Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri teki valituksen pomolle.

Vierailija
14.04.2015 |

Ette ikinä usko mistä.

Nimittäin, olin laittanut lähtevän postin sekaan yhden kirjeen, tyttäreni kirjeen kaverilleen. Siis olin vain laittanut sen samaan kasaan muiden lähtevien laskujen kanssa.

Hän sai aivan hirvittävän kohtauksen asiasta.

Sanoin että koen tämän olevan ihan ok, sillä en ota esim. mitään kilometrikorvauksia siitä jos teen omalla autolla kauppareissuja tai haen paketteja postista tms. että nyt laitoin firman piikkiin yhden kirjeen.

Sanoi tämän olevan törkeää varastamista.

Jos tämä johtaa siihen että alan pennilleen kirjata kaikki kulut mitä firma on minulle velkaa, jään voitolle kymmeniä euroja. En ole viittinyt tehdä tästä numeroa.

Mitä tällaiselle ihmiselle voi sanoa?!

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pomo sai kohtauksen vai se työkaveri? Mutta tavallaan tottahan toi on, firman rahojen käyttöä omiin juttuihin, vaikka itse asiasta olet ihan oikeassa.

Vierailija
2/39 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olitko laittanut jo postimerkinkin siihen? Sitten en ymmärrä ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein että tuollaiseen puututaan. Lisäksi on ihan oma tappiosi jos et ota kilometrikorvauksia joihin olet oikeutettu.

Vierailija
4/39 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis:

Työkaverini sai kohtauksen. Ei pomo.

Laitoin kirjeen menemään firman postin mukana. Koen että koska en laskuta firmaa joka pikku sentistä joka mulle kuuluisi, saan vastavuoroisesti myös joustoa  firman suunnalta.

AP

Vierailija
5/39 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan oikein teki, jos puuttui. Sun kuuluu itse huolehtia, että saat firmalta kaikki korvaukset, jotka sulle kuuluvat. Ja ilman erillistä lupaa et saa työnantajan piikkiin postittaa YHTÄÄN kirjettä.

Vierailija
6/39 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 15:23"]

Siis:

Laitoin kirjeen menemään firman postin mukana. Koen että koska en laskuta firmaa joka pikku sentistä joka mulle kuuluisi, saan vastavuoroisesti myös joustoa  firman suunnalta.

AP

[/quote]

Arvon AP, ei se noin mene. Seuraavaan kirjeeseen merkki mukaan.

Vierailija
7/39 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vaan ihan hiljaa ja selvitä pomon kanssa tilanne.

Ihan turhaa tuommoisen kanssa on alkaa pohtia, mihin sitä työaikaa tai työpaikan resursseja milloinkin tärvätään ja missä menee raja. Pitäisikö kirjekuoretkin vaikka kääntää ympäri, niitä voi käyttää sisäpostin kuljetteluun?

Oman auton käyttö työasioissa nyt voi olla ihan omaa tyhmyyttä - teen sitä itsekin jos esim asiakkaalle pitää saada näytteet ajoissa ja se on samalla suunnalla missä asun, ei ole ongelmaa viedä niitä perille pikaisesti.

Kuinka paljon hukataan hyvää työaikaa muutenkin tarttumalla epäolennaisiin lillukanvarsiin?

Sillä sun työkaverillas voi olla tosi vaikeeta kotona, muuten.

Vierailija
8/39 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta kun mä en koe että talouteni kaatuu joistan vuodessa yhteensä 40-50 e kilometrikorvausten hakemattomuudesta. Olin ajatellut että ehkä voisin tuon yhden kirjeen nyt postittaa. Itseasiassa en ajatellut ede sen olevan suurikaan synti. Oma asenteeni on se joustan ja firma joustaa.

AP

Vierailija
9/39 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 15:25"]

No ihan oikein teki, jos puuttui. Sun kuuluu itse huolehtia, että saat firmalta kaikki korvaukset, jotka sulle kuuluvat. Ja ilman erillistä lupaa et saa työnantajan piikkiin postittaa YHTÄÄN kirjettä.

[/quote]

Näin. Jos jokainen tekisi työpaikallaan noin niin ei hyvä heiluis. Pankissakin aattelis, että eihän nyt yksi setelinippu mitään, kun en ottanut parilta ylityötunnilta mitään...

Vierailija
10/39 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 15:27"]

[/quote]

Näin. Jos jokainen tekisi työpaikallaan noin niin ei hyvä heiluis. Pankissakin aattelis, että eihän nyt yksi setelinippu mitään, kun en ottanut parilta ylityötunnilta mitään...

[/quote]

Vaihdoin pomon kanssa pari sanaa asiasta. Totesi että lienee aika puhua työkaverini kanssa, että onko hänellä liian vähän työtehtäviä kun puututaan tällaiseen. Lisäksi sanoi että elämme 2015 lukua.

Itse hän sanoi että postittaa myös omat kirjeensä firman laskujen mukana, koska ei muista ikinä postimerkkejä.

Olen siis asiantuntija-asemassa n. 40 henkilön yrityksessä. Kollegani vihaa minua.

AP

Vierailija
11/39 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 15:31"]

[/quote]

[/quote]

Vaihdoin pomon kanssa pari sanaa asiasta. Totesi että lienee aika puhua työkaverini kanssa, että onko hänellä liian vähän työtehtäviä kun puututaan tällaiseen. Lisäksi sanoi että elämme 2015 lukua.

Itse hän sanoi että postittaa myös omat kirjeensä firman laskujen mukana, koska ei muista ikinä postimerkkejä.

Olen siis asiantuntija-asemassa n. 40 henkilön yrityksessä. Kollegani vihaa minua.

AP

[/quote]

Ihan varmasti juu :D

Vierailija
12/39 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 15:31"]

[/quote]

[/quote]

AP

[/quote]

Ihan varmasti juu :D

[/quote]

oKEI, mikä tässä tuntuu epäuskottavalta?

AP

Vierailija
13/39 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta kun mä en koe että talouteni kaatuu joistan vuodessa yhteensä 40-50 e kilometrikorvausten hakemattomuudesta. Olin ajatellut että ehkä voisin tuon yhden kirjeen nyt postittaa. Itseasiassa en ajatellut ede sen olevan suurikaan synti. Oma asenteeni on se joustan ja firma joustaa.

AP

[/quote]

Oma asenteesi ei päätä asioista työnantajan puolesta. Firma voi joustaa vasta, jos firmalta kysyy. Nyt itse päätit firman puolesta omaksi eduksi joustamisesta.

Jos esimiestäsi ei tuollainen häiritse, se lopulta ratkaisee. Koulutustasoistanne riippumatta silloin hän katsoo pienet rikkeet läpi sormien. Todellisuudessa tuo on kuin kävisit talvella pyytämättä luomassa naapurilta lumet ja kesällä kysymättä hakisit häneltä puutarhasakset lainaan.

Vierailija
14/39 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimistossa pomo piti kerran puhuttelun yhdelle joka postitti firman kirjeiden mukana jonkun oman kirjeensä. En tiedä tekikö sen "salaa" vai vahingossa. Joka tapauksessa pomo oli sitä mieltä että niin ei saisi toimia vaan omat kirjeet tulisi postittaa erillään. Voihan tämä tietysti vaihdella eri työpaikoissa, tämä käytäntö?

Vierailija
15/39 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten firma voi joustaa jos ette sovi erikseen että kuka joustaa mitenkin? Et todellakaan voi lähetellä firman piikkiin omia postejasi sopimatta siitä esimiehesi kanssa. Mistä ihmeestä postittajat voi tietää onko sovittu vai ei? Mistä muuten he tiesivät että se oli henk. koht postiasi eikä firman?

Vierailija
16/39 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 15:52"]

Miten firma voi joustaa jos ette sovi erikseen että kuka joustaa mitenkin? Et todellakaan voi lähetellä firman piikkiin omia postejasi sopimatta siitä esimiehesi kanssa. Mistä ihmeestä postittajat voi tietää onko sovittu vai ei? Mistä muuten he tiesivät että se oli henk. koht postiasi eikä firman?

[/quote]

Ah luin tarkemmin ja ymmärrän että lapsen kirjoittaman kirjeen tunnistaa. Mutta en todellakaan ymmärrä logiikkaasi. Et voi sopia mistään joustoista yksipuolisesti.

Vierailija
17/39 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:24"]

Mä olen vain siivooja enkä mikään hieno asiantuntija, mutta tässä kohtaa kyllä duunarin ja herrasväen ajatusmaailmat!

Itse en laskuta firmaa jos menee vaikka puoli tuntia yliaikaa. Kerran myös siistin sopimukseeni kuulumattomat tilat, kun pyydettiin ja kantani on se että joustan.

Nyt sitten olin lainannut lattianpesukonetta kun avaamme mökin taas kesäksi ja ajattelin että kunnon jynssäys olisi tarpeen, ja johan oli perkeleen herra valkoisessa kauluksessaan tehnyt rikosilmoituksen! 

Jos minä joustan niin firma joustaa, tai niinhän sitä luulisi.

[/quote]

valkokaulusperkele siellä alapeukuttaa

Vierailija
18/39 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä oli tietysti AINOA kerta kun olet tehnyt mitään tuollaista? Et ole koskaan tejhnyt mitään vastaavaa, vaikka et olekaan ottanut niitä kilometrikorvauksia...? Käsi sydämelle.

Vierailija
19/39 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla ihan sama mitä sinne postilaatikkoon laittaa, kunhan ne on jotain edullisia euron parin pikkukirjeitä eikä mitään monen kympin paketteja. Silloin pitää sopia erikseen.

Sano työkaverillesi että koet että hän kyttää, uhkailee ja ahdistelee sinua, ja että aiot nostaa työpaikkakiusaussyytteet. Katso loppuuko hänen kyttäilyt ja tuollaiset uhkailut. Normityöpaikassa kukaan ei puutu tuollaisiin pikkuasioihin vaan pistävät energiansa työntekoon.

t: esimiesnainen

Vierailija
20/39 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 15:26"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 15:23"]

Siis:

AP

[/quote]

Arvon AP, ei se noin mene. Seuraavaan kirjeeseen merkki mukaan.

[/quote]

Ja siksi Suomessa kaikki on niin helvetin jäykkää, hidasta ja joustamatonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi