä, jotka ovat kärsineet itsensä kuoliaaksi jääden jumiin ties minne? Oletko sinä jäänyt jumiin jonnekin? Siis todella kamalaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellariin kun isoveli lukitsi sinne ja lähti kylille. Olin ehkä jotain 8v?

Vierailija
2/9 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukitsin itseni pyykkitupaan joka sijaitsi kellarissa entisessä asuintalossani. Lukko vain pyöri ympäri kun yritin päästä ulos. Hakkasin ovea vaikka miten pitkään mutta kukaan ei kuullut. 4-vuotias lapseni oli yksin kotona kun piti vaan äkkiä kipaista pyykit kuivausrummusta. Eikä tietenkään puhelinta mukana. Hitto että meinasi pukata päälle kunnon paniikki. Noin parinkymmenen minuutin kuluessa lukko alkoikin toimia ja pääsin ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin joskus nuorena Vaasassa leirintäalueen suihkuun. Vedin oven perässäni kiinni ja tajusin samassa,ettei sisäpuolella ollut kahvaa. Kävin kyllä kaikessa rauhassa suihkussa ja aloin sitten miettiä miten pääsen ulos. Yhtään suomenkielistä puhetta ei kuulunut. Oventakana kyllä jonotti porukkaa, mutta ne polotti ties mitä kieltä.Hävettikin huudella apua. No jotenkin ne tajusi,että ovi täytyy avata ja pääsin pois. Selitin vielä suomeksi,että lukko ei toimi. En tiedä ymmärsivätkö. Naureskelivat kyllä minulle:DDDDDDDDD 

Vierailija
4/9 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hissiin olen jäänyt, työpaikalla 30 v sitten. Hissi pysähtyi kerrosten väliin. Tunnin kesti, ulkopuolella oli suurempi hätä kuin minulla  ;)

Vierailija
5/9 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan päähäni. En pääse missään eroon vankilastani, en missään.

Vierailija
6/9 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin kävi samoin kuin ap:lle. Silloin tosin vielä asuin koton. Kaksi tuntia kökökötin vessassa, jossa ei ollut ikkunaa, että isä tuli kotiin ja sai nostettua oven saranoilta.

Vierailija
7/9 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin kerran yksin matkustaessani loukkuun hotellin suihkukoppiin. Kopissa oli lasinen vetämällä avattava ovi ja siinä kahvana pieni metallinuppi. Kun suihkun jälkeen yritin kopista pois, ovi oli jotenkin imeytynyt niin lujasti kiinni tai mennyt kerta kaikkiaan vaan niin jumiin, ettei se auennut millään! Lisäksi pikkuruinen nuppi oli suihkun jäljiltä liukas, eikä siitä ei saanut edes kunnon otetta.

Koppi oli tosi ahdas (mahduin juuri ja juuri kääntymään sen sisällä) ja suihkun jäljiltä tukahduttavan lämmin ja vesihöyryinen. Kun ovea ei yrityksistä huolimatta saanut auki, paniikki alkoi vyöryä aaltona päälle.

Hakkasin suihkun seiniä ja ovea ja huusin apua ties kuinka pitkään. Turha toivo, kukaan ei tullut. Kyykistyin pieneksi kopin pohjalle, sydän takoi mielettömästi, ahtaan paikan kauhu oli aivan valtava. Ihan kuin ei olisi voinut hengittääkään. Luojan kiitos ovi sitten lopulta aukesi ja ryömin vapisten kylppärin lattialle. Makasin siinä pitkän aikaa. Yyh, vieläkin puistattaa, kun ajattelen tuota.

Vierailija
8/9 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytalojen sisäovethan ovat ihan pahvia, joten hätätilanteessa oven voi vaikka potkaista rikki.

Vierailija
9/9 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jumissa yhteen mieheen:(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi