Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viljaton ja maidoton ruokavalioni, miltä näyttää?

Vierailija
14.04.2015 |

En tiedä liikuskeleeko täällä ihmisiä, jotka ovat ko. ruokavalioon perehtyneet, mutta kyselen silti mielipiteitä ja vinkkejäkin. Itse siis aion testata nyt kuukauden ajan maidotonta ja osittain viljatonta ruokavaliota. Osittain viljaton siis sikäli, että välttelen tyystin kotimaisia viljoja, mutta esim. maissia, riisiä ja hirssiä käytän pieniä määriä silloin tällöin, ehkä myös tattaria.

Tänään olen syönyt:

aamiainen: 2 riisikakkua, maidotonta margariinia, 2 kalkkunaleikkelesiivua, 1 kananmuna, ½ tomaatti, kurkkua, herbamarea, kahvia kookosmaidolla + soijajogurtti + muutama pähkinä.

lounas: 2 perunaa, jauhelihakastiketta (jauhelihaa, mausteita, sipulia ja tomaattimurskaa)

välipala: banaanipannaria 2 palaa (banaania, kananmunaa, psylliumjauhetta, vaniljasoijajuomaa) ja muutama teelusikallinen mansikkahilloa. Kahvia ja kookosmaitoa.

Aion tänään vielä syödä kanafilettä ja uunikasviksia päivälliseksi ja iltapalalla saattaa mennä vielä pala banaanipannaria ja/tai omena.

Lisäravinteina otan kalsium-magnesium-tabletteja ja omega-3-kapseleita.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kuidut?

Vierailija
2/3 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kasviksia kyllä kannattaisi syödä huomattavasti enemmän. Esim. lounas ja päivällinen lautasmallin mukaan niin että puolet on raakoja tai kypsiä kasviksia. 

Muuten ihan ok, kyllä sitä ihminen voi monella tapaa elää ja voida hyvin. Itse noudatan viljatonta ja maidotonta mutta oma ruokavalioni on erityyppinen. En esim. syö välipaloja, enkä mitään viljan"korvikkeita". Mun tyypillinen päivä vaikka eilinen:

Aamu: Puolikas avokadoa, katkarapuja, greippiä

Lounas: Työpaikalla salaattipöydästä kasviksia, lisäksi broileria, öljykastike, hedelmä

Päivällinen: Pihviä juureslisäkkeellä ja oliiviöljyssä paistetuilla perunoilla, lasi viiniä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 14:58"]

Entäs kuidut?

[/quote]

Ei niitä mihinkään tarvi jos vaan vatsa toimii eikä mene umpeen. Itse kärsin vuosia jatkuvasta ripulista, kunnes eräs lääkäri ehdotti kokeilemaan radikaalia kuitujen vähentämistä. Mitä höh, ihmettellin, eikös kuidut ole niin kauhean terveellisiä ja niitä pitäisi vatsavaivoissa lisätä vaan? No kokeilin, ja vatsavaivat loppuivat. Eikä ne kuidut nyt oikeasti niin kauhean välttämättömiä olekaan kuin väitetään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän