Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin Puotila - millainen alua elää ja asua?

Vierailija
14.04.2015 |

Puotila Helsingissä? Millainen alue on kyseessä? Alueen hyvät ja huonot puolet?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä itä-helsingin haukkujat taitavat olla jälleen niitä joilla ei ole kuin pintapuolinen kokemus alueesta. 

Itse olen kotoisin kontulasta, asunut tämän jälkeen neljässä eri maassa, ja jälleen täällä idässä. Luokkakavereistani hyvin,mhyvin moni onnpalannut kontulaan. Kaikki tohtorit, proffat ja arkkitehdit. 

On totta, että väki on täällä kirjavaa. Mutta kun tiettyjä alueita välttelee,,niin täällä on oikein rauhallista. Itsekin kävelen öisin ja kuljen yöbusseilla, enkä ole koskaan mihinkään ongelmiin törmännyt. 

Toista oli elämäni kalliossa. Se oli huhheijaa.

Vierailija
22/60 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puotilan metroasema ainakin tosi epäsiisti, töhritty lattiat ja seinät täys...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen päivittäin töihin Mellunmäkeen metrolla ja on se karua katsottavaa.. Itäkeskus, Myllypuro, Kontula, Mellunmäki, koko metrorata on kauttaaltaan töherretty, joskus ostoskärryikin viskelty keskellä päivää kiskoille.. Jos haluaa että lapsista kasvaa narkkareita väärässä seurassa, muuta sinne. Kasvan itse lapseni muualla, kun Itä-Helsingissä.

Vierailija
24/60 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Ne jotka ovat asuneet Puotilassa kehuvat sitä, kun taas kirjoitustyylistä päätellen sangen sivistymättömät ihmiset haukkuvat Puotilaa ja koko Itä-Helsinkiä ikään kuin idässä ei olisi kivoja asuinalueita tai vaikka Pohjois-Helsingissä huonoja asuinalueita. No, kai se on sitä sananvapautta. :D

Vierailija
26/60 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla haukutaan kaikki. Puotila on kiva asuinalue, mutta av-palsta ei ole oikea paikka kysyä mitään. Palstahullut osaavat kyllä pilata kaikki asiallisetkin ketjut.

Vierailija
27/60 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi (kohta 20) on ikänsä asunut Itä-Helsingissä ja ihan kunnollinen tuosta on tullut. Näille kaikille itä-Helsinkiä haukkuville tiedoksi, että valtaosa täällä asuvista on ihan tavallisia, työtä tekeviä ihmisiä. Itse olen asunnut Itä-Helsigissä 25 vuotta, enkä ole pelännyt Itiksessä, en Kontulassa, enkä missään muuallakaan itä-Helsingissä.

Vierailija
28/60 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mistä perspektiivistä aluetta katsotaan. Jos alkoholiongelmat ja narkomaanit ei haittaa, niin Idässä saa asua melko rauhassa. 

Vierailija
29/60 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:42"]

Mun lapsi (kohta 20) on ikänsä asunut Itä-Helsingissä ja ihan kunnollinen tuosta on tullut. Näille kaikille itä-Helsinkiä haukkuville tiedoksi, että valtaosa täällä asuvista on ihan tavallisia, työtä tekeviä ihmisiä. Itse olen asunnut Itä-Helsigissä 25 vuotta, enkä ole pelännyt Itiksessä, en Kontulassa, enkä missään muuallakaan itä-Helsingissä.

[/quote]

Olen asunut Kontulassa 7, kohta 8 vuotta. Kyllä alueen ilmapiiri on varsin epämiellyttävä. Monet nuoret ja vanhukset pelkää ostarin ja metron aluetta ilta-aikaan, joskus päivisinkin meininki on sanoinkuvailematon.

Kontula.net:n tutkimuksen mukaan 75% Kontulalaisista pelkästi asuinalueella liikkumista yöllä, vuonna 2008 ja koki sen turvattomaksi myös päivällä

Vierailija
30/60 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen Itä-Helsingin mollaajien motiiveja. Tässä Puotilan tapauksessa jutut on tosi naurettavia, kun kyse on rauhallisesta alueesta ja siitä pitää väkisin vääntää ghettoa, vaikka siellä ei tilastojen eikä omien havaintojen mukaan ole mitenkään erityisen paljon mamuja ja nekin ovat naapurimaista muuttaneita. Suurin osa näistä sekopäistä varmaan googletti, missäpäin Helsinkiä Puotila on ja kun oli idässä, alkoi haukkuminen.

Vierailija
31/60 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika juntti pitää olla, jos luulee, että koko Itä-Helsinki on huonoa aluetta Kulosaaresta Vuosaareen. Miettikää nyt vähän kuinka monta sataatuhatta helsinkiläistä siellä asuu. :D Puotila on keskiluokan kansoittamaa siinä missä joku Herttoniemi tai Roihuvuorikin.

Vierailija
32/60 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne Vilja Eerika murhattiin, oksettavaa asuinaluetta.

Vierailija
33/60 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnanaukiolta saa aamulla Subutexiä ja Idän Auringosta kodittomille 50 sentillä safkaa+ kahvit, kantsii kaikkien nistien ja vähäosaisten tulla tänne. Ihan paras mesta budjaa! Itä kunniaan!

Vierailija
34/60 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nimensä mukaan perseestä :)   puo=perse   tila=alue/paikka

Vierailija
35/60 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puotilassa asuneena en sanoisi aluetta viihtyisäksi. Menettelee, mutta ongelmiin saa varautua.

Vierailija
36/60 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghettoa, kuten koko Itä-Helsinki. Tollaiset vähäosaisten alueet syytä kiertää kaukaa. T. Lauttasaarelainen

Vierailija
37/60 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä Puotilan kamaluudesta kertovat viestit taitavat olla suurimmaksi osaksi yhden ja saman Itä-Helsinki-dissaajan näppikseltä. Hän ei ole todennäköisesti käynytkään Puotilassa, ei välttämättä edes Itä-Helsingissä.

Vierailija
38/60 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän jokainen tietää, että Itä-Helsinki on kauhea paikka asua. Yleensä Idän puolustajilla on jokin taka-ajatus, kuten pelko asuntojen arvon laskemisesta. Itse en muuttaisi Itä-Helsinkiin, koska saanut sivusta seurata koulukavereita sieltä, joista on tullut nistejä, osa jo Malmin mullissa.

Vierailija
39/60 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen paikka?

Vierailija
40/60 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallinen, hyvät ulkoilumaastot ja palvelut lapsiperheille. Yhteisöllinen paikka ja hyvät koulut. Jotkut oppilaat halua tulla vaikka ovat muuttaneet pois alueelta. Erityisesti Puotilan ala-asteen rehtori on sitoutunut tehtäväänsä ja tuntee alueen ja lapset, on ollut virassa vuosia. Samoin opettajakaveri kehui Vartsikan ym:ta. Ostari ei ole kummoinen, mutta kaikki käyvätkin Itiksessä. Taloyhtiössämme on sama porukka asunut vuosia, se kertoo mielestäni jo siitä että alue on hyvä paikka elää. Lapsiperheetkin yleensä haluavat muuttaa alueen sisällä, ei pois. Pari vuotta sitten oli tosi vaikea löytää 4h asuntoa, ne meni ihan kuumille kiville. Jos Puotilassa joskus jotain tapahtuu niin se on iso uutinen - koska yleensä täällä ei tapahdu mitään (negatiivista). Puotilan kartanolla on tosi paljon tapahtumaa; laskiaisrieha, joulumyyjäisiä, meripäivöt, sadonkorjuujuhlat jne. Samoin Rusthollarin leikkipuistossa on paljon toimintaa.

Suosittelen. Hinnat on jo nousussa - rauhallinen ja luonnonläheinen paikka josta pääsee keskustaan töihin yms. nopeasti metrolla. Meri on ihana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi