Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen muu vanhemmat eivät ole kustantaneet mitään sulle kun olet ollut aikuinen?

Vierailija
29.12.2021 |

Mulla ovat tasan tarkkaan 1kpl kuivausrummun. Ei haittaa etteivät ole, mutta vituttaa kuunnella tota paskaa, että olisivat ostaneet sitä tätä ja tuota jatkuvasti mulle vaikka ne kyseiset ostokset, esim. sänky, ovat tapahtuneet silloin kun olen ollut alaikäinen. Nykyään olen jo 32. Väittävät, että olen kiittämätön pröystäilijä, kun heitän vanhaa rikkinäistä tavaraa pois tai vaihdan itse ostamiani huonekaluja, koska ovat mukamas itse ostaneet mulle kaiken vaikka näistä löytyy ihan tarvittaessa kuitit että olen maksanut kaiken itse. Tosin ikivanhoista tavaroista ei löydy. Muutin kotoa pois 19-vuotiaana ja sain silloin kaatopaikalta hankittuja pöytiä, tuoleja ym. ja väittävät,että he ovat nekin mulle "ostaneet".

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet eivät osaa lukea. Johan tossa toisessa lauseessa sanon, ettei haittaa se, että ei ole ostettu. Vaan se haittaa, että väitetään ostaneet sitä ja tätä vaikka ei oikeasti edes olla ostettu. Valehtelu kyrsii ainoastaan.

-ap

Vierailija
22/36 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mennyt enemmän niin, että minä olen tukenut vanhempiani ja en ole katkera.

Olen itse päässyt pisteeseen, että voin hankkia aikalailla mitä haluan. Enemmän harmittaa muutama juttu, joita en älynnyt isälleni hankkia elämää helpottamaan hänen vielä eläessä. :/

Kotoa muuttaessa mukaan sain keittiöjakkaran ja 1cm paksun makuualustan. 😁 Lukiolaisena ei ollut varaa ostaakaan mitään lisää. Yksi kaverini lahjoitti vanhempiensa ylijäämästä minulle sängyn, patjan ja pari huonekalua. Näistä olen yhä kiitollinen.

Takauksia en saanut, mutta remonttiapua sain kun oman pystyin ostamaan ja seuraavaankin. Tätä arvostan myös yhä. Tämä johtuu lienee siitä, että vähästään eivät olisi voineetkaan antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kustannettu oikein mitään edes lapsena, tilanne kääntyi noin 180 astetta kun sairastuin vakavasti.

Vierailija
24/36 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miesystävä, tosi varakas, ostaa 25-30 vuotiaille lapsilleen kaiken mitä tarvitsevat. Jos tarvitaan esim. uusi kahvinkeitin, ottavat isäänsä yhteyttä. Saavat rahaa muutenkin koko ajan vaikka ovat työssäkäyviä.

Ei ole multa pois, mutta vähän ihmetyttää.

Itse sain vanhemmiltani pieniä joululahjoja, tarpeellisia asioita jne. Takasivat asuntolainani.

Vierailija
25/36 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut isältä kirjoituspöydän. Noin muuten meillä on mennyt niin päin , että opiskeluaikana töissä käydessäni tuin äitiäni taloudellisesti.

Erityisesti terveysongelmien myötä (leikkaus, hammasremontti) summat ovat nousivat tuhansiin.

Vierailija
26/36 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele lukemaan. Kyse ei ole siitä, että olisi pitänyt ostaa vaan siitä, että jauhetaan paskaa siitä, että oltaisiin muka ostettu vaikka ei olla!

Minä osaan lukea vallan mainiosti, kiitos kysymästä.

Otsikkosi kuului sanatarkasti: "Kenen muu vanhemmat eivät ole kustantaneet mitään sulle kun olet ollut aikuinen?" joten tuossa oli aihe josta halusit avata keskustelun.

Ehkä sinun kannattaisi miettiä toisenkin kerran ennen kuin asetat sormesi näppäimistölle?

Vierailija
27/36 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miesystävä, tosi varakas, ostaa 25-30 vuotiaille lapsilleen kaiken mitä tarvitsevat. Jos tarvitaan esim. uusi kahvinkeitin, ottavat isäänsä yhteyttä. Saavat rahaa muutenkin koko ajan vaikka ovat työssäkäyviä.

Ei ole multa pois, mutta vähän ihmetyttää.

Itse sain vanhemmiltani pieniä joululahjoja, tarpeellisia asioita jne. Takasivat asuntolainani.

Sama juttu minun miehellä, ostaa päälle parikymppiselle opiskelevalle tyttärelleen kaiken mitä vaan keksii tarvita eikä tosiaankaan aina niitä markkinoiden halvimpia tai käytettyjä. Antaa myös käyttörahaa. En ole sitä mieltä että pitäisi hylätä ja antaa elää köyhyydessä, ongelma on se ettei tytär tee mitään elettäkään sen eteen että tienaisi itse rahaa esimerkiksi kesätöillä. Näyttääpä olevan aina hienot rakennekynnet kylään tullessaan ja uudistettu hiuskuontalo. Minun mielestä kuuluu kustantaa vain ja ainoastaan sen verran että lapsi pärjää, ei mitään "ylimääräistä". Itsekin vasta lähempänä kolmeakymppiä kävin ensimmäisen kerran kauneushoitolassa kun olin ollut töissä useamman vuoden ja raaskin maksaa "ylimääräisestä". Ja joo kotoa muuttaessani vanhempani lainasivat minulle 1500€ jotta sain takuuvuokran ja ekan kuukauden vuokran maksettua ja omasta huoneesta sain viedä kaikki huonekalut mitä halusin ja joitakin astioita mitä eivät tarvinneet enää. Hieman olin katkera jossain vaiheessa kun muut saivat uusia sohvia jne. mutta nykyään olen ylpeä siitä että osasin ottaa itse vastuun elämästä ja sain rutkasti itsevarmuutta siitä kun pärjäsin omillani ja omilla rahoilla.

Vierailija
28/36 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noloa jos aikuiset eivät pärjää, vaan tarvitsevat vanhempiensa apua.

Vierailija
29/36 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämässä voi tulla tilanteita jolloin ei pärjää ja silloin on todella kummallista jos vanhemmat eivät auta jos kerran varaa siihen olisi.

Vierailija
30/36 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Minun isäni on eläkkeellä, paperimies hommista. Kansakoulupohjalta. Eläke on suurempi kuin minun, korkeakoulutetun opettajan palkka. Isäni on katsonut asiakseen jakaa rahojaan jälkipolvelle ja auttaa tällä tavalla minua ja lapsiani, ei se häneltä ole pois, omaisuutta on kertynyt jo ihan kivasti.

Ei ole minun vikani että kävin lukion jälkeen 5 vuotta yliopistoa ammattiin, josta käteen verojen ja muiden eläkemaksujen jälkeen jää karvan yli 2000€, kun isäni eläke on tuplat, eikä hän ikinä opiskellut jotain perehdytyskurssia enempää, kunhan käveli ovesta hattu kourassa ja kysyi töitä.

Ei hävetä, enkä pidä asetelmaa nolona. Pidän sitä sukupolveni kannalta epäreiluna. Tulevilla sukupolvilla lie vielä kehnommin asiat.

Vierailija
31/36 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai aikuisille enää tarvitse kustantaa tavaroita?

Ei kai tässä kyse ole siitä, että olisi tarvinnut? Moni tekee ihan halusta auttaa, ja siksikin ettei niitä rahoja kuollessaan mukaansa saa.

Itse olen saanut aikoinani vanhemmiltani tukea myös rahallisesti, ja nyt mielläni annan hyvää eteenpäin omille lapsilleni siksi että voin ja haluan.

Vierailija
32/36 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Minun isäni on eläkkeellä, paperimies hommista. Kansakoulupohjalta. Eläke on suurempi kuin minun, korkeakoulutetun opettajan palkka. Isäni on katsonut asiakseen jakaa rahojaan jälkipolvelle ja auttaa tällä tavalla minua ja lapsiani, ei se häneltä ole pois, omaisuutta on kertynyt jo ihan kivasti.

Ei ole minun vikani että kävin lukion jälkeen 5 vuotta yliopistoa ammattiin, josta käteen verojen ja muiden eläkemaksujen jälkeen jää karvan yli 2000€, kun isäni eläke on tuplat, eikä hän ikinä opiskellut jotain perehdytyskurssia enempää, kunhan käveli ovesta hattu kourassa ja kysyi töitä.

Ei hävetä, enkä pidä asetelmaa nolona. Pidän sitä sukupolveni kannalta epäreiluna. Tulevilla sukupolvilla lie vielä kehnommin asiat.

En usko hetkeäkään, että paperimies saa eläkettä 4000 euroa nettona. Muutenkin huvittaa, kuinka hyväosainen ihminen, jolla on perhe, korkeakoulututkinto, vakituinen työ, pitkät lomat ja anteliaat vanhemmat surkuttelee elämäänsä.

Vierailija
33/36 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai aikuisille enää tarvitse kustantaa tavaroita?

Ei kai tässä kyse ole siitä, että olisi tarvinnut? Moni tekee ihan halusta auttaa, ja siksikin ettei niitä rahoja kuollessaan mukaansa saa.

Itse olen saanut aikoinani vanhemmiltani tukea myös rahallisesti, ja nyt mielläni annan hyvää eteenpäin omille lapsilleni siksi että voin ja haluan.

Onhan se nyt vähän outoa ja noloakin jos aikuiset työssäkäyvät ihmiset ovat käsi ojossa vanhempiensa suuntaan. 

Vierailija
34/36 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko hetkeäkään, että paperimies saa eläkettä 4000 euroa nettona. Muutenkin huvittaa, kuinka hyväosainen ihminen, jolla on perhe, korkeakoulututkinto, vakituinen työ, pitkät lomat ja anteliaat vanhemmat surkuttelee elämäänsä.

Niin, olen yksinhuoltaja, perhe on lapset ja paperimiehet tienasivat enemmän kuin lääkärit.

Vierailija
35/36 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperimiesten vuosiansio lisineen n 80 000-90 000.

Vierailija
36/36 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain rahallista apua vanhemmiltani siinä vaiheessa, kun muutin kotipaikkakunnalta muualle opiskelemaan. Esimerkiksi vuokranmaksussa tuettiin ekan lukuvuoden ajan. 

Ryhdyin sitten tekemään käymään töissä opintojen ohella ja sanoin itse, että pärjään kyllä. Antoivat kuitenkin kotona käydessä kyllä aina jonkun satasen "matkarahaa".

Asuntolainan takaajiksi ryhtyivät kyllä ja eipä siitä suurta riskiä heille koitunut. Nyt tukevat lapsenlapsia.